جان بولتون رژیم ایران را به تحریمهای هرچه بیشتر تهدید کرد

جان بولتون


جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا رژیم ایران را به تحریمهای هرچه بیشتر در صورت ادامه حمایت این رژیم از تروریسم، تهدید کرد.


بولتون در گفت و گویی با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت:‌ تحریم های اعمال شده علیه رژیم ایران بر عملکرد بی ثبات کننده این کشور در منطقه تاثیر گذاشته است.

وی از سیاست ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته ای دفاع کرده و در این باره گفته است: «تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از توافق هسته ای تاثیری عمیق بر ایران و کل منطقه داشته است و با تشدید تحریم ها در ماه نوامبر، ما بر این باور هستیم که فعالیت آن ها در منطقه نیز مختل خواهد شد.»

 

اثرگذاری تحریم علیه رژیم ایران


جان بولتون در باره اثرگذاری تحریمها بر رژیم ایران گفته: «این همان چیزی است که ما دنبال می کردیم. ما بر آن هستیم تا رژیم ایران را وادار به تغییر بنیادین رفتار خود بکنیم. اگر آن ها رفتار خود را تغییر ندهند، با پیامدهای بیشتری روبه رو خواهند بود. چون ما تحریم های بیشتری علیه آن ها وضع خواهیم کرد و فشارمان را بر آن ها به حداکثر خواهیم رساند.»

وی همچنین تاکید کرده است که خروج آمریکا از توافق هسته ای نه تنها بر عملکرد رژیم ایران تاثیر گذاشته، بلکه حتی موجب تغییراتی در سراسر منطقه شده است.

 

پمپئو: ترامپ برنامه یی برای دیدار با روحانی ندارد


مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز تاکید کرده که ترامپ در حال حاضر برنامه ای برای دیدار با حسن روحانی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل ندارد.

وزیر امور خارجه آمریکا در عین حال تصریح کرده که ترامپ برای انجام یک گفت وگوی سازنده با مسئولان ایران آماده است و از چنین مذاکراتی استقبال می کند.

پمپئوهمچنین نسبت به سخنان محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در ارتباط با حمله تروریستی اهواز واکنش نشان داده و گفته بهتر است ایران به فکر تامین امنیت مردم کشور خود باشد تا متهم کردن کشورهای دیگر.

 

بیشتر بخوانید


معاون خزانه‌داری آمریکا: تحریمهای جدید علیه رژیم ایران قاطع‌تر و فراگیرتر خواهد بود


مارشال بیلینگس‌لی معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در زمینه مبارزه با تأمین مالی تروریسم که در رأس هیأتی به ترکیه سفر کرده است

با اشاره به مذاکرات با مقامات آنکارا درباره تحریمهای جدید علیه رژیم ایران اظهار داشت از تاثیرات این تحریمها بر اقتصاد ترکیه آگاه هستیم.

وی مذاکره با مقامات تُرک در آنکارا را مثبت ارزیابی کرد.

بیلینگس لی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: به ترکیه که متحد و همکار نزدیک ما در ناتو و موضوعات امنیتی است سیاست خود برای تشدید تحریم رژیم ایران را توضیح دادیم.

 

تحریمهای جدید علیه رژیم ایران قاطع و فراگیر خواهد بود


بیلینگسلی با بیان این‌که تحریمهای جدید متفاوت از قبل خواهد بود گفت: تحریمها علیه رژیم ایران بسیار قاطع و فراگیرتر از تحریمهای قبلی خواهد بود. دلیل آن نیز نگرانی ما از خطر مواضع رژیم ایران برای ایجاد بحران جدید در خاورمیانه است. اگر یکی از این موشک ها ریاض را هدف بگیرد، چه اتفاقی می‌افتد؟ یا اگر شبه‌‌نظامیان تحت حمایت ایران اقدامات اشتباهی در سوریه انجام دهند؟ در وضعیت خطرناکی که ایران به وجود آورنده آن است قرار داریم. بنابراین فکر می‌کنیم که تحریمها بهترین راه برای پایان دادن به این مسائل است. به همین دلیل بسیار بیشتر از قبل فعال خواهیم بود. فکر می‌کنم که طرف ترکیه‌ای نیز این مواضع را درک می‌کند.

خرید و فروش طلا (که در فهرست تحریمها قرار دارد) با رژیم ایران را از نزدیک زیر نظر داریم. این‌که برخی فکر کنند با معامله طلا با ایران خواهند توانست تحریمها را دور بزنند، فکر بسیار بدی است.

وی همچنین با اشاره به اجرای تحریمها در ماه نوامبر اظهار داشت شرکتها باید گام با گام روابط خود با رژیم ایران را کاهش دهند. خود شرکتها باید تصمیم‌گیری کنند. ما نمی‌خواهیم که چیزی را به شرکتهای تُرک دیکته کنیم، اما باید تصمیم آگاهانه‌ای را بگیرند و این را بدانند که اگر به روابط اقتصادی خود با ایران ادامه دهند، دیگر جایی در بازار آمریکا و سیستم مالی آن نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید


دور جدید تحریم آمریکا و بیرون کشیدن شرکتهای اروپایی از ایران

 
لطفا به اشتراک بگذارید: