دادگاه عالی کنیا ‌ادعای بیگناهی دو تروریست نیروی قدس را رد کرد

دادگاه عالی کنیا


دادگا عالی کنیا تصمیم دادگاه استیناف برای تبرئه دو تروریست نیروی قدس به نام احمد محمد و سید موسوی به حبس ابد بخاطر تروریسم را رد کرد.


این دو تروریست به سه اتهام مربوط به تروریسم محکوم شده اند.

آنها هنگام حمل ۱۵کیلوگرم سیکلوتریماسین تریتی ترامین ( آر.دی.ایکسRDX) در نایروبی در ژوئن ۲۰۱۲ دستگیر شدند.

آر دی ایکس یکی از مرگبارترین مواد انفجاریست که در جنگها استفاده می شود.

دادگاه عالی گفته است که اگر ۴ عدد از این مواد انفجاری منفجر می شد صدمه غیر قابل تصوی به مردم بیگناه می رساند....

قضات اظهار نگرانی کرده اند که تبرئه خارجیان روند بدی را ایجاد می کند و در تحقیقات آینده تمامی پروندهای از این دست تاثیر می گذارد...

رژیم ایران در سال ۲۰۱۴ تلاش زیادی برای آزاد کردن این تروریست ها انجام داد.

همچنین امسال در ماه ژوئیه بدنبال گزارشات اطلاعاتی که دومین تلاش برای آزاد کردن این تروریست ها جریان دارد، آژانس های امنیتی در آماده باش کامل قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید


دستگیری دو تروریست رژیم ایران در کنیا


پلیس کنیا از دستگیری دو تروریست رژیم ایران خبر داد. آنها با گذرنامه جعلی اسرائیلی دستگیر شدند.
خبرگزاری رویتر به‌نقل از سخنگوی وزارت کشور کنیا گفت: این دو نفر قصد داشتند از طریق بندر اصلی کنیا وارد این کشور شوند. اما هنوز روشن نیست کنیا مقصد نهایی آنها بوده یا قصد داشتند از آنجا به جای دیگری بروند.
سخنگوی وزارت کشور کنیا افزود: پلیس ضدتروریسم و اینترپل در حال تحقیق در این مورد هستند. این دو نفر به دادگاه برده شده‌اند.

دستگیری دو عضو نیروی تروریستی قدس در کنیا


پلیس کنیا روز شنبه 7آذر 94 اعلام کرد دو تن را به اتهام ارتباط با نیروی تروریستی قدس و ارتباط با یک گروه وابسته به رژیم ایران که قصد انجام حملاتی در داخل خاک این کشور داشته را دستگیر کرد.

وزارت کشور کنیا گفت: این دو فرد به توطئه برای انجام حملات تروریستی اعتراف کرده‌اند؛ اهداف آنها شامل هتل‌هایی در نایروبی بوده است که توسط توریست‌ها، تجار و دیپلوماتهای غربی مکرراً استفاده می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به‌نقل از رئیس پلیس کنیا گزارش داد: این دو فرد چندین بار به ایران سفر کرده‌اند و برای شناسایی اهداف عملیات تروریستی آیندهٴ خود و نیز استخدام افرادی دیگر، از جمله کودکان، پول دریافت کرده‌اند.

وی افزود: شواهد انکارناپذیری ’ در دست است که نشان می‌دهد این دو متهم از سوی یک ’حلقه جاسوسی رژیم ایران ’ استخدام شده بودند و بارها برای ’ دریافت پول و توجیه برای انجام حمله علیه اهدافی در کنیا، به ایران سفر کرده‌اند.

دو سال پیش نیز یک دادگاه در کنیا دو تن از اعضای نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران با تابعیت ایران را به جرم برنامه‌ریزی برای یک رشته بمب‌گذاری در شهرهای مختلف کنیا به حبس ابد محکوم کرد.

 

جزییاتی از فعالیتهای تروریستی رژیم ایران در کنیا برملا شد


دستگیری دو تن از تروریستهای نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران توسط نیروهای امنیتی کنیا و اظهارنظرهای بعد از آن، بار دیگر، رشته‌های نامریی میان رژیم آخوندی و تروریسم وحشیانه تحت نام اسلام در آفریقا را برملا کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس (7آذر94)، پس از دستگیری دو تن از عوامل نیروی تروریستی قدس در کنیا گزارش داد، ​ مأموران تحقیق بر این باورند که اگر توطئه (رژیم) ایران با موفقیت به پیش می‌رفت، سوء ظن‌ها به‌طور معمول متوجه (رژیم) ایران نمی‌شد، بلکه متوجه الشباب گروه شبه‌نظامی سومالی می‌شد.

سیتیزن تی وی نیز در گزارشی پیرامون جزئیات دستگیری دو تروریست دستگیرشده در کنیا که صادق لویی و یاسین جمعه نام دارند گفت: ابوبکر صادق لویی، 69ساله، تأیید کرد که جوانان کنیایی را برای جاسوسی و انجام حملات تروریستی در نایروبی استخدام می‌کرده است. صادق لویی به‌صورت مخفیانه در خارج از کشور از طرفنیروی قدس سپاه پاسداران کار می‌کرد. نام مستعار رابط نیروی قدس «پارسا» بوده که هدفها و اقداماتی را که بایستی نفر دوم که جمعه نام دارد، برای حمله‌های تروریستی در نایروبی انجام می‌داد مشخص کرده است. جمعه بعد از این‌که از برخی آموزشهای نظامی در عراق به نایروبی بازگشته بود دستگیر شد.

صادق لویی گفت، یک دسته زبده و کار آزموده از مردان مسلمان جوان محلی را برای خدمت به‌عنوان اجرا کنندگان سری نیروی قدس سپاه پاسداران استخدام کرده بود.

یک تحقیقات فشرده توسط سرویسهای امنیتی کنیا که شامل دسترسی به اطلاعات دیگر سرویسهای آفریقا می‌شود، بازرسان را قادر به شناسایی ”پارسا“ کرد که چندین بار از کشورهای این قاره در گذشته دیدار کرده است و اسم واقعی او مجتبی قنبریان است.

قنبریان و جمعه در مردادماه گذشته در کربلا با هم ملاقات کردند که پس از آن، جمعه برای آموزشهای ویژه معرفی شد. در این دیدار جمعه هزاران دلار پول برای انجام فعالیتهای تروریستی در کنیا دریافت کرد. در این آموزشها او از جمله در مورد جمع‌آوری اطلاعات از یک هتل در کربلا که به مأموریتش در نایروبی شبیه بود، پرداخت.

نگاهی به سوابق امر نشان می‌دهد، اقدامات تروریستی رژیم در آفریقا به سال 1377 (1998) برمی‌گردد که در یک عملیات همزمان سفارتخانه‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا مورد حمله قرار گرفت که در جریان آن دست‌کم 230تن کشته و بیش از 5هزار تن به‌شدت زخمی شدند. در سال 1390 در حکم قاضی دادگاهی در آمریکا آمده بود: مأموران رژیم ایران، از طریق حزب‌الله، به بن‌لادن و القاعده آموزش مواد منفجره دادند و مستقیماً کمک در اختیار عوامل القاعده گذاشتند

در دیماه سال1392 نیز دو تن از عوامل اعزامی نیروی تروریستی قدس به نامهای ابوالفتحی و موسوی با 15 کیلو مواد منفجره دستگیر شدند. دادگاه کنیا اعضای نیروی تروریستی قدس را به حبس ابد محکوم کرد.

 

رژیم آخوندی در واکنش به دستگیری دو دیپلومات تروریست خود سفیر کنیا را احضار کرد


وزارت خارجه رژیم ایران در واکنش به دستگیری دو تن از دیپلومات ترویستهای رژیم در کنیا، سفیر این کشور را احضار کرد و خواهان آزادی آنها شد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم مدعی شد دیپلومات تروریستهای بازداشت شده از وکلای رسمی دادگستری و اساتید دانشگاه هستند که از سوی خانواده دو زندانی ایرانی در کنیا به‌منظور پیگیری و مشاوره حقوقی زندانیان مذکور به نایروبی رفته‌اند. خاطر می‌شود این دو روز پنجشنبه در یک دادگاه کنیا متهم به جمع‌آوری اطلاعات برای تسهیل در اقدامات تروریستی شدند.

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: