سفر روحانی به نیویورک و درگیری باندها

سفر روحانی به نیویورک و جنگ باندها


آخوند روحانی روز یکشنبه اول مهر۹۷ در آستانه سفر به نیویورک، در فرودگاه از طرد و انزوای رژیم و اوضاع جهانی نگرانی خود را بیان داشت و گفت:‌

شرایط جهانی امروز شرایط مناسبی نیست از همه مهمتر اینکه آمریکاییها بیش از همیشه حالت قلدرمآبی خودشون رو به جهانیان می کشند.

آمریکایی ها میخواهند که در کشور امنیت نباشه و بلوا و آشوب درست کنند.

در نیویورک روحانی چه خواهد کرد؟


در زمانی که آخوند روحانی جهت شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، باندهای حکومتی در مورد دستور کار وی و وزیر خارجه‌اش با هم درگیر شده‌اند.

کیهان خامنه‌ای نوشت: منشور و دستور کار روحانی و جواد ظریف در سازمان ملل، باید سخنان خامنه‌ای در 28مرداد و هشدارهای قاطع او در ملاقات با هیأت دولت باشد،

و مواظب باشند که اقدام نابه‌جای دیگری پیش نیاید تا ترامپ نیز همانند اوباما جشن بگیرد.

مذاکره با آمریکا معنی ندارد


همچنین آخوند سالک، عضو مجلس ارتجاع اول مهر۹۷ به آخوند روحانی تذکر داد که مذاکره با آمریکا اصلاٌ معنا ندارد.

آخوند سالک گفت:

باید به رئیس محترم جمهور اعلام کنم که در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد توجه کافی به هدایتهای مقام معظم رهبری داشته باشند که فرمودند از جمله همین مسئله برجام و مانند اینها به آنها امید نبندید اینها کاری نخواهند کرد قطع امید بکنید نگاه شک آلود داشته باشید الان هم اروپا که دارند بازی در می آورند برجام هدف نیست برجام وسیله است برجام نمیتواند منافع ملی را تامین بکند الان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی ممکن است مذاکره ای انجام بگیرد این بطور قطع منتفی ست ما با اینها چه مذاکره ای اصلا معنا ندارد.

تشویق به مذاکره با آمریکا

از طرف دیگر، روزنامه حکومتی اعتماد چنین نوشت: نباید اجازه دهیم دشمنان ما در میدانی در نبود ما افکار حاضران را علیه ما بیاشوبند... آمریکاییها می‌کوشند حول محور احتمال ملاقات یا تماس ترامپ و روحانی مانور دهند و خودشان را مشتاق و نظام را متصلب نشان دهند.

روزنامه حکومتی جهان صنعت روحانی به مذاکره با ترامپ تشویق کرد و نوشت: نگرانی بی‌سر و صدای مشاوران ترامپ این است که جمهوری اسلامی آن‌قدر باهوش باشد که همانند کیم جونگ اون به دیدار با ترامپ رضایت دهند و بعد امتیازات اندک را به او پیشنها کنند. ترامپ ممکن است آن را حتی پیش از دور تازه تحریمها بپذیرد.

روزنامه ایران وابسته به دولت آخوند روحانی همچنین نوشت: حضور روحانی در نشست مجمع عمومی اهمیتی فراتر از سال گذشته دارد. (ما) باید در متقاعد کردن دیگران به اینکه آماده همکاری به منظور متوقف کردن جنگ سوریه هستیم، بکوشیم و همین طور باید اطمینان بدهیم که قصد حضور دائمی در فراسرزمینی نداریم.

بیشتر بخوانید

اعتراض علیه سفر روحانی به نیویورک + فیلم

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: