نیکی هیلی: رژیم ایران در ردیف ناقضان حقوق اقلیتهای مذهبی-۲۰دقیفه-۱۰مهر۱۳۹۷

نیکی هیلی: رژیم ایران در ردیف ناقضان حقوق اقلیتهای مذهبی-۲۰دقیفه-۱۰مهر۱۳۹۷


نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در مطلبی در مورد آزادی مذاهب، به سخنرانی سفیر نیکی هیلی در این باره و نگرانی وی از نقض حقوق اقلیتهای مذهبی در ایران پرداخت:

نیکی هیلی:

هر هفته در شورای امنیت ما به تهدیدات صلح و امنیت و رفتار دولتهایی که مردم خودشان را از حقوق بشر و صداهایشان محروم میکنند، می پردازیم. دولتهایی در چین، روسیه، ایران میانمار در این ردیف هستند. دولتهایی که اقلیتهای مذهبی خودشان را مورد اذیت و آزار قرار میدهند هیچ مشکلی هم ندارند که حقوق مردمشان را نقض کنند. و دولتهایی که به زور سرزمین خود را از افرادی با مذاهب مشخص ”پاکسازی“ میکنند گرایش به افراط گرایی و خشم را به بار می آورند. آنها بذر خشونت را می پاشند که به ناگزیر از مرزهایشان به کشورهای همسایه و حتی در سراسر جهان فوران میکند.

نیکی هیلی افزود: تراژدی این است که بسیاری در شورای امنیت ملل متحد آزادی مذهبی را – در کنار دیگر حقوق بشر – یک موضوع مناسب برای بررسی به حساب نمی آورند. تا زمان آخرین دوره ریاست آمریکا در آوریل 2017، شورای امنیت هرگز یک نشست با تمرکز فقط روی حقوق بشر نداشت. اینطور فکر میشد که صلح و امنیت موضوع کار شورا است و حقوق بشر باید به دیگر آژانسهای سازمان ملل واگذار شود. ایالات متحده مدت طولانی تلاش کرده که این مسأله را تغییر بدهد.

 

محدود کردن یا محروم کردن از آزادی مذهبی شیوه ای برای حکومتها است تا بر مردم خود کنترل اعمال کنند.... حکومتهای استبدادی جوامع مذهبی مستقل را بعنوان یک تهدید برای قدرتشان و حتی برای موجودیتشان می بینند.

ما همه با پاکسازی قومی که در (میانمار) علیه روهنگیا رخ داد، آشنا هستیم. یک گزارش اخیر سازمان ملل از اسناد درجه اول از جنایتهای انزجار آور و وحشتناک پرده بر می دارد. افراد بیگناه مورد تجاوز قرار گرفتند، به قتل رسانده شدند و زنده زنده سوزانده شدند.
لطفا به اشتراک بگذارید: