ترامپ و ماکرون در مورد رژیم ایران اتفاق نظر دارند

ترامپ و ماکرون 


 دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک دیدار کردند


خبرگزاری بلومبرگ ۳مهر ۹۷

مقامات فرانسوی گفتند رئیس جمهور ترامپ در ملاقات خود با امانوئول ماکرون رئیس جمهور فرانسه موضوع اختلاف نظر جدیدی مطرح نساخت و دو رهبر موضوعات مورد توافق در رابطه با ایران و سوریه داشتند.

کاخ سفید در بیانیه‌ئی گفت ترامپ و ماکرون «‌طیف وسیعی از موضوعات بین‌المللی شامل وضعیت در سوریه، مقابله با تهدیدات از جانب ایران و ترویج شرایط منصفانه تجارت بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا را مورد بررسی قرار دادند.».

دیدار ترامپ و ماکرون حدود یک ساعت بطول انجامید.

 

نگرانی ترامپ و ماکرون از برنامه موشکی رژیم ایران


مقامات فرانسوی که خواستند نامشان برده نشود به خبرنگاران گفتند ترامپ نسبت به نظرات ماکرون سوال کرد و به جوابهای او گوش داد و وارد مقابله و بحث و جدل با ماکرون نشد...

مقامات فرانسوی گفتند ماکرون و ترامپ نگرانیهای مشترکی را در رابطه با برنامه موشک بالستیک رژیم ایران و دخالتهای منطقه‌ئی داشتند ، ترامپ تاکید کرد سیاست اعمال تحریم‌ها علیه ایران از طریق تضعیف اقتصاد ایران در حال ثمر دادن است لذا به این دلیل زود است که مذاکرات را مورد بررسی قرار داد. در مورد سوریه آنها توافق کردند که با ترکیه همکاری کنند تا جان شهروندان را در منطقه ادلب نجات دهند

رهبران دو کشور سپس در مورد برنامه ترامپ برای سفر به پاریس در 11 نوامبر برای شرکت در سالگرد خاتمه جنگ جهانی اول صحبت کردند.

 

ترامپ در جلسه شورای امنیت رژیم ایران را مورد حمله قرار می دهد


اجلاس شورای امنیت در روز چهارشنبه چهارم مهرماه به ریاست دونالد ترامپ برگزار خواهد شد و وی درصدد است سیاست‌های رژیم ایران در خاورمیانه را مورد حمله قرار دهد.

به گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه از نظر رئیس‌جمهوری آمریکا سیاست‌های این رژیم نقشی بی‌ثبات کننده در کل منطقه دارند و برای مقابله با همین نقش بی‌ثبات کننده او پس از خروج از برجام، مجازاتهای سنگین اقتصادی علیه حکومت ایران به اجرا گذاشت.

تشکیل نشست شورای امنیت سازمان ملل با حضور رؤسای حکومت ها و دولتها واقعه‌یی نادر در تاریخ‌ سازمان ملل از زمان تأسیس آن در سال ۱٩٤۵به‌شمار می‌رود و این سومین بار است که یک رئیس‌جمهوری آمریکا ریاست این نهاد بین‌المللی را برعهده می‌گیرد.

اغلب پانزده کشور عضو این شورا رؤسای دولتها یا حکومتهای خود را به این نشست خواهند فرستاد، به استثنای روسیه و چین که وزرای امور خارجه‌شان در نشست روز چهارشنبه حضور خواهند داشت.

 

بیشتر بخوانید



 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: