پاسخ هوک به ظریف: دست از صدور انقلاب بردارید

پاسخ هوک به ظریف


دویچه وله آلمان می گوید ظریف وزیرخارجه رژیم ایران پیشنهاد آمریکا برای مذاکره را رد کرد.


حال هماهنگ کننده اقدام علیه رژیم ایران در وزارت خارجه آمریکا درپاسخ به ظریف از وی می خواهد

که این رژیم رفتار خود را باید تغییر دهد و دست از صدور انقلاب بردارد وبه کشوری عادی تبدیل شود.

برایان هوک به اسکای نیوز گفته بود از روز ۱۳ آبان ماه شدیدترین تحریم‌ها علیه رژیم ایران به اجرا درمی‌آیند

و این تحریم‌ها متوجه حوزه‌های نفت و بانکداری ایران خواهد بود.

لازم به یادآوری است که هوک چند روز پیش گفته بود دولت آمریکا حاضر است با رژیم ایران برای انعقاد یک پیمان جدید

وارد مذاکره شود که هم برنامه هسته‌ای و هم موشک‌های بالستیک این کشور را در برگیرد.

 

اقتصاد ایران سیاه است


برایان هوک، نسبت به سرمایه گذاری در ایران هشدار داده بود و این که اقتصاد این رژیم سیاه و به پولشویی مشهور است. وی گفت:

«سپاه پاسداران نصف اقتصاد ایران را در کنترل دارد، این یک مشکل برای آنهایی است که می خواهند در ایران سرمایه گذاری کنند؛

هنگامی که در آن جا سرمایه گذاری می‌کنید، نمی‌دانید که از بازرگانی پشتیبانی می‌کنید یا تروریسم»

سپاه پاسداران میلیاردها دلار را برای تامین مالی شبه نظامیان خود در سوریه، عراق و یمن هزینه می‌کند، موشک

به این کشور صادر می‌کند و مستقر می‌سازد و سپس به سوی عربستان سعودی شلیک می‌کند و این باید متوقف شود»

 

بیشتر بخوانید:


کیهان خامنه‌ای: مذاکره با آمریکا، تخم افکندن در شوره زار است


کیهان خامنه‌ای دوشنبه ۳۱اردیبهشت97 در مطلبی دولت روحانی عامل اصلی بن‌بست و بحران کنونی دانست و نوشت:

وقتی چندده برابر ضرر تحریم و تجارت با آمریکا و غرب، در جیب برادرها و برادرزاده‌ها و آقازاده‌های مالیات‌گریز و بدهکار بانکی است، چرا مردم را با وابسته کردن آب خوردنشان به تحریم، تحقیر کردید.

... گفته شد که چه باید کرد، که نکردند. اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفتیم. مسئولان معنی سوئیفت را نفهمیدند. خوشبینانه این است که خیال کردند شفافیت در جهان و در برابر دشمن نشانه شخصیت است و پنهان کردنفکت شیت و برجام و قرار دادهای نفتی و خرید هواپیما و متن مذاکرات و... از مردم و مجلس نشانه کاربلدیاست....

کیهان با اشاره به تحریمهای جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا افزود:


...امروز هم اگر خواب باشیم یا بیدار، اتاق جنگ دشمن وزارت خزانه‌داری آمریکاست. باید آرایش جنگی گرفت و متناظر چید. فرصت که‌ دهی زدست غصه‌ات می‌آید....آیا صف‌آرایی امروز بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و وزارت جهاد و سازمان برنامه و بودجه و نهادهای اقتصادی ما آماده این مصاف است یا هنوز سر به آسمان خیال خود کرده‌اند و در اتاق خود، دنبال آفتاب تابان برجام و در میان به دردنخورها به‌دنبال «تقریباً هیچ» می‌گردند؟

 

علی خرم: رد یکسره مذاکره با آمریکا، می‌تواند ما را به طرف بد ماجرا بدل کند!


علی خرم سفیر پیشین رژیم در سازمان ملل در روزنامه اعتماد وابسته به باند روحانی در مطلبی تحت عنوان «برگرداندن میز بازی» نوشت: در آستانه بازگشت تحریم‌های آمریکا محمد جواد ظریف،... بار دیگر از بی‌اعتمادی (ما) و جهان به دونالد ترامپ سخن گفت. همزمان اتحادیه اروپا هم قوانین مسدودساز خود علیه تحریم‌های آمریکا را از امروز اجرایی می‌کند. این اقدام اروپا هر چند بخشی از منافع(ما) را تأمین می‌کند، اما دو مشکل اصلی را حل نمی‌کند، یکی رویکرد خصمانه دولت آمریکا علیه (ما) و دیگری اصل وجود تحریم‌های آمریکا. عبور از شرایط کنونی، نیازمند یک راه‌حل منطقی و هوشمندانه برای تبدیل کردن بازی دیپلماتیک آمریکا به یک بازی است که برد (ما) در آن تضمین شده‌ باشد.

 

برای مقابله با تحریمهای آمریکا کدام استراتژی درست است؟


سفیر پیشین رژیم در سازمان ملل در ادامه مطلب با اشاره به شرایط بحرانی رژیم به چاره‌جویی برای خروج از تنگنای کنونی رژیم پرداخته و ضمن تأکید بر راه‌حل دیپلماتیک می‌نویسد: شاید یکی از نکات مغفول مانده در برخی تحلیل‌ها، امکان بهره‌برداری حداکثری از شرایط موجود به روش دیپلماتیک باشد. در واقع به‌نظر می‌رسد که تحلیلگران، با یک کاسه کردن همه مشکلات دیپلماتیک کنونی، در قالب یک رویکرد، انتخاب دستگاه دیپلوماسی ایران را میان استمرار استراتژی حفظ برجام با استفاده از اروپا یا مذاکره با آمریکا یا حتی احیای نگاه به شرق قرار می‌دهند. به اعتقاد من چنین رویکردی غلط است. علی خرم با خوش خیالی و بی‌توجه به ناتوانی رژیم در تأمین اولیه‌ترین نیازمندیهای مردم ۴راهکار به رژیم ارائه می‌دهد و می‌نویسد:. به اعتقاد من چهار راه‌کار اساسی وجود دارد تا دولت بتواند شرایط موجود را به بهترین شکل مدیریت کند. این چهار راه‌کار شامل مدیریت مشکلات اقتصادی کشور در داخل، تلاش برای بی‌اثر کردن تحریم‌های خارجی، استمرار گفتگو با اتحادیه اروپا و چین و روسیه برای حفظ برجام و همزمان تلاش برای بی‌اثر کردن رفتارهای خصمانه دولت آمریکا در برابر ایران است.


اعتراف به اوضاع به هم ریخته رژیم بعد از اعلام تحریمها


علی خرم با اشاره به ضرب‌المثل معروف هویج و حلوا افزود: باید گفت که ترامپ از یک طرف سیاست چماق و هویج خود را تا کنون پیاده کرده است و بدون این‌که قصد تحسین و تمجید از او داشته‌باشیم، توانسته به نتیجه خوبی برسد. از یک طرف فقط با اعلام تحریم و نه اجرای آن، بازار ایران و مردم ایران واکنش تندی از خودشان نشان دادند. همزمان او اعلام کرده است که آمادگی مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران را دارد. به هر تقدیر، موقعیت اقتصادی آمریکا در جهان امروز، باعث می‌شود تا این کشور با استفاده از ابزار دلار و قدرت اقتصادی خود بتواند، کشورهای کوچک‌تر جهان را آزار دهد و باعث ایجاد آشفتگی و به‌هم‌ریختگی در اقتصاد دیگر کشورها شود. آنچه تا کنون از رویکرد دیپلماسی دونالد ترامپ دیده‌ایم، او به‌دنبال محتوای مذاکرات نیست. ترامپ... نشان داد که میزان بازتاب رسانه‌یی مذاکرات برای او بسیار مهم‌تر از محتوا و نتایج مذاکرات است.

نویسنده مطلب سپس از تحولات بین رژیم ایران و آمریکا نتیجه‌گیری می‌کند: پیشنهاد مذاکره از سوی دونالد ترامپ در پست‌های توییتری او، توانسته تا حد زیادی سررشته روایت تحولات دیپلماتیک میان تهران و واشنگتن را در اختیار او قرار دهد. اکنون نگاههای جهانیان به دستگاه دیپلوماسی ایران است؛ یکسره رد کردن پیشنهاد ترامپ، چیزی جز پیآمد منفی برای (ما) در پی نخواهد داشت.

 

پشت جنجال مذاکره با آمریکا؟

بن‌بست مذاکره با آمریکا و تشدید بحران درونی رژیم
لطفا به اشتراک بگذارید: