گزارش خبری- جدال برسر چگونگی حضور رژیم دراجلاس سازمان ملل-۳۱شهریور۱۳۹۷

گزارش خبری- جدال برسر چگونگی حضور رژیم دراجلاس سازمان ملل-۳۱شهریور۱۳۹۷


جدال بر سر چگونگی حضور روحانی به عنوان رئیس جمهور نظام در مجمع عمومی و اجلاس شورای امنیت هم‌چنان ادامه دارد.

اگر چه سخنگوی وزارت خارجة رژیم ابراز عقیده کرد که روحانی مانند سال‌های گذشته به نیویورک می‌رود، اما هنوز اعلام رسمی در این مورد صورت نگرفته است و بخصوص چگونگی و سطح حضور رژیم در اجلاس شورای امنیت که قرار است روز ۴مهر ماه به ریاست ترامپ رئیس جمهور آمریکا تشکیل می‌شود، هنوز بین دو باند مورد مناقشه است و از هر دو طرف ترس و نگرانی زیادی در مورد شرکت یا عدم شرکت رژیم ابراز می‌شود. توجهتون رو به گزارشی در این باره جلب می‌کنم:

سخنگوی وزارت خارجه رژیم امروز گفت: تصور من این است که رئیس‌جمهور امسال مانند سال‌های گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت و در حاشیه آن با تعدادی از همتایان خود دیدار و رایزنی خواهد کرد.

بهرام قاسمی همچنین در مورد چگونگی حضور رژیم در نشست شورای امنیت سازمان ملل که قرار است یکی از محورهای آن ایران باشد و سطح حضور تهران در این اجلاس خاطرنشان کرد: پس از اتمام بررسی‌های لازم، نحوه حضور در این جلسه اعلام خواهد شد».

در همین حال جدال بر سر روحانی در جلسه مجمع عمومی و بخصوص شورای امنیت ملل متحد ادامه دارد؛

فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس ارتجاع


طی اظهاراتی که امروز در رسانه‌های باند روحانی منعکس شده، گفت: دلیلی بر شرکت نکردن ایران در سازمان ملل وجود ندارد، ضمن اینکه یکی از پرونده‌هایی که ریاست ترامپ را زیر سوال می‌برد خروج وی از «برجام» است؛ این نکته مهمی است.

فلاحت پیشه افزود


: حتی اگر در شورای امنیت سازمان ملل هم موضوع ایران مطرح شود، ایران می‌تواند شرکت کند، اما بهتر و به صلاح این است که آقای ظریف، وزیر امورخارجه شرکت داشته باشد».

علی خرم از دیپلوماتهای سابق باند اصلاح طلب


با اذعان به این که سفر روحانی به نیویورک نمی‌تواند معجزه کند و نبایستی از قبل یک امید واهی و رویایی برای سفر آقای رئیس‌جمهور تعیین کرد. ، اما تأکید کرد:‌« حضور روحانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران ضروری است/ غیبت روحانی مساوی است با تصویب اقداماتی علیه ایران».

جمالی عضو دیگر کمیسیون امنیت نیز اظهار کرد


از آنجا که نشست اخیر سازمان ملل اولین جلسه بعد از خروج ترامپ از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه است، رییس جمهور باید از فرصت برگزاری این نشست برای بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

خبرگزاری حکومتی ایسنا وابسته به باند روحانی ضمن تاکید بر لزوم شرکت نماینده رژیم در جلسه شورای امنیت افزود:

با توجه به اهمیت رسانه ای این نشست بهترین نماینده از سوی ایران برای حضور در این جلسه ظریف است.

روزنامه حکومتی ابتکار در سرمقاله دیروز خود با عنوان «روحانی باید برود» نوشت:

این اجلاس یک شرایط ویژه دارد.


آمریکا در این اجلاس، ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد. این شرایط ویژه باعث شده که عده‌ای پیرامون شرکت کردن ایران در این اجلاس، تردید ایجاد کنند... در میانه راه، تغییر راهبرد کاری معقول به‌حساب نمی‌آید و هزینه‌های غیرضروری بر ما تحمیل می‌کند.

روزنامة‌ایران طی مقاله‌یی با عنوان «آرایش مخالفان و مدافعان برجام در آستانه اجلاس نیویورک». جدال بر سر چگونگی حضور در مجمع و شورای امنیت ملل متحد را در واقع جدال بر سر برجام می‌داند.
لطفا به اشتراک بگذارید: