نیویورک ،گفتگوی رئیس مرکز پژوهشهای سیاسی و استراتژیک در مورد گردهمایی قیام ایران

نیویورک ،گفتگوی رئیس مرکز پژوهشهای سیاسی و استراتژیک در مورد گردهمایی قیام ایران


در گردهمایی قیام ایران که توسط سازمان جوامع ایرانی – آمریکایی مخالف رژیم ایران برگزار شده بود، بسیاری مسؤلین آمریکایی شرکت داشتند .

در این گردهمایی رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک و مشاور حقوقی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که رژیم ایران قطعا سرنگون خواهد شد .

مشاور رئیس جمهور آمریکا طی مصاحبه ای در این گردهمایی تاکید کرد که تحریم های آمریکا علیه رژیم ایران بصورت بسیار چشمگیری روی

این رژیم مؤثرخواهد بود. رودی جولیانی که با کانال اسکای نیوز عربی مصاحبه میکرد افزود این تحریم ها ها باعث تشدید وبالا گرفتن اعتراضات علیه این رژیم خواهد گردید.

رودی جولیانی تاکید کرد که تحریم های آمریکا علیه رژیم تاثیر خواهد گذاشت و به آن آسیب خواهد رساند و در نتیجه اعتراضات علیه آن افزایش خواهد یافت .

وقتی به تاریخ مراجعه کنیم خواهیم دید که اتحاد شوروی هم با همین شیوه فروپاشید همچنین بعضی رژیمهای دیگردر اروپای شرقی سابق.

روحانی وخامنه ای این را خوب میدانند همچنانکه خوب میدانند که آنها رهبران مذهبی نیستند بلکه افراد فاسد وقاتل هستند وهمه مردم هم این را خوب میدانند.

گردهمایی اپوزیسیون ایران با خواست سرنگونی


تلویزیون اسکای نیوز با آقای کرم سعید رئیس مرکز پژوهشهای سیاسی واستراتژیک از قاهره گفتگویی انجام داد و در مورد اهمیت گردهمایی اپوزیسیون ایران و اینکه چه کارمهمی میتواند انجام دهد سؤال کرد .

کرم سعید : این گردهمایی هدف اتحاد عمل اپوزیسیون ایران برای سرنگونی رژیم آخوند ها در ایران وعدم توسل به گزینه نظامی در جهت منافع اپوزیسیون ایران ودر رأس آنها سازمان مجاهدین خلق و شورای مقاومت تشکیل شده است .

واقعیت این است که این گردهمایی نکات متعددی داشت. اولین نکته محل برگزاری آن در ایالات متحده آمریکاست یعنی کشوری که تحریم های شدیدی علیه رژیم ایران اعمال کرده است . تحریم هایی که تقریبا باعث فروپاشی کامل اقتصاد ایران و بطور مشخص کاهش قیمت ارز در بازار ایران ودر نتیجه بیرون کشیدن تعداد زیادی از شرکتهای بزرگ ازبازار ایران شده است .

همچنین این گردهمایی پس از همایش پاریس تشکیل شده وعلیرغم اینکه پاریس موافق توافقنامه اتمی رژیم است اما تمامی فشارهایی را که بر پاریس برای جلوگیری از برگزاری آن وارد شده بود را کنار زد

گردهمایی امروز نیویورک نشان می دهد که ایالات متحده می خواهد راه نفس این رژیم را ببندد و باید تاکید کنم که برای سرنگونی رژیم آخوندی است . رژیمی که با یک استبداد مذهبی میخواهد به حاکمیتش ادامه دهد .

 

این اپوزیسیون توانسته بسیاری از دولتهای غربی را به سمت خود جذب کند که پس از این رژیم یک رژیم دمکراتیک وبدور از افراطی گری های قومی ومذهبی در ایران تشکیل شود .

اپوزیسیون ایران نقش خودرا در افشای برنامه اتمی رژیم ایران درسال 2003 ایفا کرد و در حال حاضر توانسته است حمایت زیادی کسب کند

 

قیام ایران با وجود سرکوب ادامه دارد


اکرم سعید در پاسخ به سؤال دیگری گفت:‌ نباید خشونت واختناقی را که در ایران وجود دارد نادیده گرفت. مثلا اخیرا این رژیم مقر کردهای مخالف را هدف قرار داد .

اما شما میدانید که در دسامبرگذشته بیش از 140شهر در داخل ایران اعتراض وتطاهرات کردند که البته با شدید ترین نوع خشونت با آنها برخورد شد .بنابراین در ایران با این اپوزیسیون آنقدر با خشونت رفتار میشود که امکان بروز وظهور ویا ارتباط با اپوزیسیون خارج نباشد بویژه اینکه درحال حاضر ایران ضربات متعدد در جهت فروپاشی اقتصاد وارز دریافت کرده است.

البته تکیه بر اپوزیسیون ایران در داخل خیلی مهم است . بگذریم که اختلافات درونی این رژیم بین خامنه ای و گروههای باصطلاح اصلاح طلب نیز قابل توجه است . این خود باعث جذب بسیاری از مردم به این مقاومت خواهد شد ضمن اینکه بحران اقتصادی در ایران در شدید ترین وضعیتش است

بسیاری ازشرکتهای بین المللی از ادامه کار در داخل ایران منصرف شده اند بجز چند کشور که در پی منافعشان هستد .

مطالب مرتبط:

رودی جولیانی: دولت ایران سرنگون خواهد شد/خبرگزاری رویترز

واشنگتن تایمز:‌ دیدار با رزمندگان سازمان مجاهدین خلق ایران در اشرف ۳

 

نیکی هیلی: در هر جنگی آثار انگشت رژیم ایران را می‌بینیم
لطفا به اشتراک بگذارید: