در خاطره روزها ۸ مهر ۱۳۹۷- ۳۰ سپتامبر


در خاطره روزها ۸ مهر ۱۳۹۷


[caption id="attachment_164098" align="alignleft" width="250"]مرضیه در جشنوارة بابِل مرضیه در جشنوارة بابِل[/caption]

۸ مهر ۱۳۷۷- ۳۰سپتامبر مرضیه در جشنوارة بابِل


در این روز آمفی‌تئاتر باستانی «بابِل»که محل «باغهای معلق»، یکی از عجایب هفتگانهٌ جهان است و ۳ هزار سال قدمت دارد، شاهد هنرنمایی بانوی آواز ایران بود. این جشنواره میزبان ۶۰ گروه هنری از ۳۲ کشور جهان بود.





[caption id="attachment_164099" align="alignleft" width="250"]درگذشت چارلز فرانسیس ریشتر درگذشت چارلز فرانسیس ریشتر[/caption]

 ۸ مهر - ۳۰ سپتامبر« ۱۹۸۵ میلادی» درگذشت چارلز فرانسیس ریشتر


زلزله شناس آمریکایی شهرت او بیشتر به سبب پدیدآوردن مقیاس لرزه‌نگاری ریشتر است که تا هنگام پدید آمدن بزرگای گشتاوری در ۱۹۷۹ میلادی مقیاس معمول اندازه‌گیری قدرت زمین لرزه به‌شمار می‌رفت. این مقیاس، بزرگا و اندازه زمین لرزه‌ها را مشخص می‌کند.





[caption id="attachment_164101" align="alignleft" width="250"]قتل‌عام بابی یار قتل‌عام بابی یار[/caption]

۸ مهر - ۳۰ سپتامبر« ۱۹۴۱ میلادی» قتل‌عام بابی یار


کشتار ۳۳٬۷۷۱ یهودی به‌دست یک واحد ویژه «اس اس» آلمان نازی در دره تنگی به نام «بابی یار» در حد فاصل شمالی شهر کیف در اوکراین در عرض ۳۶ساعت در این روز به‌پایان رسید. این واقعه هولوکاستی به «قتل‌عام بابی یار» شهرت یافت. دراین قتل‌عام نیروهای نازی به همه زنان تجاوزکردند.







[caption id="attachment_164103" align="alignleft" width="250"]زادروز دوکندیاک زادروز دوکندیاک[/caption]

۸ مهر - ۳۰ سپتامبر« ۱۷۱۴ میلادی» زادروز دوکندیاک


فیلسوف فرانسوی معتقد به جدایی روح و جسم از یکدیگر و مادر زادی نبودن «تمایل به عقاید» است. کندویاک که در علم منطق، روانشناسی و اقتصاد هم صاحب نظر بود به آموزش و پرورش مردم و کسب معلومات و اطلاعات توجه ویژه داشت. او از فلاسفه Sensationalism بود.





[caption id="attachment_164104" align="alignleft" width="250"]توافقنامه مونیخ توافقنامه مونیخ[/caption]

۸ مهر - ۳۰ سپتامبر« ۱۹۳۸ میلادی» توافقنامه مونیخ


سر انجام در چنین روزی هرچهار قدرت اروپایی اعلامیه ای را امضاء کردند که طبق آن دست هیتلر باز گذارده شده بود که اگر دولت پراگ از تسلیم «سودتنلند» به آلمان خودداری ورزد بتواند با توسل به نیروی مسلح آن را بگیرد.



لطفا به اشتراک بگذارید: