حمایت از استراتژی آمریکا علیه رژیم ایران توسط عربستان سعودی

حمایت از استراتژی آمریکا علیه رژیم ایران توسط عربستان سعودی


 در اجلاس مجمع عمومی ملل متحد عادل الجبیر سفیر عربستان سعودی از استراتژی آمریکا علیه دخالتها و اقدامات ویرانگر رژیم ایران حمایت کرد

عرب نیوز ۷مهر۹۷

وزیر خارجه عربستان به سازمان ملل گفت : متوقف ساختن اقدامات ویرانگر ایران برای دسترسی به صلح خاورمیانه حیاتی است.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان گفت این کشور معتقد است متوقف ساختن «‌استراتریهای ویرانگر» رژیم ایران بخش مهمی از حل و فصل بسیاری از درگیریهای است که خاورمیانه را به ستوه آورده است.

عادل الجبیر در مجمع عمومی سازمان ملل گفت « رژیم ایران به فعالیتهای تروریستی و اقدامات تجاوزگرانه خود ادامه میدهد،» او اضافه کرد« عربستان از استراتژی ایالات متحده در برخورد با رژیم ایران حمایت میکند،».

فراخوان به توقف تروریسم در منطقه خاورمیانه


عادل الجبیر گفت«‌ما فراخوان خود برای همکاری وسیعتر برای خاتمه دادن به تروریسم در تمامی اشکال آن و خشکاندن منابع تامین مالی آن و مجازات کسانی که از تروریسم حمایت میکنند را مورد تاکید مجدد قرار میدهیم،».

الجبیر افزود:‌ رژیم ایران شبه نظامیان حوثی وابسته را با موشکهای بالستیک تامین میکند در حالیکه حوثی‌ها این موشکها را بسوی عربستان شلیک میکنند...

او گفت تحریم قطر ضروری بوده چرا که از تروریسم حمایت کرده و به افراطی ها پناه میدهد و در مطبوعات خود لفاظی های نفرت انگیز منتشر میکند...

رژیم ایران به زور و وحشی گری متوسل می شود


عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در گفتگو با سی.ان.ان گفت: رژیم ایران به‌طور مستمر در رابطه با همه چیز دروغ می‌گوید.... رژیم ایران در شرایط سختی به‌لحاظ داخلی است و معمولاً در برابر مردم خودش با زور و وحشیگری پاسخ داده است و هر وقت که آنها با مشکل داخلی برخورد می‌کنند، انگشت اشاره را به سمت دیگران می‌گیرند.

وی در ادامه می‌افزاید: آنها ما را متهم می‌کنند که مسئول بدبختیهای اقتصادی آنها هستیم در حالی که این (محصولِ) سوء مدیریتٍ رهبری آنهاست.

وزیر خارجه عربستان به تظاهراتهای سال ۸۸ اشاره می‌کند و می‌گوید: آنها بیرونیها را متهم به به‌وجود آوردن ِ شورشهای سال ۲۰۰۹ می‌کنند، که بعد از تقلب رژیم در انتخابات صورت گرفت که به احمدی‌نژاد این اجازه را داد که برای دومین بار (رئیس‌جمهور) شود.

وی در پایان می‌افزاید: آنها دیگران را مقصر همه مشکلاتشان می‌دانند، در حالی که در واقعیت این ایران است که در امور دیگر کشورها دخالت می‌کند و این ایران است که بزرگترین حامی تروریسم جهانی است.

بیشتر بخوانید


عادل الجبیر: رژیم ایران میلیاردها دلار پول برجام را هزینه جنگ در سوریه و یمن کرد

عادل الجبیر: رژیم ایران به‌طور مستمر در رابطه با همه چیز دروغ می‌گوید
لطفا به اشتراک بگذارید: