گردهمایی جوامع ایرانیان در آمریکا با حضور شخصیت‌های برجسته آمریکایی و بین‌المللی- قیام ایران برای آزادی

گردهمایی جوامع ایرانیان در آمریکا


با حضور شخصیت‌های برجستة آمریکایی و بین‌المللی


در حمایت از قیام و مقاومت سازمانیافتة مردم ایران


نیویورک – ۳۱ شهریور ۱۳۹۷


 

فراخوان به حسابرسی از دیکتاتوری آخوندی

به‌خاطر توطئه‌های تروریستی و جاسوسی

علیه مجاهدین و مقاومت ایران در اروپا و آمریکا

 

محکومیت

جنایات سرکوبگرانة رژیم علیه قیام‌کنندگان

اعدام‌های وحشیانه و نقض حقوق بشر در ایران

 

سخنرانان: رودی جولیانی، ژنرال جیمز جونز،

مایکل موکیزی، برنارد کوشنر

 

حمایت اعضای برجستة سنا و کنگره از جمله:

سناتورها: بن کاردین، جان بوزمن، کرستن جیلیبراند

و نمایندگان کنگره:

ایلیانا رزلهتینن، قاضی تد پو، الیوت انگل

 

روز شنبه ۳۱ شهریور، یک گردهمایی توسط جوامع ایرانیان در آمریکا در حمایت از قیام مردم ایران با حضور شخصیت‌های برجستة آمریکایی و بین‌المللی، در نیویورک برگزار شد.

سخنرانان کنفرانس نیویورک از جمله عبارت بودند از:

شهردار رودی جولیانی

ژنرال جیمز جونز، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا

مایکل موکیزی وزیر پیشین دادگستری آمریکا

برنارد کوشنر وزیر خارجة پیشین فرانسه

هم‌چنین جولیو ترتزی وزیر خارجة پیشین ایتالیا، یک پیام ویدئویی به این جلسه فرستاد.

 

در این جلسه اعلام شد که شمار حامیان قطعنامة دو حزبی شمارة ۱۰۳۴ کنگره آمریکا در محکومیت توطئة تروریستی حکومت آخوندی علیه گردهمایی مقاومت در پاریس، به بیش از ۶۰ تن رسیده است.

این قطعنامه که توسط تام مک‌کلینتاک ارائه شده، هم‌اکنون از حمایت اعضای برجستة کنگره از جمله ایلیانا رزلهتینن، قاضی تد پو، دینا روهراباکر، شیلا جکسون لی و لیز چینی برخوردار است.

در گردهمایی نیویورک، شماری از نمایندگان انجمن‌های جوامع ایرانیان از ایالات مختلف آمریکا نیز سخنرانی کردند.

هم‌چنین پیام‌های شماری از اعضای برجستة سنای آمریکا و نمایندگان کنگره به این اجتماع پخش و قرائت شد که حمایت خود را از اهداف کنفرانس اعلام کردند؛ آنها از جمله عبارتند از:

 

اعضای سنای ایالات متحده:

سناتور بن کاردین از اعضای برجستة دموکرات در کمیتة خارجی Senator Ben Cardin

سناتور جان بوزمن Senator John Boozman

سناتور کرستن جیلی براند Senator Kristen Gillibrand

 

اعضای مجلس نمایندگان:

ایلیانا رزلهتینن رئیس زیرکمیتة خاورمیانه و شمال آفریقا Ileana Ros-Lehtinen

قاضی تد پو رئیس زیرکمیتة تروریسم Ted Poe

الیوت انگل رئیس دموکرات‌ها در کمیتة خارجی Eliot Engel

برد شرمن از اعضای برجستة دموکرات در کمیتة خارجی Brad Sherman

تام مک‌کلینتاک نماینده کنگره آمریکا McClintock

مایک کافمن Mike Coffman

پال گوسار Paul Gosar

ویلیام لیسی کلی Lacy Clay

جودی چو Judy Chu

باری لودر کینگ Barry Loudermilk

 

هم‌زمان با برگزاری کنفرانس نیویورک شهردار جولیانی طی پیامی، تأکید کرد: «اجلاس قیام ایران 2018... بر روی قیامی متمرکز است که در ایران آلترناتیوی را برای رژیم قاتل (حاکم) ارائه می‌دهد. این رژیم اعلام کرده است که سازمان مجاهدین خلق ایران تنها سازمانی است که می‌تواند به‌طور واقع‌بینانه جایگزین آن بشود. این جنبش توسط مریم رجوی که یک زن قهرمان است رهبری می‌شود».

شهردار جولیانی در پیام دیگری، پخش پیام تصویری مریم رجوی به کنفرانس نیویورک را اعلام کرده و نوشت: رئیس‌جمهور برگزیدة شورای ملی مقاومت ایران، اصلی‌ترین مقاومت در برابر رژیم قاتل (حاکم بر) ایران.

منبع: توئیتر جولیانی: ۹۷۰۶۳۱

 

در این جلسه خبرنگاران رسانه‌های مهم آمریکا و جهان حضور داشتند و به تهیة خبر و گزارش از آن پرداختند.

تلویزیون فاکس‌نیوز به‌طور زنده از محل برگزاری کنفرانس نیویورک گزارش داد و مصاحبة خود با شهردار جولیانی را نیز پخش کرد.

جولیانی در این مصاحبه از جمله تأکید کرد: «رژیم ایران هم‌اکنون خطرناک‌ترین (رژیم) در جهان و بزرگ‌ترین حامی تروریسم است؛ اگر (در ایران) تغییر صورت گیرد، شاهد شروع پایان تروریسم خواهیم بود».

منبع: فاکس نیوز: ۹۷۰۶۳۱

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس از نیویورک گزارش داد: «وکیل ترامپ «یاغی‌ها و قاتلان» (رژیم) ایران را زیر ضرب برد.

شهردار پیشین نیویورک با اعضا و حامیان شورای ملی مقاومت ایران بزرگترین گروه اپوزیسیون رژیم ایران صحبت کرد.

جولیانی گفت (این جنبش) پاسخ دموکراتیک به رژیمی است که از باندهای غیرقانونی و جانی و کسانی که تظاهر می‌کنند افراد مذهبی هستند تشکیل شده است.

مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران گفت، از آغاز سال جاری، ایرانیان به‌طور مرتب دست به اعتراض و راهپیمایی علیه این رژیم آخوندی زده‌اند.

وی گفت ایران جدید، مبتنی بر انتخابات آزاد خواهد بود که منجر به جدایی دین از دولت، تأمین حقوق بشر از جمله مشارکت مساوی زنان در سیاست و حذف مجازات اعدام می‌شود.

منبع: آسوشیتدپرس: ۹۷۰۶۳۱

 

به‌سوی یک ایران آزاد و دمکراتیک پیام مریم رجوی به کنفرانس جوامع ایرانی در آمریکا







هموطنان


 شخصیت‌های محترم،


اعضای جوامع ایرانی در ایالت‌های مختلف آمریکا،


شما امروز اجتماعی از اراده‌های مصمم برای به‌دست آوردن آزادی ایران تشکیل داده‌اید. چنین اجتماعاتی در سراسر جهان و پشتوانه اجتماعی این مقاومت در داخل کشور، خود تجسم نقشه مسیر آزادی و دمکراسی در ایران است. امروز می‌خواهم به‌طور خلاصه درباره نقشه مسیر آزادی و برنامه مقاومت ایران برای آینده صحبت کنم.


تحولات پرشتاب ایران، چشم‌انداز ایران بدون استبداد دینی را روشن کرده است. از قیام دی ماه 96 تا امروز، جامعه ایران از جنبش و اعتراض نایستاده است. در مرداد گذشته دست کم ۲۷ شهر ایران دوباره قیام کردند.


رژیم بیش از هزار نفر از قیام‌کنندگان را دستگیر کرد، اما باز هم نتوانست جنبش اعتراضی در سراسر ایران را متوقف سازد. هم‌چنان که مسعود رجوی گفته است:‌ «این قیامی است تا سرنگونی و پیروزی» که «تداوم دارد، گسترش می‌یابد، عمق پیدا می‌کند، با مقاومت سازمان‌یافته پیوند و پشتوانه دارد، و دشمن ضد بشر در برابر آن راه‌حل و برون رفتی ندارد».


امروز هم آنچه وحشت آخوندهای حاکم را مضاعف کرده، نقش سازمان مجاهدین و کانون‌های شورشی در هدایت و استمرار قیام‌هاست. کارشناسان رژیم می‌گویند:‌ «عنصر تعیین‌کننده به نسبت اغتشاشات دی ماه ۹۶ متشکل شدن اغتشاشگران است، تشکل‌هایی بنام کانون‌های شورشی درست کرده‌اند که هم قدرت تکثیر نیرویی دارند و هم از پتانسیل جایگزینی فرماندهان ...صحنه برخوردار می باشند»‌.


نقشه مسیر آزادی در همین قیام‌ها و اعتراض‌های بی‌وقفه و در مبارزه کانون‌های شورشی خود را آشکار می‌کند.


همزمان، رژیم از نظر سیاسی و بین‌المللی در محاصره قرار گرفته و از نظر اقتصادی با فروپاشی مواجه است. در 12 ماه گذشته پول رسمی کشور بیش از دو سوم ارزش خود را از دست داده است و رژیم به‌نقطه‌یی رسیده که باندهایش علناً رئیس جمهور خود را به‌حذف فیزیکی تهدید می‌کنند.


آخوندها راهی ندارند که خود را از محاصره انواع خطرات خارج کنند. به‌همین دلیل بالاترین مهره‌های نظام‌شان را با ریسک‌ها و هزینه‌های کلان سیاسی برای زدن ضربه‌های بزرگ به‌مقاومت ایران فعال کرده‌اند. کشف شماری از توطئه‌های تروریستی و جاسوسی رژیم علیه مقاومت ایران در آلبانی، فرانسه و آمریکا در ماه‌های اخیر، دستگیری یک مقام اطلاعاتی ارشد رژیم که تحت پوش یک دیپلمات در اتریش، طرح تروریستی علیه مقاومت را فرماندهی می‌کرد و هشدار اخیر وزارت خارجه فرانسه به احتمال گروگان‌گیری دیپلمات‌هایش توسط رژیم، برای دربردن همان دیپلمات‌تروریست، بخشی از شواهد این سیاست است. دو هفته پیش نیز آخوندها با حمله موشکی به‌مراکز احزاب کرد ایرانی ده‌ها تن از مسئولان و اعضای آن‌ها را شهید و مجروح کردند. همزمان در جنایت تنفرانگیزی، سه مبارز کرد را پس از سال‌ها شکنجه و اسارت به‌دار آویختند.


با این جنایت‌ها آخوندها دولت‌های غربی را هم به‌آزمایش کشیده‌اند. در چنین شرایطی هرگونه عدم جدیت یا انفعالی از جانب دولت‌های غرب، اقدامات تروریستی رژیم را تشدید می‌کند.


این وضعیت حقانیت مبارزه مردم و مقاومت ایران برای سرنگونی این رژیم و ضرورت آن را اثبات می‌کند. آزادی در ایران و ثبات و امنیت در منطقه و جهان موضوع واحدی است. و راه به‌دست‌آوردن آن به‌زیر‌کشیدن ولایت فقیه است.


دوستان عزیز، هموطنان،


می‌خواهم بگویم برای رسیدن به مقصد بزرگ مردم ایران چه راهی در پیش گرفته‌ایم و چه افقی در برابر خود داریم.


ما خواهان برقراری حاکمیت مردم هستیم. ما برای برپایی یک جمهوری مبتنی بر آرای مردم مبارزه می‌کنیم. ما یگانه معیار مشروعیت مقام‌های کشور را آراءی آزادانه مردم می‌دانیم.


ما بر حقوق بشر، مطابق اعلامیه جهانی حقوق بشر تاکید داریم که به میثاق‌های مصوب ملل متحد تکیه دارد.


طرح ما در برگیرنده لغو مجازات اعدام است.


احکام شریعت آخوندی که مرجع قانون جزای این رژیم است، در ایران فردا جایی ندارد.


ما هم‌چنین بر جدایی دین و دولت تأکید داریم.


مشارکت فعال و برابر زنان در رهبری سیاسی جامعه، راهبرد مقاومت ما در دوران پایداری و نبرد برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه است و همچنین راهبرد ما برای برقراری آزادی، دمکراسی و برابری پس از سقوط رژیم ولایت فقیه.


ما برای برقراری یک نظم اقتصادی و اجتماعی تازه مبتنی بر آزادی به پا خاسته‌ایم.


نقشه مسیر ما ریشه‌کنی فقر، گسترش عدالت اجتماعی، افزایش قدرت اقتصادی شهروندان و دستیابی تمام آن‌ها به فرصت‌های برابر در اشتغال و کسب و کار است.


دمکراسی در ایران فردا بر پایه اشتراک عمل ملیت‌های آزاد شده از دیکتاتوری شکل می‌گیرد.


در این رابطه طرح ۱۲ماده‌یی شورای ملی مقاومت برای خودمختاری کردستان ایران که 35 سال پیش تصویب و اعلام شده، هنوز هم یکی از جامع‌ترین الگوهای جهانی است.


در ایران فردا، سیاست صدور تروریسم این رژیم با صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز جایگزین می‌شود و سپاه پاسداران و تمام نهادهای سرکوب و جاسوسی و تفتیش عقاید، منحل می‌شود.


براساس برنامه‌های مصوب شورای ملی مقاومت ایران بعد از سرنگونی رژیم، یک دولت موقت تشکیل خواهد شد که مسئولیت انتقال "حاکمیت" به مردم ایران و برگزاری یک انتخابات آزاد برای تشکیل مجلس موسسان حداکثر طی شش ماه را برعهده دارد و سرانجام این‌که ما یک قانون اساسی می‌خواهیم که اساس آن را آزادی، دمکراسی و برابری تشکیل دهد.


این نقشه مسیر آزادی است. این نقشه مسیر ساختن و آباد کردن میهنمان ایران است.


دوستان عزیز،


در ارتباط با تصمیم شورای امنیت ملل متحد برای بررسی مسأله ایران در اجلاس 26 سپتامبر باید خواست‌های مقاومت ایران را که از سال‌ها پیش بر آن تأکید کرده خاطرنشان کنم:


ضروری است که شورای امنیت به نقض وحشیانه حقوق بشر و مشخصاً شکنجه و کشتار زندانیان سیاسی و تروریسم و جنگ‌طلبی این رژیم در منطقه رسیدگی کرده تصمیم‌های الزام‌آوری را برای واداشتن این رژیم به‌توقف جنایت‌هایش تصویب کند.


سرنگونی و تغییر دمکراتیک و برپایی ایران آزاد بر عهده مردم و مقاومت ماست. در همین راستا حمایت از قیام‌ مردم ایران برای سرنگونی رژیم، کمک به صلح و همزیستی در منطقه و جهان است.


شریان‌های مالی رژیم که راه تأمین مالی بیت‌ خامنه‌ای و سپاه پاسداران است، باید مسدود شود این خواست مردم ایران و لازمه صلح و امنیت در منطقه و جهان است.


در عین حال خاطر نشان می‌کنیم که اساس خطر این رژیم در سرکوب جامعه ایران است. بنابراین قاطعیت در مقابل رژیم تنها زمانی اثربخش خواهد شد که مسأله نقض حقوق بشر، قیام مردم ایران و تروریسم آخوندها وارد معادله ایران شود.


از ایالات متحده می‌خواهیم شبکه‌ عوامل این رژیم را از کشور خود اخراج کند.


و از دولت‌های غرب می‌خواهیم سفارت‌خانه‌های رژیم، این مراکز هدایت جاسوسی و تروریسم را تعطیل کنند.


و نیروهای جنایت‌کار این رژیم را از سوریه و عراق اخراج کنند.


کرسی سازمان ملل متحد نباید به یک رژیم تروریستی تعلق داشته باشد. این کرسی متعلق به مردم و مقاومت آنهاست. در پایان مجددا به اجتماع پرشور شما، درود می‌فرستم.


 سلام بر آزادی


سلام بر مردم ایران







 

سخنرانی جیمز جونز

زیرنویس :‌ ژنرال جیمز جونز، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا

ژنرال جیمز جونز مشاور امنیت ملی رئیس جمهور پیشین آمریکا، نخستین شخصیت برجسته آمریکایی بود که درگردهمایی جوامع ایرانیان در نیویورک به ایراد سخنرانی پرداخت و در آغاز سخنانش گفت:

از اینکه به من این افتخار را دادید که امروز در اینجا به همراه شما باشم بسیار سپاسگزارم، من عمیقاً از پیام خانم مریم رجوی الهام گرفتم، بعد از آنچه که همه ما شنیدیم دیگر نمی دانم که چه حرف بیشتری باقی می ماند، جز اینکه باید آن شنیده ها را عملی کنیم.

ژنرال جیمز جونز هم چنین از برگزار کنندگان گردهمایی به خاطر یادبود و بزرگداشت سناتور فقید جان مک کین تشکرکرد و آنگاه سخنرانی خود را ایراد کرد و گفت:

خانم ها و آقایان سالیان است که اغلب این امتیاز را داشته ام که اعضای جامعة ایرانیان را مخاطب قرار بدهم چرا که دوستی و اهداف آنها برایم بسیار گرامی و ارزشمند است، در اینجا به همراه شما بودن همواره برای من یک فرصت استثنایی است و عمیقاً از بابت میهمان نوازی شما قدردانی می کنم، ما اهداف مشترکی در جهت تحقق صلح و شکوفایی در ایران و فراتر از ایران داریم، برای مردم ایران، برای خاورمیانه و برای همه دنیا. امروز مصادف با روزی است که من در سال 2010, جایگاه خود را به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید ترک کردم، از آن موقع رژیم ایران همچنان یکی از بزرگترین تهدیدات موجودیت جامعه بشری دررابطه با صلح و ثبات باقی مانده است. من از تعبیر موجودیت جامعه بشری استفاده می کنم چرا که به میزان زیادی به هستی جمعی ما مربوط می شود که ناشی از رویکرد بیرحمانه ای است که از جانب آنها برای از میان برداشتن همه ارزش ها، آزادی ها و کامیابی ما وجود دارد. شما علل قانومند رسوایی آنها را بیشتر از من می دانید، این رژیمی است که به طور جدی حقوق بشر را نقض می کند، قطعنامه های شورای امنیت ملل متحد و قوانین بین الملل را زیر پا می گذارد، رژیمی است که تعهدات خودش را به صورت حیله گرانه و با ایجاد اختلاف در جامعة بین الملل و اعمال قوانین سختگیرانه تر بر روی مردم خودش دور می زند. مردمی همچون شما، دوستان و خویشاوندانتان و به خصوص آنهایی که در ایران هستند، این رژیمی است که موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد و به صورت فعال سعی در تضعیف روند صلح خاورمیانه دارد و هیچ علائمی از توقف این رویکرد از خود نشان نمی دهد و این رژیم همچنان مخالف اصلی برقراری دمکراسی و ترقیخواهی در خاورمیانه است، جایی که میتواند آینده ای بهتری برای میلیونها نفر باشد و این امید برای آنها باقی مانده است. ما هژمونی طلبی افسار گسیختة این رژیم را در کشورهایی مانند سوریه و یمن و عراق مشاهده می کنیم، که امیدوار است که جوامع کشورهای حوزه خلیج فارس را وارد نزاع شیعه و سنی کند و موقعیت خود را در سوریه به عنوان کشوری تحت سلطة خود حفظ کرده و آنرا تبدیل به کانون دائم مناقصه و تروریسم بین الملل کند. در میان بیشترین خواسته های این رژیم برقراری یک پل زمینی بین تهران، بیروت و از آنجا به عراق و تبدیل سوریه به سکویی در جهت انتشار افکار افراطی که با اعمال زور و تهدید از جمله تخصیص حمایت های مالی و نظامی به حزب الله و سایر گروه های تروریستی میسر می شود و در عین حال ساخت و پاختش با روسیه از نظرها پنهان نمانده است. ایالات متحدة آمریکا در هماهنگی با دوستان و متحدانش در منطقه می باید هر چه را که در توان دارد انجام دهدتا جلوی محقق شدن جاه طلبی های منطقه ای این رژیم را بگیرد.

اگر این رژیم موفق شود، این مفاهیم استراتژیک به گور سپرده می شود و خاورمیانه همواره کانون بی ثباتی و مناقشه برای سالهای بسیار بیشتری باقی خواهد ماند، نتیجه آن مرگ و میر بیشتر، رنج بیشتر، خرابی بیشتر به همان صورتی که رژیم و عواملش در طول منطقه انجام می دادند و جنگ این رژیم با سنی ها تا غرب، عقایدش علیه آزادی و جنگش با مردم ایران، باعث می شود که عملکرد این رژیم در سرکوب صدای آزادی در داخل و خارج ایران بیشتر شود، همانند خشونت و همان حملات شیطانی که به ساکنان اشرف و لیبرتی در عراق کردندکه نهایتاً منجر به کشته شدن 140 نفر، ربودن 7 نفر و بیش از 1300 زخمی گردید. خانم ها و آقایان این چیزی است که نمی توانیم قبول کنیم ما نباید بیش از این آنرا قبول کنیم، ضعف و برخورد پاسیو در مقابل این رژیم ستمگر، جایی در سیاست های ما و دولت هایمان ندارد.

جدا از اقداماتی که ما انجام دادیم، ایالات متحدة با سرعت و تعهدات بیشتری در مقابل پناهندگان اشرف و لیبرتی اقدام نکرد، در مقابل حملات وحشیانه ای که منجر به از دست دادن جان انسانهای بیگناه شد و صراحتاً معتقدم که همچنانکه مقاومت اشرفیها درخشان باقی خواهند ماند، این کوتاهی خودمان را به منزله نمونه ای از شکست برای رهبری آمریکا در نهضت بین المللی حقوق بشر می دانم.

اینها همه، البته جدای از تمامی شواهد انکارناپذیر جنایاتی است که رژیم ایران علیه بشریت انجام داده است. یک دفاع طولانی برای حفاظت و باز اسکان بشردوستانة آنها از جانب دوستانم در اینجا وجود داشت و البته از این بابت که سرانجام آنها به صورتی امن به آلبانی انتقال داده شدند. بسیار احساس راحتی می کنم.

ژنرال جیمز جونز در ادمه سخنانش به استمرار توطئه های رژیم علیه اشرفی ها در آلبانی پرداخت و گفت:

رژیم ایران حضور و توطئه چینی خود را برای صدمه زدن به این مخالفین که خواهان محقق شدن آزادی در ایران هستند شدت بخشیده است، در ماه مارس مقامات آلبانی دو مأمور رژیم ایران را دستگیر کردند ، ما می توانیم از روی تجارب گذشته خود تصور کنیم که آنها چه طرحی داشتند، در عین حال ظرفیت آلبانی در تأمین حمایت و توجه به آنها به میزانی محدود شده است، در حال حاضر یک حمایت مالی و پشتیبانی مناسب از این جامعه وجود ندارد و هنوز از رفاهی که باید در محل استقرار خود داشته باشد بهره نمی برند. ما باید آنچه را که نیاز است انجام دهیم که مطمئن شویم که مخالفینی که از شر عوامل رژیم در عراق رها شده اند، هدف تو‌طئه های رژیم عوامل رژیم در آلبانی قرار نگیرند و البته رژیم تمامی توان خودش را بکار می گیرد که صدای مخالفین خودش را در جاهای دیگر خفه کند. در ماه ژوئن طرح توطئه های که در رابطه با گردهمایی مخالفین در پاریس وجود داشت خنثی شد و همین ماه گذشته مأمورین قانونی آمریکا دو جاسوس ایرانی را دستگیر کردند که مشغول جاسوسی و جمع آوری اطلاعات از اعضای آزادیخواهان در امریکا بودند همانطورکه خانم مریم رجوی(در پیام ویدئویی) به آن اشاره کرد. اینها تنها اقدامات یک رژیمی که می داند از روند دنیای مدرن خارج شده است نیست بلکه باعث هراس کسانی است که رویای تحقق یک آینده بهتر را دارند، همچنانکه می دانید من این افتخار را داشته ام که بخشی از یک گروه بزرگ از رهبران نظامی و مدنی فعلی و قبلی آمریکا باشم که حامی حقوق و رفاه اشرفی ها بودیم و همچنان به آن ادامه می دهم. این شامل همه کسانی می شود که در پنل سخنرانی در اینجا حضور دارند، ولی باید بگویم که بسیار به این افتخار می کنم که این امر شامل مشاور امنیت ملی رئیس جمهور جان بولتون که در حمایت خودش ثابت قدم مانده است هم می شود.

ممکن است متوجه شده باشید که من این کلمه رژیم را کاملا عمدی وزیاد استفاده میکنم. تلاش میکنم که هیچوقت آنرا مترادف با کلمه ایران استفاده نکنم. ایران فراتر ازهرچیزی، کشوری است پر افتخار و داری فرهنگی تاریخی. ایران سرزمین مردمی بزرگ با دستاوردهای بزرگ است. و ایران باقی خواهد ماند بعد از هر رژیمی چه رسد به این یکی که حاضر نیست احترام بگذارد به مردمش، امیدهایشان و آرزوهایشان.

من اینرا هم اضافه میکنم از صمیم قلبم و با درک کامل آن که در نقطه ای در لیست هدفهای رژیم بوده ام. چیزی که آنرا افتخار بزرگی میدانم. من اینرا اضافه میکنم از صمیم قلبم و با درک کامل تبعات بودن در آن لیست و هرکسی به ‌چنین چیزی افتخار می کند چرا که توسط تفکر مستبدانه ای هدف قرار می گیرد که با سخت سری تلاش کرده تا هر گونه رفرم و اصلاح امور را در ایران خاموش کند. استبدادی که ایرانیان بیگناه را شکنجه و اعدام کرده است، صرفا بخاطر اینکه جرات کرده اند حرف بزنند. حکومتی که به درخواست های جهانی برای اصلاحات پشت کرده و همچنان دشمن اصلی دمکراسی و آزادیخواهی نه فقط در ایران بلکه هر جایی دیگری است که بخواهد آزادی را توسعه بدهد.

آز آنجا که مردم ایران دیگر به ستوه آمده اند، به خیابان ها ریخته اند، در تظاهرات و اعتراضاتی که وزیر خارجه آمریکا مایک پومپئو آنرا «پایدارترین و قویترین اعتراضات ازسال 1979» به بعد خوانده است.

مثل معمول رژیم هزاران نفر را بازداشت کرده است. چندین نفر کشته شده اند از زمانیکه این اعترضات شروع شدند در اوایل امسال. اما سرکوب شجاعت و خواست مردم را نخواهد برد که خواهان حق آزادی خود هستند و دولتی که لایق امیدها و آرزوهایش باشد.

و به این دلیل است که اعتراضات به طور منظم ادامه پیدا کرده و هدفی مشخص دارد و آن هدف آزاد کردن مردم ایران است.

حال، همانطور که خانم رجوی اشاره کرده اند، میدانیم که ایران از دردهای عمیق اقتصادی رنج میبرد. ریال سقوط کرده و تورم 70 درصد بالا رفته. بعضی ها به تحریم ها اشاره میکنند – چه تحریمهای قدیمی و چه جدید - بعنوان مقصر.

خانم ها و اقایان، مقصر اصلی رژیمی است که قوانین جهانی را نفی میکند قوانین و مقرراتی که ارتباطات و تجارت جهانی و روابط اقتصادی برطبق ان برپا شده اند.

پس فکر میکنم که منصفانه است که بگوییم حسن نیت و امیدی در شروع معامله اتمی وجود داشت. ولی البته مقداری ساده اندیشانه بود. در حالیکه تصمیم دولت ترامپ برای خارج کردن ایالات متحده از این توافق بدون مخالفت نبود، ولی فکر میکنم کار درستی بود.

آیا حکومت تهران واقعا میتوانست متعجب شده باشد؟؟
آنهم با توجه به عدم اعتمادی به این رژیم وجود دارد؟!

با توجه به خاطر تاریخچه عدم تبعیت این رژیم از تعهدات و با توجه به حمایت مرگبار آن از تروریسم در سراسر جهان،( بی اعتمادی به این رژیم تعجبی ندارد).

 

شهردار رودی جولیانی

خیلی متشکرم تشکر می کنم از شما و افتخار بزرگی است حضور در اینجا.

اجازه بدهید بگویم که سخنان خانم رجوی مثل همیشه برای ما انگیزاننده بود و جای قدردانی است.

همچنین تشکر می کنم از ژنرال جیمز جونز و سخنانش

امیدوارم که من هم شایستگی ورود به آن جمعی را که شما به آن تعلق دارید کسب کنم.

و امیدوارم آن قدر حرفهای گزنده نسبت به رژیم بزنم که اسم من را هم در فهرست آنهایی که می‌خواهند ترور کنند وارد کنند!! البته اگر تا همین حالا در این فهرست نباشم!

بهرحال تلاش می‌کنم امروز وارد این فهرست بشوم!!

آقای برنارد کوشنر، و آقای جولیو ترتزی، دوست خوب من وزیر دادگستری و دادستان کل قاضی مایکل موکیزی، پروفسور پارسر، آقای شریف که امروز اینجا صحبت کردند، افتخار بزرگی است که امروز با شما صحبت کنم و این، همچنین یادآور این است که همچنانکه ژنرال جونز گفت ما گروه بزرگی از مقامات دولتی سابق اعم از نظامی و غیرنظامی، جمهوریخواه و دمکرات و مستقل، از همه ایده‌های مختلف و طرز تفکرهای مختلف سیاسی، در حدود یک صد نفر هستیم که همگی بر روی یک مسئله توافق داریم و آن این است که ایران حق برخورداری از آزادی، دمکراسی را دارد. ایران باید توسط رهبرانی همچون خانم رجوی و بقیه رهبری شود و این تنها تضمین برای تحقق یک ایران صلح جو است.

تنها ت‍ضمین تحقق یک ایران صلح جو این است که یک رژیم باثبات، دمکراتیک، قانون گرا و بانجابت داشته باشیم تا بتوانیم به آن بگوییم دولت ایران، کشور ایران. و نه این گروه خلافکار آدمکش که به مذهبی بودن تظاهر می‌کنند اما دستشان به گونه‌ای تقریباً غیرقابل تصور، به خون آغشته است. وقتی که تاریخ این دوران نوشته شود، دو ولی فقیه به عنوان دو نفر از پلیدترین آدمکشان، قاتلان جمعی قرن گذشته و قرن حاضر، لعن خواهند شد و حق شان است که چنین شوند.

من باید با خوشامدگویی به شما در نیویورک شروع کنم. من 9 سال از 10 سال گذشته را در اینجا در کنار شما بوده‌ام، آن زمان که برای تمرکز روی مجمع عمومی سازمان ملل و جلسه‌ای که برگزار خواهد شد، دور هم جمع می‌شویم. در زمانهایی که با حضور احمدی نژاد آلوده شد و اینک با حضور روحانی که به همان اندازه مشمئز کننده است و در چند روز آینده، بعد از اینکه مطمئناً دستور قتل چند نفر دیگر را صادر می‌کند در اینجا خواهد بود. ولی ما ناگزیرهستیم او را به این شهر که به نظر من بهترین و زیباترین شهر جهان است، شهر من، نیویورک راه بدهیم.

من سال گذشته در اینجا نبودم چون عمل جراحی زانو داشتم. و حالا بسیار خشمگین هستم که می‌شنوم که یک قاتل تروریست سال گذشته اینجا در میان شما بود و حالا در کالیفرنیا دستگیر شده است. او اینجا بود و عکس شما را می‌گرفت تا مشخص کند چه کسی را به قتل برساند، آن هم در شهر من، در نیویورک. ما به اندازه‌ای که برای چند برابر عمر انسان کافی باشد تروریسم در نیویورک داشته‌ایم. دیگر به یک مأمور موذی رژیم ایران نیاز نداریم که در نیویورک پرسه بزند و تلاش کند که شهروندان آمریکایی را به قتل برساند. دو نفر از آنها امروز اینجا پیش ما هستند. اینها کسانی هستند که او تلاش می‌کرد همراه با یک موذی دیگر وابسته به رژیم ایران که الان دارد محاکمه میشود، به قتل برساند.

بنابراین من خطاب به حکومت ایران می‌گویم که قطعاً به طور واقعی از سرنگونی می‌ترسید. اگر فکر می‌کنید که ما فراموش خواهیم کرد که شما برای انجام قتل به اینجا آمدید، این فکر کردن به آخرین احتمال موجود است. ما فراموش نخواهیم کرد که شما می‌خواستید در خاک ما مرتکب قتل شوید. ما فراموش نخواهیم کرد که شما قبلاً‌ این کار را کرده‌اید. ما فراموش نخواهیم کرد که شما بسیار بسیار آمریکایی‌ها را کشته‌اید. از جمله سربازان آمریکایی در عراق، از جمله تفنگداران دریایی، شما دیپلماتهای ما را به گروگان گرفتید تا ما را تحقیر کنید. ما فراموش نمی‌کنیم. لااقل، بسیاری از ما فراموش نمی‌کنیم و ما می‌فهمیم که چه کسانی دوستان ما هستند و چه کسانی دشمنان ما هستند. و شما دشمن ما هستید.

نشانه سقوط یک رژیم تروریست دیکتاتور این است که شروع به انجام اقداماتی می‌کند که به خودش ضربه می‌زند. آنها کشتار زیادی در داخل ایران انجام داده‌اند. در واقع دست روحانی بیش از احمدی نژاد به خون آغشته است. گرچه بسیاری از مطبوعات گیج در غرب این را نمی‌فهمند. هنوز او را اصلاح طلب می‌خوانند.

البته او بااصطلاح «اصلاح طلب» هست ولی شیوه‌های قتل را اصلاح کرد و تعداد بیشتری را به قتل رساند.

ولی حالا یک بار دیگر همچنانکه در گذشته هم این کار را کرده بودند تروریستها آن قدر نگران هستند که نه تنها تروریسم را در خارج از طریق دیگران تأمین می کنند تا خودشان را مخفی کنند که اینکار را بیش از هر کس دیگر در جهان می کنند اما حالا آنها اقدامات تروریستی را با تروریستهای خودشان به اجرا در می آورند.

آیا متوجه می‌شوید که آخوندها چقدر باید ترسیده و نگران باشند که دست به این کار می زنند؟ آیا در می یابید که اینکارشان تا چه حد غیرمنطقی است؟

به همین دلیل آنها می خواهند به در میان کشورهای معقول، متحدانی پیدا کنند و به آنها بیاویزند. نمی‌توانم تصور کنم کشورهای معقول چرا باید ارتباطی با این رژیم داشته باشند. ولی آنها تلاش می‌کنند به فرانسه و بلژیک بیاویزند و در عین حال 4نفر از آنها از جمله رئیس ایرانی شعبه‌شان در وین، به فرانسه و بلژیک می روند و با خود بمب و مواد انفجاری به پاریس می آورند و تلاش می کنند ما را در زمانی که همه مان در سی ام ژوئن آنجا بودیم بکشند.

می توانید تصور کنید تا چه حد غیرمنطقی و جنون‌آمیز است که بلژیک و فرانسه را از دست بدهند؟ ولی شما حتی فکرش را هم نمی کنید زیرا به شدت از این می ترسید که مجاهدین، حکومت شما را سرنگون خواهند کرد.

همانطور که گفتم شما مشابه اینکار را در آمریکا هم کرده بودید. خوشبختانه آنها در کالیفرنیا دستگیر شدند که عکس یکی از همکاران ما را در دست داشتند و همچنین سلاح و مهمات و با طرحی برای ترور او و سایرین.

البته می دانیم در آلبانی هم طرح داشتند که مراسم جشن سال نو را در ماه مارس که من و خانم رجوی در آن حضور داشتیم بمبگذاری کنند.

الان چه دستاوردی می‌توانیم داشته باشیم؟ اول اینکه ما می توانیم به مردم در ایران که در برابر تهدید خشونت و قتل و نابودی توسط این رژیم می‌ایستند بگوییم که ما حامی آنها هستیم. از آنها حمایت می کنیم و من خیلی خیلی مفتخرم که پرزیدنت ترامپ در همان لحظه اول که این اعتراضات شروع شد تویت کرد و من می دانم که توییت های او مقداری جنجال برانگیز هستند.

و بعنوان وکیل او نمی خواهم بیش از این در موردش بگویم. اما من بر این اعتقادم که این پیامهای توییتری حمایت از اعتراض کنندگان در ایران، تاریخی هستند.

رودی جولیانی در ادامه تاکید می کند که :

به نظر من این حمایت و به دنبال آن حمایت مستمر در دولت او از سوی افرادی مانند جان بولتون و وزیر خارجه ما و بسیاری افراد دیگر که در رابطه با شما، کاری را که شما می‌کنید درک کرده‌اند، به نظر من این چیزی است که به زنده نگه داشتن این جنبش اعتراضی کمک می‌کند. ولی همه این‌ها حمایت از خارج است. به طور واقعی آن چیزی که این جنبش را زنده نگه داشته و رژیم هم آنرا می‌فهمد، شما هستید. یعنی کاری که شما می‌کنید و مردمی که از همین شجاعت و ظرفیت و عشق به آزادی شما برخوردار هستند،‌ و برادران و خواهران شما در ایران هستند و کسانی هستند که در نوک پیکان هستند، آنها هستند که جان خود را به خطر می‌اندازند. و به نظر می‌رسد هر چه بیشتر رژیم به آنها حمله می‌کند و هر چه بیشتر تلاش می‌کند آنها را بکشد و علیه آنها خشونت اعمال کند، و هر چه بیشتر آنها را به زندان می‌اندازد، مقاومت قوی تر و مستحکم‌تر میشود.

می‌دانید که خیلی اوقات این موضوع را مطرح می‌کنند که مجاهدین خلق یک سازمان قوی نیست و یک سکت است. آیا ما یک سکت هستیم، من قبلا عضو هیچ سکتی نبودم!‌ شاید هم بد نباشد، که مثال لباس‌ها و کلاه‌های عجیب و غریب بپوشیم!‌ ولی ما یک سکت نیستیم. ما افرادی هستیم که از طریق چیزی که زوال ناپذیر است به هم وصل شده‌ایم، و آن عشق به آزادی است. عشق به دموکراسی و عشق به زندگی انسان‌هایی است، که این افراد آنها را به طور روزانه نابود می‌کنند. من و همکارانم همیشه می‌دانستیم شما چقدر قدرتمند هستید. و چه نفوذ قدرتمندی در داخل ایران دارید. و من همیشه به کسانی که به این شک داشتند می‌گفتم پس چرا با این شدت می‌خواهند آنها را بکشند؟ شما که نباید تظاهرکنندگان بی‌ارزشی را که به شما آسیبی نمی‌رسانند بکشید. ولی اگر احیاناً‌ شکی در این رابطه بوده باشد، من مطلبی که از درون خود رژیم بیرون آمده را برای شما می‌خوانم. این در باره مجاهدین و حدود یکی دو هفته پیش بوده است:‌

«چه کسی از هر دوی این شرایط برخوردار است؟ خواسته سرنگونی و توانایی بالقوه تبدیل این خواسته به واقعیت؟ ( منظور واقعیت سرنگونی رژیم است) در این نقطه است که همه به طور جمعی به مجاهدین خلق اشاره می‌کنند و این چیزی است که خمینی بارها و بارها بر آن تأکید کرده است. لذا ضروری است که ما آنها را شناسایی کنیم، آگاهی‌ ایجاد کنیم، و همه‌مان آماده مقابله با تهدید واقعی و جدی باشیم.»

پس حالا به من بگویید که آیا شما یک تهدید جدی نیستید؟ رژیمی که ما تلاش می‌کنیم سرنگون کنیم، خودش ما را به عنوان یک تهدید جدی می‌بیند. شما یک تهدید هستید و این یک واقعیت است. تظاهرات‌ پی درپی وجود دارند و شدید‌تر هم میشوند. من نمی‌دانم ما کی آنها را سرنگون خواهیم کرد. ممکن است چند روز دیگر باشد، یا چند ماه یا یکی دو سال. ولی این اتفاق خواهد افتاد. آنها سرنگون خواهند شد. روشن است که جان مردم ایران به لب رسیده. تحریم‌ها اثر داشته و ارزش پول رژیم دارد به سمت صفر می‌رود.

شهردار جولیانی در بخش پایانی سخنرانی خود می گوید:

من سخنانم را با یادآوری این نکته به همه به پایان می‌برم که وقتی چنین انقلاب‌ها یی هستند و چنین رژیمهایی سرنگون میشوند، یک نگرانی واقعی و مستمر این است که چه چیزی جایگزین رژیم فعلی خواهد شد. و در برخی موارد عواقب آن فاجعه بار بوده است و برخی اوقات موفقیت آمیز بوده است. اینجا ما شکی نداریم که تحت رهبری خانم رجوی،‌ تحت هدایت همه شما،‌ تحت رهبری ائتلافی که او ایجاد کرده است، نه فقط مجاهدین، بلکه یک ائتلاف وسیع، با صدهزار نفر شرکت کننده در پاریس. شامل پزشکان، وکلا، دانشمندان، مهندسان، مردم سخت کوش، برخی ثروتمند، برخی طبقه متوسط و برخی فقیر. ولی همگی افراد سخت کوش که توان برپا سازی یک دولت را دارند. این عراق بعد از اشغال نیست. این مجموعه‌ای از ایرانیان است که آماده و خواهان و قادر هستند که وارد شوند و کمک کنند و جان و مال و سرمایه خود را فدا کنند و ایران را آزاد کنند.

من می‌دانم که دوست خوب من، جان مک‌کین قبل از اینکه بتواند رؤیایی که در باره‌اش حرف می‌زد را ببیند چشم از جهان بست. وقتی او کمی قبل از من به آلبانی رفت، یکی از آخرین صحبت‌هایی که با او داشتم، در باره پیش‌بینی او بود مبنی بر اینکه من این شانس را خواهم داشت که در یک تهران آزاد باشم. و جان مک‌کین درست می‌گفت. من در یک ایران آزاد همراه شما خواهم بود، خیلی زودتر از آنچه آنها فکر می‌کنند.

متشکرم.
لطفا به اشتراک بگذارید: