در خاطره روزها ۷ مهر ۱۳۹۷- ۲۹ سپتامبر

در خاطره روزها ۷ مهر ۱۳۹۷


[caption id="attachment_163750" align="alignleft" width="250"]اعلام برنامه دولت موقت اعلام برنامه دولت موقت[/caption]

۷ مهر ۱۳۶۰- ۲۹سپتامبر« اعلام برنامه دولت موقت


 به دنبال تشکیل جلسات متعدد «شورای ملی مقاومت»، برنامة دولت موقت «جمهوری دمکراتیک اسلامی ایران» توسط مسئول شورا امضا شد و در این روز به اطلاع عموم مردم ایران رسید. این برنامه شامل سه فصل و ۲۹ ماده، سیاستهای اصلی «شورای ملی مقاومت» را در دوران انتقال روشن میکند.





[caption id="attachment_163751" align="alignleft" width="250"]نخستین تراموای برقی نخستین تراموای برقی[/caption]

۷ مهر - ۲۹ سپتامبر« ۱۸۸۵ میلادی» نخستین تراموای برقی


نخستین تراموای برقی در جهان در بلکپول، انگلستان افتتاح شد. این تراموا دارای ۱ خط، ۳۸ ایستگاه و ۱۷٫۷ کیلومتر طول می‌باشد که با ۶۰۰ولت جریان مستقیم کار میکند. این سیستم در سال مالی 2017/2018 حدود 5.2 میلیون مسافر جابجا کرده است.





[caption id="attachment_163752" align="alignleft" width="250"]خارج ‌ساختن لیبی ازدست عثمانی خارج ‌ساختن لیبی ازدست عثمانی[/caption]

 ۷ مهر - ۲۹ سپتامبر« ۱۹۱۱ میلادی» خارج ‌ساختن لیبی ازدست عثمانی


کشور لیبی از اوایل قرن شانزدهم میلادی بخشی از قلمرو امپراتوری عثمانی بود و تا سال 1835م که مستقیماً تحت نظارت دولت عثمانی قرار گرفت. دولت استعمارگر ایتالیا از ضعف دولت عثمانی استفاده کرد و با یورش به این منطقه، آن را از دست امپراتوری عثمانی خارج ساخت.





[caption id="attachment_163753" align="alignleft" width="250"]درگذشت امیل زولا درگذشت امیل زولا[/caption]

۷ مهر - ۲۹ سپتامبر« ۱۹۰۲ میلادی» درگذشت امیل زولا


«امیل زولا» نویسندة مشهور فرانسوی و خالق مکتب «ناتورالیسم» در ۶۲ سالگی درگذشت. در نگرش «ناتورالیسم» طبیعت را باید حتیالامکان همانطور که هست توصیف کرد. «زولا» در تصویر اوضاع اجتماعی و حالات افراد، قدرت خارق‌العاده‌یی داشت و معتقد بود داستان بایستی برتفکر علمی متکی باشد.





[caption id="attachment_163754" align="alignleft" width="250"]درگذشت مخترع دیزل درگذشت مخترع دیزل[/caption]

۷ مهر - ۲۹ سپتامبر« ۱۹۱۳ میلادی» درگذشت مخترع دیزل


 

مهندس «رودلف دیزل» آلمانی مخترع موتورهای احتراقی دیزلی پس از پایان تحصیلات در انگلستان به آلمان برگشت و تحقیقاتش را بر روی موتورهای احتراقی آغاز کرد. او در سال ۱۸۹۲ موتور احتراقی خود را که با سامانه‌ی اشتعال کار میکرد، عرضه کرد.



لطفا به اشتراک بگذارید: