نیویورک-گردهمایی جوامع ایرانیان و سخنان نمایندگان جوامع- حمایت از قیام مردم و مقاومت سازمان یافته

نیویورک-گردهمایی جوامع ایرانیان و سخنان نمایندگان جوامع- حمایت از قیام مردم و مقاومت سازمان یافته


قسمت سوم گزارش کنفرانس جوامع ایرانیان در نیویورک-قسمت ایرانیان و پیامهای نمایندگان


 


گردهمایی جوامع ایرانیان در آمریکا


با حضور شخصیت‌های برجستة آمریکایی و بین‌المللی


در حمایت از قیام و مقاومت سازمانیافتة مردم ایران


نیویورک شهریور ۱۳۹۷


 

در گردهمایی جوامع ایرانیان در آمریکا در حمایت از قیام مردم ایران که روز شنبه با حضور شخصیت‌های برجستة آمریکایی و بین‌المللی، در نیویورک برگزار شد.، سولماز ابو علی ضمن خوشامدگویی به حاضران، گفت:

«به‌عنوان نمایندگان جوامع ایرانیان از ۴۰ ایالت آمریکا، در اینجا در حمایت از قیام سراسری در ایران گردهم آمده‌ایم که قوی‌تر از هر زمان دیگری است و تا آزادی ایران... ادامه خواهد یافت... شورای ملی مقاومت ایران اثبات کرده که آلترناتیو واقعی رژیم ایران است، چرا که از یک ایران آزاد و دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیر اتمی دفاع می‌کند، این همان چیزی است که مردم ایران خواهان آن هستند...».

امیر عمادی نیز در سخنان خود، گفت: «جلسة ما اعضای شورای امنیت را به حسابرسی کامل از (رژیم) ایران به‌خاطر رفتار یاغی‌گرانه و جنایاتش علیه مردم ایران و سایر نقاط جهان فرا می‌خواند... زمان آن است که جامعة جهانی شورای ملی مقاومت ایران را به‌عنوان نمایندة مشروع مردم ایران به‌رسمیت بشناسد... ما شاهد قیامی (در ایران) هستیم که قطعاً رژیم (حاکم) را ریشه‌کن خواهد کرد».

 

مهدی قائمی... نیز در سخنان کوتاهی گفت:

حضار محترم میهمانان گرامی هموطنان عزیزی که در سرتاسر میهن اسیرمان صدای ما را می شنوید سلام برشما

سلام بر کانونهای شورشی قهرمان در سرتاسر میهن در خروش

ما امروز از طرف جوامع ایرانی از ۴۰ ایالت از سرتاسر آمریکا در اینجا گردهم آمده ایم تا صدای خلق قهرمان ایران را بگوش جهانیان برسانیم.

صدای مردم ایران را به اعضای ملل متحد، و اعضای شورای امنیت ملل متحد برسانیم.

در آستانه اجلاس شورای امنیت ملل متحد حول بحث ایران گردهم آمده ایم تا بگوییم کرسی ایران در ملل متحد متعلق به مردم ایران و نماینده واقعی آن شورای ملی مقاومت ایران می باشد.

 

در بخشی از گردهمایی نیویورک، شماری از نمایندگان جوامع جوانان ایرانی به بحث و گفتگو دربارة اهمیت قیام سراسری مردم ایران پرداختند.

بهنود برهانی مدیریت این بخش از جلسه را برعهده داشت..

نیکی.معماریان گفت: «اعتراضاتی (که در دی‌ماه ۹۶ شروع شد) به‌مدت ۹ ماه ادامه یافته است... قیام‌ها در مشهد شروع شد، ولی خیلی زود همة کشور بپاخاست... استمرار قیام با انسانیت ملتی همخوان است که تا پیروزی در مبارزة خود برای آزادی، متوقف نخواهد شد. این یک جنبش گسترده... و ادامه‌دار است».

مریم میرزایی نیز تأکید کرد: «قیام‌ها به‌لحاظ جغرافیایی در ۱۴۲ شهر گسترش یافت؛ ولی هم‌چنین بخش‌های مختلف جامعه را در برگرفت؛ از کامیونداران تا کشاورزان و بازاریان... این گستردگی بی‌سابقه است...».

بیژن دریانی در سخنانش، گفت: «از شروع قیام‌ها، شعارها بسیار سیاسی شد... اعتراضات از هر موضوعی که شروع شد...، به‌سرعت به شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر حکومت آخوندی» و «مرگ بر خامنه‌ای» کشیده شد. لذا ابهامی وجود ندارد که مردم خواهان تغییر رژیم هستند».

پس از آن ایمان مریدی با تأکید بر تفاوت قیام‌های جاری در ایران با اعتراضات سال‌های گذشته، گفت: «این نقش کانون‌های شورشی است... که گروه‌هایی از... حامیان مجاهدین هستند... آنها از سال گذشته گسترش یافته‌اند... آنها هم‌چون موتور محرک قیام عمل می‌کنند... و تلاش دارند استمرار اعتراضات را تضمین کنند... از سال ۱۳۶۰، ۱۲۰ هزار تن از اعضا و هواداران مجاهدین توسط رژیم اعدام شده‌اند؛ از جمله 30 هزار تن در تابستان 67... کانون‌های شورشی وجدان بیدار یک ملت هستند...».

در ادامة این برنامه آیدین سعیدیان به سخنرانی پرداخت و گفت: «این رژیم راه حلی ندارد... اکنون در دورانی هستیم که دیوار ترس این رژیم دارد فرو می‌ریزد. آنها در پاسخ‌دادن به مسائل پایه‌یی... هم‌چون اقتصاد، حقوق بشر و سیستم آموزشی از هم‌گسیخته ناتوانند و از طرف دیگر با یک آلترناتیو معتبر مواجهند که مجاهدین در مرکز آن قرار دارند. مردم این (جنبش) را به‌عنوان آلترناتیو و راه حل خود در برابر این رژیم انتخاب کرده‌اند».

سپس بهنود برهانی در جمع‌بندی این بخش از برنامه، گفت: پنج ویژگی این قیام را برشمردیم:

استمرار اعتراضات

گسترش قیام

شعارها که خود رژیم را هدف قرار می‌دهند

اهمیت نقش کانون‌های شورشی

و این‌که این رژیم هیچ راه حل و راه گریزی ندارد... و به‌یمن آلترناتیو (مقاومت ایران)، تغییر به‌زودی فرا خواهد رسید... باید دست در دست هم به همکاری با این آلترناتیو دموکراتیک بپردازیم تا خواستة مردم ایران را هر چه زودتر محقق کنیم.

 

سپس نمایندگان برخی از جوامع ایرانیان در این گردهمایی به سخنرانی پرداختند.

شکوفه شریف از کالیفرنیا طی سخنانی بر نقش زنان در قیام و مقاومت مردم ایران برای ازادی تاکید کرد و گفت:

در هر اعتراض، در هر رویارویی با نیروهای امنیتی رژیم و در هر گوشه ای از خیابان که مردم برای اعتراض جمع می شوند، ما می توانیم نقش حضور زنان در هدایت اعتراضات را ببینیم. نباید از یاد برد که فریاد زنان برای تغییر این رژیم در قیام اخیر شروع نشده است بلکه تقریبا از چهار دهه پیش آغاز شده است. زنان ایران سنگین‌ترین بها را برای آزادی پرداخته اند. جای تعجب نیست که اپوزوسیون تأثیرگذار و کارآمد علیه حاکمان تهران توسط یک خانم رهبری می‌شود، خانم مریم رجوی. او با دیدگاهش برای برابری و آزادی به ما انگیزه می‌دهد.

شکوفه شریف در بخش پایانی سخنانش گفت : من خیلی احساس غرور میکنم وقتی می بینم که خانم رجوی تأکید و دقت نظر بالایی در مورد برابری و قدرت بخشیدن به زنان، خصوصا مشارکت آنها در رهبری دارند. این یکی از مهمترین شاخصها برای هر گروه یا رهبری می باشد اگر بخواهد رهبری یا نقشی مهم در مقابله با رژیم ایران ایفا کنند.

 

صدف میرزایی طی سخنانی در این گردهمایی گفت :

من هیچگاه نتوانستم که ایران را ببینم ولی قلبم آکنده از غم و اندوه می شود وقتی که مشاهده می کنم که چگونه مردان و زنان جوان به طور روزانه با سرکوب وحشیانه رژیم حاکم بر ایران روبرو هستند، من هم مشت خود را به همراه این زنان و مردان شجاع در میانه این قیام تعیین کننده بلند می کنم، من به صحبت از کسانی ادامه می دهم که جلودار من هستند و هر کاری که بتوانم انجام می دهم که در مبارزه برای یک ایران آزاد، کسانی را که در مقابل این رژیم ایستاده اند تقویت کنم. خانم ها و آقایان ماه گذشته ما خاطره شهدای قتل عام زندانیان سیاسی درسال ۶۷ که به صورت ظالمانه ای قتل عام شدند را گرامی داشتیم

این فدا و قربانی تاریخ مقاومت ایران را رقم می زند، این جسارت و شجاعت آنها است که راه رسیدن به آزادی را هموار می کند، و امروز به همه واحد های مقاومت در ایران سوخت می رساند،

 

پروفسور علی پارساسخنران دیگر این گردهمایی بود وی با اشاره به تحقیقاتی که بعنوان یک محقق در مورد مجاهدین و مقاومت ایران صورت داده گفت:

من تمام کتابهای مجاهدین را خوانده ام و به تمامی سخنرانی های رهبران آنها گوش کرده ام. بنابراین آنچه که میخواهم بشما بگویم درک من است

فکر میکنم یک دلیل وجود دارد که چرا آنها موفق بوده اند و به موفقیت شان سالیان ادامه داده اند. آنها بر وحدت متمرکزند و نه انشقاق.

بعنوان یک تاریخدان و معلم فلسفه مذهب تحقیق فشرده ای را در باره گروههای مخالف ایرانی انجام داده ام. تحقیقات من شامل بررسی تمامی کارها و نوشته ها و سخنرانیهای رهبران مجاهدین که من دیده ام ،‌ میشود. آنچه واقعا مهم است این است که چطور آنها عقایدشان را در عمل بکار میبرند. چند مثال برایتان بزنم. من به اعتقادات صادقانه مجاهدین رسیده ام. به مبارزه دست نزده اند مگر تمامی گزینه های مسالمت آمیز سرکوب شده باشد. این برخلاف گفته کسانی است که مستمرا میگویند این گروه خشن است و یا آنها گذشته خشونت باری دارند.

اعتقاد مجاهدین مطابقت دارد با بیانیه حقوق بشر سازمان ملل که میگوید وقتی تمامی راههای مسالمت آمیز بسمت آزادی توسط دولت سرکوب شده به افراد اجازه برداشتن سلاح علیه سرکوبگرانشان داده شده است. اگر باور ندارید بروید بخوانید.

این نگاه رو به جلو و دمکراتیک نظرگاه مجاهدین است که در نقطه مقابل نظرگاه غیربردبار ضد زن قرار دارد. بر خلاف عقاید نابردبارانه و زن ستیز و جنگ طلبانه و عقب مانده بنیادگراهای اسلامی در تمامی شکل و فرمها مجاهدین نه فقط در تئوری بلکه در عمل آنرا اثبات کرده اند. آنها مستمرا عقاید و پرنسیپ های خود را نشان داده اند که هدف نهایی صلح و وحدت است و نه جنگ کور.

اخیرا یکی از آژانسهای حکومتی اعتراف کرده است ،‌ نیروهای مجاهدین حتی نیروهای سنتی مذهبی حوزه های علمیه قم را هم تحت تاثیر قرار داده اند. این حوزه ها سنگر آخوندهاست. گزارشات حاکی است که فلسفه و تفسیر اسلام توسط مسعود رجوی در بین دانشجویان و دانش آموزان جوان مورد بحث قرار میگیرد. زمان آن رسیده است که سیاستمداران غربی ،‌ روشنفکران و فعالان در سمت دیدگاه مترقی و رو به جلو یعنی با رزمندگان آزادی و مسلمانان فردا بایستند نه نیروهای ارتجاعی و رو به گذشته.

ما در حال تجربه آغاز یک رفرم عمیق و دوره روشنگری در اسلام هستیم که نهایتا و هرچه زودتر در سراسر دنیای اسلام گسترش خواهد یافت.

 

در پایان گردهمایی ایرانیان در نیویورک، هیأتی از جوانان شرکت‌کننده درقطعنامه پایانی این تظاهرات، خواسته‌های شرکت‌کنندگان در این اجلاس را ابراز کردند از جمله:

«اعتراضات (در ایران) ادامه یافته و ادامه خواهد یافت... ما از رهبران جهان می‌خواهیم که در دفاع از مردم ایران و فراخوان آنها برای تغییر، موضع‌گیری کنند... اعتراضات رو به گسترش است... مردم از همة اقشار جامعه جان خود را هر روز به‌خطر می‌اندازند تا تغییر را محقق کنند. ما از جامعة جهانی می‌خواهیم که در کنار آنها بایستد... شعارهای (قیام‌کنندگان)... سران فاسد و جنایتکار (رژیم) ایران را هدف قرار می‌دهند؛ ما از اعضای (ملل متحد) می‌خواهیم از رژیم ایران به‌خاطر جنایاتش حسابرسی کنند... این اعتراضات با اپوزیسیون سازمان‌یافته یعنی با شبکة سازمان مجاهدین در داخل ایران، مرتبطند و از پشتیبانی آن برخوردارند. ما از ملل متحد می‌خواهیم که صدای تغییر در ایران را به‌رسمیت بشناسد... رژیم ایران به پایان خود رسیده است، ما از رهبران جهان می‌خواهیم که این رژیم را رد کنند و از فراخوان مردم (ایران) برای دموکراسی (حمایت کنند)».

امیر عمادی نیز در سخنان پایانی خود، گفت: «جلسة ما امروز از شورای امنیت می‌خواهد از قیام در ایران حمایت کند... و این واقعیت را به‌رسمیت بشناسد که تغییر در ایران ضروری و دست‌یافتنی است و به‌زودی توسط مردم ایران محقق خواهد شد...

پایان

منبع: گردهمایی نیویورک درحمایت از قیام ، در آستانه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل – ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۸
لطفا به اشتراک بگذارید: