استرداد اسدالله اسدی از آلمان به بلژیک در کانون توجه محافل مطبوعاتی-۲۰دقیقه-۱۰مهر۱۳۹۷

استرداد اسدالله اسدی از آلمان به بلژیک در کانون توجه محافل مطبوعاتی-۲۰دقیقه-۱۰مهر۱۳۹۷


تصمیم دادگاه آلمان برای استرداد اسدالله اسدی دیپلومات تروریست رژیم ایران به بلژیک در کانون توجه محافل مطبوعاتی و رسانه یی قرار گرفت. خبرگزاریهای مهم بین المللی نظیر آسوشیتدپرس و فرانسه و واشینگتن پست و دویچه وله آلمان و دهها رسانه مهم دیگر این خبر را منعکس کردند

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد:‌

یک دادگاه آلمان روز دوشنبه اعلام کرد استرداد یک دیپلمات تحت تعقیب رژیم ایران در بلژیک را که مظنون به توطئه خنثی شده بمب گذاری در گردهمایی اپوزیسیون ایران در نزدیکی پاریس بوده مورد تائید قرار داده است.

اسدالله اسدی که در اتریش مستقر بوده در ماه ژوئیه در آلمان بر اساس یک حکم دستگیری اروپائی به اتهام شرکت در توطئه برای بمبگذاری در گردهمائی 30 ژوئیه اپوزیسیون ایران دستگیر گردید.

دادگاه ایالتی بامبرگ Bamberg گفت مصونیت دیپلماتیک در این پرونده کارآئی ندارد چرا که هنگام دستگیری این دیپلمات، او در آلمان در تعطیلات بوده و در حال ترانزیت بین اتریش و ایران نبوده است.

آسوشیتدپرس افزود: این دستگیری باعث چندین اعتراض دیپلماتیک شد، وزارت خارجه اتریش سفیر رژیم ایران در وین را احضار کرد و وزارت خارجه رژیم ایران سفرای فرانسه، آلمان و بلژیک را احضار کرد.

دادگاه ایالت بامبرگ Bambergدوشنبه گفت حکم دستگیری اروپایی اسدالله اسدی را تایید کرده است و حکم داد که مصونیت دیپلوماتیک در مورد این پرونده قابل اجرا نیست.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد:

یک دادگاه آلمان روز دوشنبه گفت چراغ سبز تحویلدهی یک دیپلمات رژیم ایران مرتبط با توطئه بمبگذاری علیه گردهمایی اپوزیسیون ایران را صادر کرده است که به بلژیک تحویل داده شود. طرح اسدالله اسدی برای هدف قرار دادن گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران   در حومه پاریس چند روز بعد از جلسه ۳۰ ژوئن کشف شد. دادستان های آلمان می گویند اسدی یک مامور اطلاعاتی است و به یک زوج دستور حمله به گردهمایی را داده و به آنها مواد انفجاری را در ملاقاتی در ژوئن در لوگزامبورگ داده است.

واشینگتن پست هم گزارشی را با این عنوان درج کرد دادگاه آلمان استرداد دیپلمات ایرانی را مورد تایید قرار داد.

دویچه وله آلمان در گزارشی مشروحی گفت‌:‌دادگاهی در بامبرگ آلمان با استرداد یک دیپلمات ایرانی به بلژیک موافقت کرد. این شخص که گفته شده دبیر سوم سفارت ایران در وین است به دست داشتن در برنامه‌ریزی برای بمبگذاری در فرانسه متهم است. او در آلمان بازداشت شده است. این فرد متهم است که به عنوان مأمور اطلاعاتی ایران فعالیت داشته و مواد منفجره را در اختیار یک زوج جوان ایرانی ساکن در بلژیک قرار داده که قصد بمب‌گذاری در نشست سالانه شورای ملی مقاومت در پاریس را داشته‌اند.
لطفا به اشتراک بگذارید: