حمایت رژیم ایران از گروههای تروریستی-۲۰دقیقه-۱۰مهر۱۳۹۷

حمایت رژیم ایران از گروههای تروریستی-۲۰دقیقه-۱۰مهر۱۳۹۷


در بخشی از گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا در مورد تروریسم، حمایت های مالی و تسلیحاتی و آموزشی رژیم ایران از گروههای تروریستی مورد بررسی قرار گرفته است:

دفتر مقابله با تروریسم و مقابله با افراط گرایی خشونت بار وزارت خارجه آمریکا در لیستی که در تاریخ ۲۸ شهریور ۹۷ در سایت این وزارتخانه منتشر شد اسامی سازمانهای تروریستی خارجی را اعلام کرد، در این لیست به پیشینه، امکانات ، وابستگی مالی و تسلیحاتی آنها اشاره شده است که عموما به رژیم ایران وابسته هستند. در این گزارش به گروههای تروریستی پرداخته شده که تحت عنوان صدور انقلاب توسط رژیم ایران تغذیه و بکارگرفته میشوند:

 حزب الله لبنان در تاریخ 7 اکتبر 1997 بعنوان یک سازمان تروریست خارجی لیست گذاری شده است. این گروه از رهنمودهای ولی فقیه خامنه ای ، پیروی میکند. حزب الله متحد نزدیک رژیم ایران است و با هم روی ابتکار عملهای مشترک کار میکنند. حزب الله یک رابطه نزدیک با رژیم سوریه دارد و شبه نظامیان برای آن فراهم میکند.

حزب الله مسئول چندین حمله تروریستی بزرگ از جمله کامیون انفجاری انتحاری سال 1983 سفارت آمریکا و مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت است؛ ....

حزب الله همچنین با رژیم ایران در حملات به سفارت اسرائیل در آرژانتین در سال 1992 و بمبگذاری سال 1994 آمیا در بوئنوس آیرس همدست بود.

در ماه مه 2013 حزب الله بشکل علنی پذیرفت که یک نقش قابل توجه در جنگ ادامه دار در سوریه بازی میکند و برای بشار اسد حمایت جمع میکند. حدود 7000 شبه نظامی حزب الله در سوریه حضور دارند؛ دهها فرمانده ارشد نظامی حزب الله و صدها شبه نظامی در جنگ سوریه کشته شده اند.

در ژوئن 2017 دو عامل حزب الله در ایالات متحده دستگیر شدند. آنها تأسیسات ارتش آمریکا و مجریان قانون را شناسایی میکردند.

 در ادامه گزارش وزارت خارجه آمریکا آمده است:

 رژیم ایران همچنان اکثر پول، آموزش، تسلیحات و مواد منفجره و همچنین کمک سیاسی، دیپلماتیک و سازماندهانه حزب الله را تأمین میکند. حزب الله منابع مالی  خود را با تجارت غیرقانونی نیز تأمین می کند. این موارد قاچاق کالا، جعل پاسپورت، قاچاق مواد مخدر، پولشویی، کلاه برداری در زمینه کارت اعتباری، مهاجرت و بانکی را در برمیگیرد.

منبع: سایت وزارت خارجه
لطفا به اشتراک بگذارید: