گزارش خبری:ا«اقتصاد غارتگری» و سردرگمی و سرآسیمگی رژیم-۳مهر۱۳۹۷

گزارش خبری-ا«اقتصاد غارتگری» و سردرگمی و سرآسیمگی رژیم-۳مهر۱۳۹۷


 

معصومه آقاپور از اعضای مجلس ارتجاع با زیر سؤال بردن طرح دریافت مالیات از سکه آن را پیاده کردن اقتصاد غارتگری نامید و گفت: «با این کار حجم نقدینگی به سمت بازارهای دیگر می رود، در حال حاضر قدرت کنترل بازارهای دیگر را نداریم. با این کارها به جای اقتصاد اسلامی، اقتصاد غارتگری پیاده می شود».

وی افزود:‌ «از سیل بیکاری عبور کرده ایم پیش بینی می کنم آخر مهر ماه سونامی بیکاری ایجاد می شود، آنقدر به واحدهای تولیدی در ابعاد مختلف از جمله تهیه مواد اولیه سخت گرفته ایم که چرخه تولید با مشکل مواجه شده است.

یکی از کارشناسان اقتصادی رژیم به نام عباس شاکری طی تحلیلی درباره ریشه های اصلی بحران های کنونی اقتصاد ایران مسئولیت گریزی‌های رندانة عاملان اصلی این شرایط را به عنوان علت اصلی ذکر کرده و می‌گوید:‌

« این روزها هر کس که می‌خواهد آدرس اشتباه به مردم بدهد و فجایع حادث شده در اقتصاد در ماههای اخیر را کم اهمیت جلوه دهد... اما بمب نقدینگی، بمب‌ساز و بمب‌گذار داشته است و آقایان نمی توانند به واسطه این همه آسیبی که به نظام پولی و مالی کشور وارد کرده اند از مسئولیت فرار کرده یا طلبکارهم بشوند. یا آدرس‌های غلط بدهند».

وی به عنوان مثال فاش می‌کند «در طول هشت سال جنگ، نقدینگی کشور حدود ۴ برابر شده است اما در هر سه دولت سازندگی، اصلاحات و عدالت ( چه عناوین مقدسی و چه کارکردهایی در عمل!!) طول هر ۸ سال یک بار، نقدینگی ۷ برابر شده است.یعنی هر دولت نقدینگی را ۷ برابر قبل از آمدن خود کرده اند و رفته اند».

در همین حال رسانه‌های حکومتی بحث طرح کوپن‌های الکترونیکی را به میان کشیده‌اند. آخوند موسوی لارگانی نایب رییس کمیسیون اقتصادی طی مصاحبه‌یی گفت: کارت‌های الکترونیکی تامین کالاهای اساسی موقتی است و فعلا ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان شارژ می شود».

اما خود او در ادامة همین مصاحبه اجرای این طرح را مورد تردید قرار داد و با اشاره به سیستم توزیع کوپنی ارزاق در دوران جنگ گفت: « در دوران جنگ جمعیت کشور در حدود ۳۰ میلیون نفر بود و سیستم کوپنی راحت‌تر هدایت می شد، اما اکنون با جمعیت۸۰ میلیون نفری اجرای چنین سیاستی وضع اقتصادی را پیچیده‌تر از امروز خواهد کرد».

عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، آب پاکی روی این طرح ریخت و گفت: «هنوز مشخص نیست این طرح به اجرا درآید؛ چراکه چندوچون آن هنوز مشخص نیست... به هر حال مردم در شرایط دشواری قرار دارند و شرایط ایجاب می کند برنامه ای در این رابطه اتخاذ شود».

به این ترتیب روشن می‌شود قصد رژیم در هیاهو به راه انداختن در اطراف این قبیل وعده‌ها صرفاً وحشتزدگی و تلاش برای جلوگیری از حرکت در‌ آمدن ارتش گرسنگان است.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: