گردهمایی جوامع ایرانیان در آمریکا با حضور شخصیتهای برجسته آمریکایی و بین المللی-۹۷۰۶۳۱

گردهمایی جوامع ایرانیان در آمریکا


با حضورشخصیت‌های برجستة آمریکایی و بین‌المللی


در حمایت از قیام و مقاومت سازمانیافته مردم ایران


نیویورک – ۳۱ شهریور ۱۳۹۷


 


سخنرانان: رودی جولیانی،ژنرال جیمز جونز،

مایکل موکیزی، برنارد کوشنر

 

حمایت برجسته ترین اعضای سنا و کنگره از جمله:

سناتورها : چاک شومر ، روی بلانت، جان کورنین

رابرت منندز ، تام تیلیس

و نمایندگان کنگره:

ایلیانا رزلهتینن ، قاضی تد پو ، الیوت انگل

 

روز شنبه ۳۱ شهریور، یک گردهمایی توسط جوامع ایرانیان در آمریکا در حمایت از قیام مردم ایران با حضور شخصیت‌های برجستة آمریکایی و بین‌المللی، در نیویورک برگزار شد.

در کنفرانس «قیام ایران در مسیر آزادی – آلترناتیو دموکراتیک»، که هم‌اکنون با شرکت خبرنگاران رسانه‌های مختلف آمریکا و جهان در جریان است، نمایندگان و اعضای جوامع ایرانیان از ایالات مختلف آمریکا حضور دارند.

شخصیت‌های شرکت‌کننده در کنفرانس نیویورک از جمله عبارتند از:

شهردار رودی جولیانی

ژنرال جیمز جونز، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا

مایکل موکیزی وزیر پیشین دادگستری آمریکا

برنارد کوشنر وزیر خارجة فرانسه

هم‌چنین جولیو ترتزی وزیر خارجة پیشین ایتالیا، یک پیام ویدئویی به این جلسه فرستاد.

در کنفرانس نیویورک اعلام شد که شمار حامیان قطعنامة دو حزبی شمارة ۱۰۳۴ کنگره آمریکا در محکومیت توطئة تروریستی حکومت آخوندی علیه گردهمایی مقاومت در پاریس، به بیش از 60 تن رسیده است.

سخنرانان و شرکت‌کنندگان در این کنفرانس با ابراز همبستگی با قیام مردم ایران علیه دیکتاتوری آخوندی و محکومیت موج اعدام‌ها و جنایات بی‌وقفة رژیم در داخل و صدور تروریسم آن به خارج، به حمایت از قیام و مقاومت سازمان‌یافتة مردم ایران علیه رژیم ولایت فقیه و برنامة ۱۰ ماده‌یی مریم رجوی فراخوان دادند.

رئیس‌جمهور برگزیدة مقاومت طی پیامی به گردهمایی جوامع ایرانیان در نیویورک، دربارة استمرار قیام‌های مردم ایران و بن‌بست رژیم برای مقابله با آن، تأکید کرد:

 

مریم رجوی در یک پیام ویدئویی به این کنفرانس که مشروح آن از نظرتان می‌گذرد، به بررسی تحولات پرشتاب ایران و چشم‌انداز یک ایران بدون استبداد مذهبی پرداخت.

 

هموطنان

شخصیت‌های محترم،

اعضای جوامع ایرانی در ایالت‌های مختلف آمریکا،

شما امروز اجتماعی از اراده‌های مصمم برای به‌دست آوردن آزادی ایران تشکیل داده‌اید. چنین اجتماعاتی در سراسر جهان و پشتوانه اجتماعی این مقاومت در داخل کشور، خود تجسم نقشه مسیر آزادی و دمکراسی در ایران است. امروز می‌خواهم به‌طور خلاصه درباره نقشه مسیر آزادی و برنامه مقاومت ایران برای آینده صحبت کنم.

تحولات پرشتاب ایران، چشم‌انداز ایران بدون استبداد دینی را روشن کرده است. از قیام دی ماه 96 تا امروز، جامعه ایران از جنبش و اعتراض نایستاده است. در مرداد گذشته دست کم ۲۷ شهر ایران دوباره قیام کردند.

رژیم بیش از هزار نفر از قیام‌کنندگان را دستگیر کرد، اما باز هم نتوانست جنبش اعتراضی در سراسر ایران را متوقف سازد. هم‌چنان که مسعود رجوی گفته است:‌ «این قیامی است تا سرنگونی و پیروزی» که «تداوم دارد، گسترش می‌یابد، عمق پیدا می‌کند، با مقاومت سازمان‌یافته پیوند و پشتوانه دارد، و دشمن ضد بشر در برابر آن راه‌حل و برون رفتی ندارد».

امروز هم آنچه وحشت آخوندهای حاکم را مضاعف کرده، نقش سازمان مجاهدین و کانون‌های شورشی در هدایت و استمرار قیام‌هاست. کارشناسان رژیم می‌گویند:‌ «عنصر تعیین‌کننده به نسبت اغتشاشات دی ماه ۹۶ متشکل شدن اغتشاشگران است، تشکل‌هایی بنام کانون‌های شورشی درست کرده‌اند که هم قدرت تکثیر نیرویی دارند و هم از پتانسیل جایگزینی فرماندهان ...صحنه برخوردار می باشند»‌.

نقشه مسیر آزادی در همین قیام‌ها و اعتراض‌های بی‌وقفه و در مبارزه کانون‌های شورشی خود را آشکار می‌کند.

همزمان، رژیم از نظر سیاسی و بین‌المللی در محاصره قرار گرفته و از نظر اقتصادی با فروپاشی مواجه است. در ۱۲ ماه گذشته پول رسمی کشور بیش از دو سوم ارزش خود را از دست داده است و رژیم به‌نقطه‌یی رسیده که باندهایش علناً رئیس جمهور خود را به‌حذف فیزیکی تهدید می‌کنند.

آخوندها راهی ندارند که خود را از محاصره انواع خطرات خارج کنند. به‌همین دلیل بالاترین مهره‌های نظام‌شان را با ریسک‌ها و هزینه‌های کلان سیاسی برای زدن ضربه‌های بزرگ به‌مقاومت ایران فعال کرده‌اند. کشف شماری از توطئه‌های تروریستی و جاسوسی رژیم علیه مقاومت ایران در آلبانی، فرانسه و آمریکا در ماه‌های اخیر، دستگیری یک مقام اطلاعاتی ارشد رژیم که تحت پوش یک دیپلمات در اتریش، طرح تروریستی علیه مقاومت را فرماندهی می‌کرد و هشدار اخیر وزارت خارجه فرانسه به احتمال گروگان‌گیری دیپلمات‌هایش توسط رژیم، برای دربردن همان دیپلمات‌تروریست، بخشی از شواهد این سیاست است. دو هفته پیش نیز آخوندها با حمله موشکی به‌مراکز احزاب کرد ایرانی ده‌ها تن از مسئولان و اعضای آن‌ها را شهید و مجروح کردند. همزمان در جنایت تنفرانگیزی، سه مبارز کرد را پس از سال‌ها شکنجه و اسارت به‌دار آویختند.

با این جنایت‌ها آخوندها دولت‌های غربی را هم به‌آزمایش کشیده‌اند. در چنین شرایطی هرگونه عدم جدیت یا انفعالی از جانب دولت‌های غرب، اقدامات تروریستی رژیم را تشدید می‌کند.

این وضعیت حقانیت مبارزه مردم و مقاومت ایران برای سرنگونی این رژیم و ضرورت آن را اثبات می‌کند. آزادی در ایران و ثبات و امنیت در منطقه و جهان موضوع واحدی است. و راه به‌دست‌آوردن آن به‌زیر‌کشیدن ولایت فقیه است.

دوستان عزیز، هموطنان،

می‌خواهم بگویم برای رسیدن به مقصد بزرگ مردم ایران چه راهی در پیش گرفته‌ایم و چه افقی در برابر خود داریم.

ما خواهان برقراری حاکمیت مردم هستیم. ما برای برپایی یک جمهوری مبتنی بر آرای مردم مبارزه می‌کنیم. ما یگانه معیار مشروعیت مقام‌های کشور را آراءی آزادانه مردم می‌دانیم.

ما بر حقوق بشر، مطابق اعلامیه جهانی حقوق بشر تاکید داریم که به میثاق‌های مصوب ملل متحد تکیه دارد.

طرح ما در برگیرنده لغو مجازات اعدام است.

احکام شریعت آخوندی که مرجع قانون جزای این رژیم است، در ایران فردا جایی ندارد.

ما هم‌چنین بر جدایی دین و دولت تأکید داریم.

مشارکت فعال و برابر زنان در رهبری سیاسی جامعه، راهبرد مقاومت ما در دوران پایداری و نبرد برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه است و همچنین راهبرد ما برای برقراری آزادی، دمکراسی و برابری پس از سقوط رژیم ولایت فقیه.

ما برای برقراری یک نظم اقتصادی و اجتماعی تازه مبتنی بر آزادی به پا خاسته‌ایم.

نقشه مسیر ما ریشه‌کنی فقر، گسترش عدالت اجتماعی، افزایش قدرت اقتصادی شهروندان و دستیابی تمام آن‌ها به فرصت‌های برابر در اشتغال و کسب و کار است.

دمکراسی در ایران فردا بر پایه اشتراک عمل ملیت‌های آزاد شده از دیکتاتوری شکل می‌گیرد.

در این رابطه طرح 12ماده‌یی شورای ملی مقاومت برای خودمختاری کردستان ایران که 35 سال پیش تصویب و اعلام شده، هنوز هم یکی از جامع‌ترین الگوهای جهانی است.

در ایران فردا، سیاست صدور تروریسم این رژیم با صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز جایگزین می‌شود و سپاه پاسداران و تمام نهادهای سرکوب و جاسوسی و تفتیش عقاید، منحل می‌شود.

براساس برنامه‌های مصوب شورای ملی مقاومت ایران بعد از سرنگونی رژیم، یک دولت موقت تشکیل خواهد شد که مسئولیت انتقال "حاکمیت" به مردم ایران و برگزاری یک انتخابات آزاد برای تشکیل مجلس موسسان حداکثر طی شش ماه را برعهده دارد و سرانجام این‌که ما یک قانون اساسی می‌خواهیم که اساس آن را آزادی، دمکراسی و برابری تشکیل دهد.

این نقشه مسیر آزادی است. این نقشه مسیر ساختن و آباد کردن میهنمان ایران است.

دوستان عزیز،

در ارتباط با تصمیم شورای امنیت ملل متحد برای بررسی مسأله ایران در اجلاس 26 سپتامبر باید خواست‌های مقاومت ایران را که از سال‌ها پیش بر آن تأکید کرده خاطرنشان کنم:

ضروری است که شورای امنیت به نقض وحشیانه حقوق بشر و مشخصاً شکنجه و کشتار زندانیان سیاسی و تروریسم و جنگ‌طلبی این رژیم در منطقه رسیدگی کرده تصمیم‌های الزام‌آوری را برای واداشتن این رژیم به‌توقف جنایت‌هایش تصویب کند.

سرنگونی و تغییر دمکراتیک و برپایی ایران آزاد بر عهده مردم و مقاومت ماست. در همین راستا حمایت از قیام‌ مردم ایران برای سرنگونی رژیم، کمک به صلح و همزیستی در منطقه و جهان است.

شریان‌های مالی رژیم که راه تأمین مالی بیت‌ خامنه‌ای و سپاه پاسداران است، باید مسدود شود این خواست مردم ایران و لازمه صلح و امنیت در منطقه و جهان است.

در عین حال خاطر نشان می‌کنیم که اساس خطر این رژیم در سرکوب جامعه ایران است. بنابراین قاطعیت در مقابل رژیم تنها زمانی اثربخش خواهد شد که مسأله نقض حقوق بشر، قیام مردم ایران و تروریسم آخوندها وارد معادله ایران شود.

از ایالات متحده می‌خواهیم شبکه‌ عوامل این رژیم را از کشور خود اخراج کند.

و از دولت‌های غرب می‌خواهیم سفارت‌خانه‌های رژیم، این مراکز هدایت جاسوسی و تروریسم را تعطیل کنند.

و نیروهای جنایت‌کار این رژیم را از سوریه و عراق اخراج کنند.

کرسی سازمان ملل متحد نباید به یک رژیم تروریستی تعلق داشته باشد. این کرسی متعلق به مردم و مقاومت آنهاست. در پایان مجددا به اجتماع پرشور شما، درود می‌فرستم.

سلام بر آزادی

سلام بر مردم ایران

 

شماری از اعضای برجستة سنای آمریکا و نمایندگان کنگره طی پیام‌هایی به کنفرانس جوامع ایرانیان در نیویورک، حمایت خود را از اهداف آن اعلام کردند که از جمله عبارتند از:

اعضای سنای ایالات متحده:

سناتور چاک شومر رهبر دموکرات‌ها در سنای آمریکا

سناتور روی بلانت، نایب‌رئیس کنفرانس جمهوریخواهان در سنا

سناتور جان کورنین، ناظم اکثریت سنا عضو کمیته‌های قضایی، اطلاعات و مالی

سناتور تام تیلیس عضو کمیته‌های قوای مسلح، قضایی و بانکداری

سناتور رابرت منندز رئیس دموکرات‌ها در کمیتة امور خارجی

سناتور دیوید پردو عضو قوای مسلح، بانکداری و بودجه

سناتور جین شاهین از اعضای برجستة دموکرات در کمیتة خارجی

سناتور بن کاردین از اعضای برجستة دموکرات در کمیتة خارجی

سناتور جان بوزمن

اعضای مجلس نمایندگان:

ایلیانا رزلهتینن رئیس زیرکمیتة خاورمیانه و شمال آفریقا

قاضی تد پو رئیس زیرکمیتة تروریسم

الیوت انگل رئیس دموکرات‌ها در کمیتة خارجی

برد شرمن از اعضای برجستة دموکرات در کمیتة خارجی

تام مک‌کلینتاک نماینده کنگره آمریکا
لطفا به اشتراک بگذارید: