مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۲۵ – ۳۰شهریور۱۳۹۷

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۲۵ – ۳۰شهریور۱۳۹۷


باز هم در خدمتتان هستیم با چند گزارش. از آنجا که به شروع سال تحصیلی جدید نزدیک میشویم، امروز دو گزارشمان را به وضعیت دانش آموزان و مدارس اختصاص دادیم. بین این دو گزارش هم، گزارش کوتاهی از مشکلات کارگران شهرداری را میبینیم. با اخبار شروع می‌کنیم

بمب تورم


یک کارشناس اقتصادی رژیم: دولت در زمینه کنترل نقدینگی همواره توپ را به زمین مردم می‌اندازد و آنها را متهم می‌کند که باعث افزایش نقدینگی و ایجاد «بمب تورم» شده‌اند، در حالی که از سال ۱۳۸۰ به بعد رشد پول و افزایش نقدینگی عمدتاً در دست مردم قرار نمی‌گیرد که به بازار کالا مراجعه کنند.

دستمزد کارگر ایرانی کمتر از نصف کارگر عراقی و یک چهارم کارگر تُرک است!


خبرگزاری حکومتی ایلنا در گزارشی نوشت در شرایطی که دستمزد ایرانی‌ها فقط ۱۰۰ دلار است، در عراق آشوب‌زده کارگران ۲۹۰ دلار و کارگران ترکیه ۴۷۰ دلار دستمزد می‌گیرند.

گرانی بیسابقه اقلام خوراک در سال جاری


طبق اعلام بانک مرکزی، قیمت خُرده‌فروشی لبنیات در هفته منتهی به شانزدهم شهریورماه نسبت به هفته مشابه سال قبل ۳۸ درصد، تخم مرغ ۵۸ درصد، برنج ۱۲ درصد، میوه‌های تازه ۹۰ درصد، سبزی‌های تازه ۴۱ درصد، گوشت قرمز ۳۷ درصد، گوشت مرغ ۲۶ درصد، قند و شکر ۲۵ درصد، چای 23 درصد و روغن نباتی ۱۱ درصد رشد داشت.

مردم زلزله زده سرپل ذهاب، کلیه فروشی برای بازسازی خانه ها


یکی از اعضای شورای شهر سرپل ذهاب: مردمی هستند که حاضرند کلیه خود را بفروشند تا کار ساخت و ساز را انجام دهند. مردم با هزینه‌های خود آواربرداری کردند. قرار بود که به مردم تیرآهن بدهند، ولی بعد اعلام کردند که هیچ تیرآهنی حمل نشده است. هیچ یک از نهادهای دولتی به تعهدات خود برای کمک به مردم عمل نکردند.

ثروتهای به غارت رفته و مدارس مخروبه در بوشهر


یکی از کارگزاران رژیم در بوشهر: با وجود این همه ثروتی که در این استان وجود دارد. تعداد 1330 کلاس درسی مخروبه و بلااستفاده اعلام شده است.

حاشینه نشینی گسترش یابنده در خراسان رضوی و تبعات آن


یکی از کارگزاران رژیم در استان خراسان رضوی از گسترش مهاجرت ، افزایش طلاق و کاهش سن اعتیاد در این استان خبرداد.

ایلام تحت حاکمیت ملاها رکوردار مرگ است.


نماینده ایلام در شورای عالی استانها: ایلام رتبه نخست خودکشی در دنیا را دارد.

کرمانشاه در فقر، محرومیت و تبعیض می‌سوزد


یکی از کارگزاران رژیم در کرمانشاه : فقر، آمار بالای خودکشی، رتبه اول بیکاری در کشور ، مشکلات کولبران عدم پرداخت معوقه کشاورزان، بی‌توجهی به محیط زیست و پیامدهای زلزله کرمانشاه مشکلاتی هستند که باعث شده هنوز زخم‌های مردم این استان تازه باشد .

مافیای سوءاستفاده از کودکان کاربرای جمع‌آوری زباله‌ها


نماینده تهران در مجلس ارتجاع: در بازدید از گود محمودآباد شهر ری و محل دفن زباله‌های شهر تهران در آرادکوه، شواهد آشکاری از مافیا و سوءاستفاده از کودکان کار را شاهد بودیم.

گزارش اول « کودکان خارج شده از چرخه تحصیل »


امسال حدود ۱۴ میلیون دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی، به‌ کلاس‌های درس می‌روند. اما میلیون‌‌ها دانش‌آموزان هم نمیتوانند درکلاس‌درس‌حاضر بشوند و در حسرت درس و مدرسه هستند؛ و حالا بازمانده از تحصیل محسوب میشوند با آینده‌ای نامعلوم. گزارشی داریم در این زمینه

گزارش دوم :کارگران شهرداری و ظلم آشکار


هر جا که فقر از سر و کول مردم بالا میرود، در کنارش حتما غارتگری هست که دستش تا مرفق در جیب و گلوی مردم است. یک نمونه‌اش رابطه کارگران شهرداری و شهرداریها در رژیم آخوندی است. به عنوان نمونه یادمان نمیرود؛ که دردوره قالیباف شهردار قبلی تهران، یک فقره از دزدیهای او دو هزار میلیارد تومان بود؛ و یا در خوزستان کلاهبرداری میلیاردی توسط عوامل شهرداری رو شد در این دزد بازار معلوم است که باید کارگران شهرداری تاوان آن را پس بدهند وحقوقشان ماه ها پرداخت نشود و فریاد رسی نداشته باشند. به درد دل کارگران فضای سبزدزفول گوش میدهیم

گزارش سوم « کمبود مدارس وجه دیگری از تبهکاری نظام آخوندی »


با اینکه ایران از نظر جمعیت و مساحت هیجدهمین کشور دنیا، و از نظر ذخایر نفت و گاز دومین کشور دنیاست؛ اما به‌علت حاکمیت یک نظام پوسیده، وضعیت آموزش و پرورش به جایی رسیده که در رده ۸۵ تا ۹۰ دنیا قرار گرفته است. عقب نگاه داشتن جامعه و بخصوص دستگاه آموزش و پرورش آن از جمله در اختصاص ندادن بودجه و کمبود مدارس به خوبی دیده میشود. گزارشی را در این رابطه ببینیم
لطفا به اشتراک بگذارید: