تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه-۲ مهر۱۳۹۷

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه-۲ مهر۱۳۹۷


1-ادامه اعتصاب سراسری رانندگان کامیون در شهرهای مختلف ایران، درود مریم رجوی به رانندگان اعتصابی

2-آندره تامپسونAndrea Thompson معاون وزارت خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی و امنیت بین المللی:‌ ... ما از فرصت مجمع عمومی استفاده می کنیم تا فعالیتهای شرورانه رژ‌یم ایران را هدف قرار دهیم (زیرنویس:‌ هدف قرار دادن فعالیتهای شرورانه رژیم ایران

3-نیکی هیلی: در هر جنگی آثار انگشت رژیم ایران را می بینیم. روحانی مدتهاست که مردم را سرکوب می‌کند (زیرنویس:‌ اثار انگشت رژیم ایران در هر جنگی در منطقه  

گزارش1 ـ مایک پمپئو: ما رژیم سرکوبگر و فاسد ایران را افشا می کنیم

گزارش2 ـ هکرهای رژیم ایران

گزارش3 ـ سقوط آزاد اقتصاد ایران

گزارش 4ـ رژیم ایران صلح و امنیت جهانی را تهدید می کند

گزارش۵ ـ رئیس بانک مرکزی رژیم ایران با پیشه یی از پولشویی

گزارش۶ ـ نباید با پدرخوانده تروریسم مماشات کرد

هشدار جان بولتون به رژیم ایران

گزارشات:

گزارش1 ـ مایک پمپئو: ما رژیم سرکوبگر و فاسد ایران را افشا می کنیم


مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا می گوید: ما رژیم سرکوبگر و فاسد ایران را افشا می کنیم و در کنار مردم ایران می ایستیم

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در جلسه یی در واشنگتن به موضوع آزادیهای مذهبی در جهان پرداخت و گفت:‌

ما برای شان انسانی مردم ایران می جنگیم به این صورت که حقیقت را راجع به این رژیم سرکوبگر و فاسد افشا میکنیم که این مردم را کنترل می کند. من میدانم که این بسیاری از ما را آزار میدهد که شاهد اذیت و آزار ادامه دار مسیحیان و سایر اقلیتها در کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران باشیم.

 اقلیتهای مذهبی در ایران به طور مستمر به زندان فرستاده می شوند و حقوقشان نفی می شود و از شغلشان محروم می شوند و در معرض بدرفتاریهای مختلف قرار می گیرند...

من مثالهای زیادی دارم که طی 40سال حکومت این رژیم سرکوبگر و فاسد و دو رو چه بر سر این مردم آمده است.

مایک پمپئو به سرکوب شهروندان سنی ایران پرداخت و افزود:

یکی از دراویش در ژوئن به دار آویخته شد و این بعد از یک روند قضایی نمایشی اجرا شد...

رئیس جمهور ترامپ گفته است ما خواهان تغییر رفتار این رژیم هستیم و بخشی از این استراتژی این است که مطمئن شویم صدای ایرانیان که برای حسابرسی از این رژیم و دادخواهی و عدالتخواهی و آزادیخواهی مذهبی برخاسته اند به گوش جهان می رسد و اینکه بدانند که آمریکا در کنار آنهاست

ما در کنار مسیحیان، یهودیان، صوفیها، زرتشتیها، بهاییان و همه گروههای مذهبی در ایران که کرامت انسانی شان توسط این رژیم نقض شده است، ایستاده ایم.

خاطر نشان می شودوزارت خارجه آمریکا روز ۸ خرداد ۹۷ در گزارش سالانه خود در مورد آزادیهای مذهبی در جهان رژیم ایران را ناقض اصلی آزادیهای مذهبی دانست.

در این گزارش آمده است:‌ در ایران اقلیتهای مذهبی‌ نظیر سنیها، مسیحیها،‌کلیمیها و بهاییها سرکوب می‌شوند و حقوق آنان پایمال می‌شود. در این گزارش به قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ با فتوای خمینی اشاره شده و آمده است: در یک سخنرانی ضبط شده آیت‌الله منتظری قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۹۸۸ را محکوم کرده است

گزارش2 ـ هکرهای رژیم ایران


هکرهای رژیم ایران حملات سایبری به شرکتهای انرژی را تشدید کردند. گزارشی از خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره ابعاد این اقدام غیرقانونی و پیامدهای آن

شرکت امنیت سایبری ٬ فایر‌آی می گوید تهدید‌ هکرهای وابسته به رژیم ایران در آستانه تحریم‌های نفتی ماه نوامبر جدی‌تر شده و احتمال دارد که دامنه عملیات خرابکاری آنها بیشتر هم بشود .

در خصوص هکرهای وابسته به رژیم ایران، خصوصا آن‌هایی که از تغییرات ژئوپولیتیک تاثیر می‌گیرند« الیستیر شپرد» alester shepherd مدیر یکی از شرکت‌های وابسته به فایرآی به آسوشیتد پرس گفته است:‌ همیشه این نگرانی وجود دارد که ممکن است این هکرها دست به تهاجم های مخرب بزنند.

شرکت فایرآی که معمولا با دولت‌های مختلف و شرکت‌های بزرگ کار می‌کند٬ این گروه از هکرهای ایرانی را با نام APT33 می‌شناسد و می‌گوید این گروه با ارسال ایمیل‌های فیشینگ در خصوص فرصت‌های شغلی به شبکه کامپیوتری شرکت‌های موردنظر خود نفوذ کرده است.

به گفته این شرکت ، ایمیل‌های فیشینگ رژیم ایران در خاورمیانه، آمریکای شمالی و ژاپن به شرکت‌های حوزه نفت و گاز ، هواپیمایی، خدمات بیمه ، تولید و آموزش ارسال شده اند. ولی به نام شرکت‌ها اشاره نمی کند .

 شرکت فایرآی می‌گوید از سال ۲۰۱۳، APT33 را زیر نظر دارد و تاکید دارد فعالیت این گروه در این سال‌ها پیچیده‌تر و گسترده تر هم شده است.

فایرآی در اشاره به سابقه خرابکارانه هکرهای ایرانی در کشورهای عرب می گوید : این هکرها از نوعی بدافزار استفاده می‌کنند که سال ۲۰۱۲ ده‌ها هزار کامپیوتر را در عربستان سعودی توانست نابود کند .

در سال ۲۰۱۲ بدافزار «شامون» شرکت نفت سعودی «آرامکو» و یک شرکت گاز قطری به نام «راس‌گاز» را هدف قرار داد. این ویروس تمام اطلاعات موجود در دیسک سخت کامپیوترهای آلوده را پاک کرد و روی صفحه مانیتور تصویر پرچم آتش گرفته آمریکا را به نمایش گذاشت. نسخه دوم این بدافزار نیز سال ۲۰۱۶ کامپیوترهای دولتی عربستان سعودی را آلوده کرد.

 شرکت فایر آی می‌گوید با سرنخ‌هایی که بدست آورده می تواند نشان ‌دهد که این هکرها توسط رژیم ایران هدایت می‌شوند. زبان این هکرها فارسی و ساعت کار آنها از شنبه تا چهارشنبه است.

گزارش3 ـ سقوط آزاد اقتصاد ایران


یونایتدپرس بین المللی مطلبی دارد در مورد سقوط آزاد اقتصاد ایران در آستانه تشدید تحریمها. مرحله دوم تحریمها قرار است روز ۱۳آبان به مرحله اجرایی در آید:

خبرگزاری یونایتدپرس بین المللی طی مطلبی در تشریح وضعیت اقتصادی ایران نوشت:

با اینکه هنوز شش هفته تا دومین دور تحریم های ایالات متحده باقی است، کارشناسان اقتصادی بین المللی معتقدند که رژیم فعلی ایران نمی تواند دوام بیاورد.

تظاهرات و اعتصابات  ، که در ماه دسامبر در سراسر کشور آغاز شد و به سرعت به سراسرکشور گسترش یافت، همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش بانک مرکزی رژیم ایران در ماه اوت، نرخ تورم در سال جاری به 60 درصد خواهد رسید.

ریال ایران در میان بدتر شدن وضعیت اقتصادی و برقراری مجدد تحریمهای ایالات متحده به پایین ترین حد خود در برابر دلار آمریکا رسید.

نیروی کار فعال این کشور 26میلیون نفر است که حداقل 10میلیون نفر از آنها بیکار هستند. نرخ بیکاری جوانان به مرز گیج کننده 40 درصد رسیده است . بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه ها قادر به پیدا کردن شغل نیستند.

حتی مهاجران افغان که به ایران پناهنده شدند، به دلیل وضعیت وخیم اقتصادی مجبور به بازگشت به کشور جنگ زده خود شده اند.

خبرگزاری حکومتی ایسنا در ماه آوریل حداقل 33 درصد از مردم زیر خط فقر مطلق زندگی می کنند، این بدان معنی است که آنها قادر به برآورده کردن نیازهای ضروری روزانه خود نیستند. در ایران 31 بانک خصوصی و دولتی وجود دارد. بسیاری از آنها ورشکسته شده اند اما دولت تلاش می کند تا این مسئله را پنهان کند.

یونایتدپرس بین المللی افزود:‌

 به جای مبارزه با بحران اقتصادی، ملاهای فاسد رشوه خوار اعلام کرده اند که کسری بودجه روی قشر فقیر (جامعه ) تاثیر گذاشته است ، در حالی که هزینه های نظامی در عراق، سوریه، یمن و لبنان افزایش یافته است.

علی خامنه ای و حسن روحانی ادعا میکنند که باید مداخله خود در منطقه را برای نجات جمهوری اسلامی ادامه دهند.

آخوندها همچنین سرکوب سرکوبگرانه بی امان خود را روی مردم ایران افزایش داده اند ، هزاران تضاهر کننده از جمله بسیاری از زنان را دستگیر کرده اند، بسیاری از آنان را در زندان های قرون وسطایی خود در زیر شکنجه ، به قتل رسانده اند،و موجی از دار زدن را در انظار عمومی به نمایش گذاشته اند.

گزارش 4ـ رژیم ایران صلح و امنیت جهانی را تهدید می کند


برایان هوک هماهنگ کننده اقدام علیه رژیم ایران در وزارت خارجه آمریکا می گوید: تهدید رژیم ایران متوجه صلح و امنیت جهانی است. یک مشکل بین المللی نیاز به یک راه حل بین المللی دارد و ما به کار با دولتهای سراسر جهان برای حل این مشکل می پردازم. بخشهایی از پرسش و پاسخ او در بنیاد هادسون در واشینگتن را می بینیم:

در پاسخ به این سؤال که با خرید نفت چین و هند از ایران چکار می کنید؟

برایان هوک گفت:‌ ما گفته ایم هدف ما این است که واردات نفت از ایران را به صفر برسانیم. فکر می کنم حدود 80درصد درامدهای بودجه ایران بر اساس نفت است و اقتصاد این رژیم عامدانه مبهم است و طوری طراحی شده که هیچگاه کسی تشخیص ندهد شما تجارت می کنید یا تروریسم را تسهیل می کنید.

ما به دنبال این درآمد هستیم و بیش از 100کمپانی در جهان دیده ایم که قصد خود برای ترک بازار ایران را اعلام کرده اند...

ما دنبال درآمدهای رژیم هستیم تا پولی که برای برنامه اتمی، برنامه موشکی، تروریسم، حملات سایبری، سرکوب مردم خودش هزینه می کند را قطع کنیم. این هدف تحریمهای ماست. هدف ما مجازات کمپانیها نیست..

خبرنگاری پرسید دخالت رژیم ایران در سوریه به چه میزان است ما می دانیم که ایران میلیاردها دلار در سوریه هزینه کرده تا رژیم اسد را سرپا نگهدارد و این جنگ داخلی را ادامه دهد...

برایان هوک گفت:‌ اول بگویم که بعد از 2012 ایران 16میلیارد دلار به دوستان دست نشانده اش در سوریه و عراق و لبنان و یمن داده است و فکر می کنم 4 و 6دهم میلیارد دلار هم بصورت اعتباری به بشار اسد داده است نمی دانم این کارها چه کمکی به آنچه در سوریه در جریان است می کند...

وزیر پمپئو به روشنی گفته است که تمامی نیروهای تحت امر رژیم ایران باید سوریه را ترک کنند. این التزامی است که ما بعنوان بخشی از برنامه سیاسی خود داریم.

استراتژی 12 ماده یی ایران ما سوریه را هم شامل می شود...

ما آنقدر فشار وارد می کنیم و علیه رفتار بدخواهانه رژیم ایران اقدام می کنیم که برای این رژیم ادامه حضور در سوریه و عراق دخلش به خرجش نیارزد

خبرنگاری پرسید  آیا رژیم ایران علامتی از مدره کردن رفتارش نشان داده تا بخشی از راه حل باشد؟

برایان هوک پاسخ داد:‌ بعد از حمله روز شنبه در بصره و حمله موشکی از داخل ایران به اربیل، رژیم ایران رفتار تشدید کننده داشته است. ما تنش آفرینی این رژیم را ما جدی گرفته ایم . البته ما برای حفاظت از اموال و نیروهای خود در عراق واکنش قاطع نشان می دهیم بنابراین مهم است که رژیم ایران بفهمد عزم ما در این زمینه جزم است

گزارش۵ ـ رئیس بانک مرکزی رژیم ایران با پیشه یی از پولشویی


عبدالناصر همتی مانند سیف پیشینه ای طولانی در پولشویی دارد. پولشویی برای کمک به نیروی قدس و تروریستها. این یادداشتی در نشریه کنگره آمریکا ـ هیل است:

هیل ـ روزنامه رسمی کنگره آمریکا در مطلبی به قلم کارشناسان بنیاد دفاع از دموکراسیها در واشینگتن نوشت: روحانی عبدالناصر همتی را جایگزین ولی الله سیف کرد. همتی مانند سیف پیشینه ای طولانی در پولشویی و نقض تحریم های آمریکا دارد. ایالات متحده و دولت های اروپایی نباید فریب این را بخورند که همتی نوعی اصلاح طلب است.

وزارت خزانه داری آمریکا در ماه مه ولی الله سیف و کارکنان اش را برای نقش شان در پولشویی از طریق یک بانک عراقی برای حزب الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران تحریم کرده بود. واشنگتن پیشتر حزب الله و نیروی قدس را سازمان های تروریست اعلام کرده است.

خبرهای حاکی است که بانک مرکزی ایران سابقه ای طولانی در رفتارهای مجرمانه دارد. دولت اوباما در سال ۲۰۱۲ بانک مرکزی ایران را برای تسهیل مبادلات با بانک های کوچکتر به منظور دور زدن تحریم های جهانی هدف تحریم قرار داده بود.

در این گزارش آمده است که فساد در بانک مرکزی ایران کل نظام مالی ایران را فاسد کرده است. این گزارش بر نقش همتی و سابقه او انگشت گذاشته و می نویسد:‌ عبدالناصر همتی بخش تفکیک ناپذیر این نظام فاسد است. همتی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ مدیرعامل «بانک سینا» و «بانک ملی» بود که هر دو بانک به دلیل تسهیل گسترش جنگ افزار کشتار جمعی، کمک به نیروی قدس و عمل به نیابت از رژیم، توسط آمریکا و اروپا تحریم شده بودند. بانک ملی ایران در سال ۲۰۰۷ به طور مشخص برای تسهیل چندین مورد خرید مواد برنامه هسته ای و موشکی ایران تحریم شد. همتی به عنوان رئیس بانک مرکزی نقشی اساسی در دور زدن تحریم ها خواهد داشت. او دست کم در این مورد بسیار شایستگی دارد. وزارت دارایی باید با زیر نظر داشتن بانک مرکزی در این باره تصمیم بگیرد که آیا خود همتی مستحق تحریم است.

گزارش۶ ـ نباید با پدرخوانده تروریسم مماشات کرد


سناتور جوزف لیبرمن رئیس اتحاد علیه ایران اتمی استمرار مماشات با رژیم ایران را تقبیح کرد. او تلاشهای جان کری در این رابطه و ملاقاتهای وی با جواد ظریف را اقدامی اشتباه دانست:

شبکه خبری فاکس نیوز

”مایک پمپئو وزیر خارجه دولت ترامپ، جان کری وزیر امور خارجه سابق را بخاطر ملاقاتش با مقامات رژیم ایران بعد از خارج شدن از وزارت خارجه زیرضرب برد.

پمپئو در توئیت خودش نوشت: تعامل”جان کری“با رژیم ایران که پدر خوانده تروریسم جهانی است ، یک اقدام ناشایست و بی سابقه و در مغایرت با سیاست های خارجی آمریکاست . ”توافق اتمی شکست خورده است ، آنرا رها کن.“

سناتور جوزف لیبرمن گفت: فکر میکنم ملاقات ”جان کری“ با وزیر امور خارجه رژیم ایران یک اشتباه بوده است . من بسیار خوشحالم که رئیس جمهور ترامپ از توافق هسته ای بیرون کشید. فکر میکنم این یک توافق بد برای آمریکا بود .

وی افزود: «ما در حال حاضر رژیم ایران را در یک وضعیت متزلزل قرار داده ایم و ملاقات ”جان کری “ با وزیر امور خارجه ایران بطور واقعی یک پیام غلط به رژیم ایران می دهد کسانی در آمریکا حضور دارند که ممکن است تلاش کنند (توافق) هسته ای را نجات دهند»

خاطر نشان می شود جان کری هفته گذشته برای اولین بار اعتراف کرد بخشی از پول آزاد شده در توافق برجام به گروه‌های تروریستی رسیده است

هشدار جان بولتون به رژیم ایران


جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید: تحریم‌های سنگین‌تری در ماه نوامبر اعمال می شود. ما خواهان تغییرات عظیمی در رفتار رژیم ایران هستیم. اگر این تغییرات را انجام ندهند با عواقب بیشتری روبرو خواهند شد . ما راههای دیگری برای بکارگیری حداکثر فشار روی رژیم ایران پیدا خواهیم کرد.»

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: