مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۲۷ –۳مهر۱۳۹۷

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۲۷ –۳مهر۱۳۹۷


با سلام مجدد خدمت شما عزیزان که مجله خودتان را در سیمای آزادی دنبال میکنید.امانوئل کانت براین باور بود؛که در بین ابداعات بشر، دو عدد از مابقی مشکل تر است: یکی هنر مملکت داری یعنی حکومت؛ و دیگری هنر تعلیم و تربیت.... وقتی به وضعیت ایران امروز نگاه میکنیم، میبینیم که در هر دو زمینه وضعیت فاجعه بار است. بعد از اخبار گزارشات امروز ما را دنبال کنید.

صنعت قطعه سازی در آستانه ورشکستگی


دبیر انجمن قطعه سازان همگن: افزایش قیمت ناشی از اعمال تحریم ها، بالا رفتن قیمت ارز و ... سبب شده که قیمت تمام شده ما بیش از 80 درصد افزایش داشته باشد در صورت ادامه وضعیت موجود تولید قطعه سازی دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

افزایش قیمت کتاب درسی در سال تحصیلی جدید


یکی از کارگزاران رژیم: قیمت کتب درسی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ ،۵ درصد افزایش یافته است. این در شرایطی هست که بیشتر خانوارهای محروم قادر به تامین هزینه‌های تحصیلی فرزندان خود نیستد و بناچار کودکان ترک تحصیل می ‌کنند.

گرانی ۶۰ درصدی قیمت لوازم خانگی


رئیس اتحادیه لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه: لوازم خانگی نسبت به سال گذشته، ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

کارگزاران حکومتی با واردات شیرخشک دامداران داخلی را به خاک سیاه می اندازند


مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور: واردات شیرخشک به کشور اقدامی است که صنعت دامپروری را دچار اضمحلال و نابودی خواهد کرد. یعنی محصولی را که در داخل کشور تولید می‌کنند با یارانه از کشور دیگر وارد کنند.

اخاذی از خانواده ها به اسم مشارکت تحصیلی عامل ترک تحصیل فرزندان زحمتکشان


خبرگزاری حکومتی ایلنا درگزارشی نوشت هزینه‌هایی که مدارس دولتی به اسم «مشارکت» از خانواده‌ها می‌گیرند برای کارگران بسیار سنگین است؛ آن‌هم در شرایطی که باقی هزینه‌های زندگی سر به فلک کشیده، این امر به ترک تحصیل فرزندان کارگران راه می برد.

یکسال غارت و چپاول دستمزد پرستاران گلستانی


یک رسانه حکومتی در گزارشی نوشت پرستارانی که که در بیمارستان‌های مختلف علوم پزشکی استان گلستان مشغول به کار هستند، می‌گویند: تا یک سال معوقات مزدی پرداخت نشده؛ داریم.

مافیای خودرو نمایش تولید داخل با قطعه چینی


روزنامه حکومتی همشهری: خودروی چینی مونتاژ می‌کنند و به نام تولید داخل به مردم ایران می‌فروشند و سود 20درصدی به جیب می‌زنند. اما واقعیت این است که کشتی کشتی قطعه از چین وارد می‌کنند و با مونتاژ آن، خود را خودروساز داخلی جا می‌زنند.

افزایش ۵۰ درصدی جرایم اطفال و نوجوانان ارمغان حکومت آخوندی


خبرگزاری حکومتی تسنیم: جرایم اطفال و نوجوانان در سال ۹۶ نسبت به ۹۵ بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.

بیش از ۴ میلیون نفر آسیب پذیر در برابر زلزله


وزیر راه و شهرسازی: حدود ۴.۵ میلیون نفر در بافت‌های ناکارآمد پایتخت زندگی می‌کنند

گزارش اول « رؤیای امکانات برابر آموزشی و آموزش رایگان »


معلم را به بچه های کلاس از آنها سوال می کند آرزویتان چیست؟ هر کدامشان یک چیزی می گویند.
نوبت به احمد که می رسد با خجالت سرش را پایین می گیرد. مو های فر سیاه رنگش، بیش از هر زمان دیگری به چشم می آید.
اینطور به نظر می رسد که مادر پولی برای اصلاح سر احمد نداشته است .
زیر لب و به آهستگی آرزوش را اعلام می کند. او می گوید آرزو دارم یک کوله پشتی برای مدرسه ام داشته باشم .
روز اول مهر احمد و صد ها کودک دیگر شاید آرزوشان داشتن یک کوله پشتی بود.
بله؛ امکانات نابرابر آموزشی یکی از دلایل ترک تحصیل اجباری توسط دانش آموزان است؛ چیزی که در ایران تحت حاکمیت آخوندها بشدت رواج پیدا کرده است.
چرا در کشورهای پیشرفته، آموزش رایگان است و امکانات آموزشی بصورت برابر در اختیار همه دانش آموزان قرار میگیرد؟
با هم این گزارش را ببینیم.

گزارش دوم « چشم گریان خانواده ها و گرانی نوشت افزار »


رئیس اتحادیه کتاب و نوشت افزار یکی از استانها چند روز پیش گفت: لوازم التحریر تولید داخل ۳۰ درصد گران شده گرانی قیمت کاغذ هم باعث شده، قیمت اقلامی مثل کتاب و انواع دفتر، به‌طور میانگین تا 50 درصد گران بشود.
با این وضعیت خونواده ها بخصوص کارگران و زحمتکشانی که درآمد ثابت و یک پنجم خط فقر دارند در تامین هزینه تحصیل بچه شان مانده اند چکار کنند.
گزارش کوتاهی را با عنوان چشم گریان خانواده ها و گرانی نوشت افزار ببینیم

گزارش سوم « کودکان زباله گرد و زندگی در آتش »


در کشوری مثل ایران با منابع انسانی بی‌نظیر، و جوانان با استعداد، همراه با معادن فراوان ودریای نفت در زیر پای مردم، فقر خانمانسوز آتش به جان کودکان ایران می‌اندازند! اشتباه نکنید؛ این یک ضرب المثل نیست؛ واقعه ایست که اتفاق افتاده، آنهم در تهران ِ پایتخت!
چندی پیش در آتش ناشی از انفجار کپسول گاز در محل تفکیک زباله‌ها متأسفانه احد وصمد بطور واقعی زنده زنده درآتش سوختند . بچه هایی که هزاران مثل آنها باید این روزها در کلاس درس می نشستند اما در آتش فقر می سوزند.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: