ژان ایو لو دریان: نگرانی‌های فرانسه از فعالیتهای رژیم ایران

 

ژان ایو لو دریان: نگرانی‌های فرانسه از فعالیتهای رژیم ایران


وزیر خارجه فرانسه می گوید: نگرانی های فرانسه از اقدامات رژیم ایران و مطالبات پاریس در همین راستا را در ملاقات خود به جواد ظریف در نیویورک منتقل کرده است

ژان ایو لو دریان روز دوشنبه ۲مهر۹۷ پس از ملاقات با جوا ظریف، در توئیتر خود نوشت: «گفت وگویی رو در رو با جواد ظریف، داشتم. درخصوص حفظ توافق هسته‌ای و یادآوری خواسته های ما در خصوص فعالیتهای نگران کننده رژیم ایران گفتگو کردیم .

سپاه پاسداران از مواضع فرانسه نگران است


فارس، خبرگزاری سپاه پاسداران رژیم این خبر را منتشر کرد و نوشت :

«ژان ایو لو دریان » وزیر خارجه فرانسه در گفتگو با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی خود، ادعاهای قبلی پاریس در خصوص رژیم ایران را تکرار کرد.

فرانسه طی مذاکرات منتج به اجرایی شدن برجام، بارها در موضع مخالفت با خواسته‌های مذاکره کنندگان رژیم ایران ظاهر شد.

پس از خروج ترامپ از برجام در ۱۸ اردیبهشت ، دو شرکت پژو و سیتروئن که با شرکت های خودروساز ایرانی، شرکتی مشترک ثبت کرده بودند، از ایران بیرون رفتند.

فرانسوی ها اعلام کردند که شرکت های خصوصی اختیار کامل در حوزه بازاریابی خودشان دارند و دولت مرکزی قادر نیست چیزی را به آنها دیکته کند.

پاریس همزمان از اختیاری که برای خود جهت دخالت در امور داخلی ایران قائل بود استفاده کرد و بارها اعلام کرده رژیم ایران بایستی برنامه موشکی خود را طبق خواسته اروپا و آمریکا، محدود کند».

بانک فرانسوی فعالیتهای خود در ایران را متوقف کرد


طبق گزارش خبرگزاری رویترز روز دوشنبه دوم مهرماه، بانک فرانسوی بی‌پی آی Bpi از طرح خود، برای حمایت از شرکتهای فرانسوی در تجارت با رژیم ایران در مواجه با تحریمهای آمریکا علیه تهران عقب نشست.

اوایل امسال این بانک فرانسوی بر روی پروژه‌ای برای تأمین مالی شرکتهای فرانسوی که علیرغم تحریمهای آمریکا خواستار صدور کالا به ایران بودند کار می‌کرده است.

مدیر اجرایی بی‌پی فرانسه نیکولا دوفورک گفت: طرح این بانک به‌حالت تعلیق در آمد شرایط تأمین نیست و تحریمها برای شرکتهای تنبیهی است.

بیشتر بخوانید

 

 

 

 

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: