دونالد ترامپ در مجمع عمومی ملل متحد: ما باید از مردم ایران حمایت کنیم

دونالد ترامپ


رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ در اجلاس مجمع عمومی ملل متحد سخنرانی کرد. وی به مسائل مختلف داخلی و بین المللی پرداخت

دونالد ترامپ بعد از اشاره به بحرانها و چالشهای منطقه از جمله سوریه و نقش مخرب رژیم ایران در جنگ این کشور گفت: هر راه حلی در سوریه باید علیه دیکتاتوری مرگ در ایران باشد. این دیکتاتوری تمام مدت بذر مرگ و تخریب می پاشد. آنها تا فراسوی خاورمیانه دخالت می کنند.

رهبران ایران میلیاردها دلار را از خزانه ایران به تاراج بردند. بخشهای مهم اقتصاد ایران را قبضه کردند. آنها می خواهند نیروهای نیابتی و مزدوران خود را به کشورهای دیگر بفرستند

رژیم ایران به خاطر تعرض به سایرین بهای بیشتری می پردازد.

دونالد ترامپ افزود:


با پول برجام 40درصد به بودجه نظامی رژیم اضافه شد. هرج و مرج بیشتری ایجاد کرد.

امریکا کمپینی برای فشار اقتصادی ایجاد کرده است تا رژیم ایران نتواند برنامه خون آشام خود را ادامه دهد.

تحریمهای اضافی در 5نوامبر اجرا می شود و بیشتر هم خواهد شد. ما باکشورها کار می کنم که خرید نفت از ایران را قطع کنند. ما نمی توانیم به بزرگترین حامی تروریسم اجازه بدهیم که کلاهک هسته یی داشته باشد. ما از تمام کشورها می خواهیم رژیم ایران را منزوی کنند . ما می خواهیم تمامی کشورها از مردم ایران حمایت کنند . آنها درحال مبارزه برای حقوق خودشان هستند.

دونالد ترامپ به رژیم اسد هم هشدار داد:


اگر تسلیحات شیمیایی از سوی رژیم اسد به کار برده شود آمریکا واکنش نشان خواهد داد.

دونالد ترامپ افزود: کشورهای عربی و ما مرکزی برای جلوگیری از تأمین مالی تروریسم ایجاد کردیم. آنها در مبارزه با تروریسم و پولشویی با ما همکاری می کنند. امارات متحده و عربستان سعودی و قطر تعهد دادند میلیاردها دلار به سوریه کمک کنند. ما دنبال یک اتحاد استراتژیک در منطقه هستیم و با مصر و اردن و کشورهای خلیج فارس کار می کنیم.

دونالد ترامپ در مورد کره شمالی از جمله گفت:


ما وارد تعامل با کره شمالی شدیم. من با رهبر کره شمالی در سنگاپور مذاکره کردم. ما به توافق رسیدیم تا شبه جزیره کره را عاری از تسلیحات هسته یی کنیم. دیگر موشکها از کره شمالی در حال پرواز نیستند. سایتهای اتمی برچیده شدند. گروگانهای ما آزاد شدند.
لطفا به اشتراک بگذارید: