در خاطره روزها ۲ مهر ۱۳۹۷- ۲۴ سپتامبر


در خاطره روزها ۲ مهر ۱۳۹۷


[caption id="attachment_162044" align="alignleft" width="250"]افشای ۲سایت اتمی افشای ۲سایت اتمی[/caption]

۲ مهر۱۳۸۸- ۲۴سپتامبر افشای ۲سایت اتمی


«شورای ملی مقاومت ایران» دو سایت جدید رژیم جهت تولید چاشنی شدیدالانفجار برای استفاده در بمب اتمی را کشف و افشا کرد. بر اساس آخرین تحقیقات شورا، این مکان برای تولید اجزاء مورد استفاده در چاشنی به‌کار میرود.





[caption id="attachment_162046" align="alignleft" width="250"]درگذشت نیلز ریبرگ فینسن درگذشت نیلز ریبرگ فینسن[/caption]

۲ مهر - ۲۴ سپتامبر« ۱۹۰۴ میلادی» درگذشت نیلز ریبرگ فینسن


زیست شناس، پزشک و دانشمند فاروئی تبار ایسلندی که در 44سالگی درگذشت. او جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی 1903را به خاطر مشارکت وی در درمان بیماری‌ها، به ویژه لوپوس ولگاریس، با تابش نور متمرکز بدست آورد. این کار او راه جدیدی را برای علوم پزشکی باز کرده است.





[caption id="attachment_162047" align="alignleft" width="250"]نخستین ناو هواپیمابر اتمی نخستین ناو هواپیمابر اتمی[/caption]

۲ مهر - ۲۴ سپتامبر« ۱۹۶۰ میلادی»  نخستین ناو هواپیمابر اتمی


نخستین کشتی که با نیروی اتم به حرکت در آمد، ناو هواپیمابر «اینترپرایز» نام داشت که در این روز در کارگاه کشتی سازی «آمریکا» در «بندر نیوپورت نیوز» (ایالت ویرجینیا) ساخته شد.





[caption id="attachment_162048" align="alignleft" width="250"]پرواز انسان با بالن پرواز انسان با بالن[/caption]

۲ مهر - ۲۴ سپتامبر« ۱۸۵۲ میلادی» پرواز انسان با بالن


مهندس «هانری گیفاد» با بالنی که با موتور بخار حرکت میکرد از پاریس به «تراپه» پرواز کرد. این نخستین پرواز انسان با بالن بود که در فرانسه صورت گرفت. طول این پرواز 27 کیلومتر بود.





[caption id="attachment_162049" align="alignleft" width="250"]پستخانه درآمریکا با شعار ایرانی پستخانه درآمریکا با شعار ایرانی[/caption]

۲ مهر - ۲۴ سپتامبر« ۱۷۸۹ میلادی» پستخانه درآمریکا با شعار ایرانی


دراینروز قوه مقننه «آمریکا» قانون تأسیس پستخانة دولتی را در این کشور تصویب کرد. آمریکائیان بر سر در ساختمان مرکزی آن، شعار پستخانة ایران در زمان داریوش بزرگ را نصب کردند. «برف و باران و توفان مانع حرکت چاپارها نخواهد بود»





لطفا به اشتراک بگذارید: