تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه -۱۱مهر۱۳۹۷

1-استقبال وزارت خارجه آمریکا از اقدام فرانسه برای مسدود کردن داراییهای وزارت اطلاعات رژیم ایران. هدر نائرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:‌ ما خرابکاریهای رژیم ایران بعنوان اصلی ترین حامی تروریسم در جهان را در سراسر دنیا دیده ایم.

2-خبرگزاری رویترز: هشدار قاطع و قوی فرانسه به رژیم ایران در واکنش به توطئه تروریستی در خاک فرانسه. مسدود کردن داراییهای متعلق به سرویسهای اطلاعاتی رژیم ایران  

3-ورنر هویر hoyer رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا:‌ باوجود حمایت اتحادیه اروپا از رژیم ایران این بانک نمی تواند خطر رابطه مالی با این رژیم را بپذیرد.

 

گزارش 1ـ کشف سلاح در تهاجم پلیس فرانسه به یک مرکز بنیادگرایی وابسته به رژیم ایران

گرازش 2ـ عملیات امنیتی فرانسه علیه تروریسم رژیم ایران

گزارش3 ـ برآورد اطلاعاتی آمریکا، احتمال حمله گروه‌های نیابتی رژیم ایران

گزارش4 ـ گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران: نقض حقوق بشر در ایران ادامه دارد

گزارش5 ـ هشدار ملک عبدالله پادشاه اردن در مورد دخالتهای شرورانه رژیم ایران

گزارش6 ـ کاهش صادرات نفت ایران به پائین ترین حد خود در دوسال و نیم گذشته

گزارش۷ ـ گوشه یی از جنایات رژیم آخوندی

حمایت کاخ سفیداز اقدام فرانسه علیه تروریسم رژیم ایران

 

گزارش 1ـ کشف سلاح در تهاجم پلیس فرانسه به یک مرکز بنیادگرایی وابسته به رژیم ایران


تلویزیون العربیه در گزارشی از کشف سلاح در تهاجم پلیس فرانسه به اعضای یک مرکز بنیادگرایی وابسته به رژیم ایران خبر داد. در جریان حمله به این مرکز 200 پلیس فرانسوی شرکت کردند

دولت فرانسه روز سه شنبه 2 اکتبراعلام کرد، دارایی سرویس‌های وزارت اطلاعات ایران در این کشور را به مدت 6 ماه مسدود کرده است.

به گزارش العربیه ، تمام سپرده‌ها و اموال وابسته به مرکز موسوم به «مرکز الزهرا» در فرانسه توقیف شده است .

فرانسه همچنین حساب‌های دو دیپلمات ایرانی متهم به ارتباط با طرح حمله به گرد‌همایی سازمان مجاهدین خلق ایران در پاریس را مسدود کرد.

اسدالله اسدی متولد 22 دسامبر 1971 در ایران و یکی از دیپلمات‌های ایرانی در طرح حمله به گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در فرانسه متهم و بازداشت شدند .

این دیپلمات در آلمان بازداشت شده بود و روز دوشنبه اول اکتبر، دادگاهی در آلمان حکم استرداد او به بلژیک را در ارتباط با پرونده طرح حمله به گردهمایی سازمان مجاهدین خلق ایران صادر کرد.

نیروهای ویژه پلیس فرانسه صبح روز سه شنبه 2 اکتبر همچنین به یک مرکز شیعی و چندین منزل مسکونی در منطقه گراندسانت، واقع در شمال فرانسه یورش برده ، یازده مظنون به همکاری با تروریسم را بازداشت کردند.

پلیس ویژه فرانسه گفته است، 200 نفر از نیروهای این پلیس طی یک روز 12 عملیات بازرسی از مراکز مشکوک اسلامی را انجام داده و در این عملیات 11 نفر بازداشت شدند.

پلیس فرانسه گفته است در خانه‌های برخی از این افراد اسلحه یافت شده است.

گفتنی است که «مرکز الزهراء » در فرانسه یکی از مهمترین مراکز شیعه مورد حمایت رژیم ایران در اروپا است که شامل چند انجمن، از جمله «حزب علیه صهیونیسم»، «اتحادیه شیعیان فرانسه» و « فرانسه ماریان تیلی» است . اکنون حساب‌های مالی همه این انجمن‌ها برای مدت 6 ماه مسدود شده است .

مقامات فرانسوی معتقدند که این انجمنها و نهادهای مورد حمایت ایران به «تروریسم» مشروعیت می دهند و از سازمان‌های متهم به تروریسم حمایت می‌کنند

 

گرازش 2ـ عملیات امنیتی فرانسه علیه تروریسم رژیم ایران


به گزارش رسانه های غربی و عربی فرانسه روز سه شنبه دارایی های اطلاعات رژیم ایران و دو مأمور ایران را توقیف کرد و اعلام کرد طرح تروریستی رژیم ایران که گردهمایی مجاهدین در حومه پاریس را هدف قرار داده بود نمی تواند بی پاسخ باقی بماند. به گزارش اسکای نیوز، یک مسؤل بلندپایه فرانسوی گفت شک ندارد که مسؤلین رژیم ایران در این طرح دست داشته اند .

یک منبع دیپلماتیک دیگر گفت اطلاعات فرانسه عقیده دارد یکی از مسئولین وزارت اطلاعات ایران بنام سعید هاشمی مقدم دستور به چنین تهاجمی را داده است .

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد دو ایرانی بنامهای اسداله اسدی وسعید هاشمی مقدم وابسته به اطلاعات ایران دستگیر شدند.

در پی این رویداد تحقیقات دقیق و مفصلی توسط دستگاههایمان انجام شد و توانستیم به چنین نتیجه ای دست پیدا کنیم و بی شک مسؤلیت توطئه تروریستی به عهده وزارت اطلاعات رژیم ایران است.

تیرگی روابط میان فرانسه و ایران بازتابهای بزرگی بر روی ایران خواهد داشت و این در حالی است که حسن روحانی از کشورهای اروپایی انتظار دارد توافق اتمی امضا شده در سال ۲۰۱۵ با کشورهای جهان و آمریکا را نجات دهند .

در بیانیه مشترک وزارت خارجه ، کشور و اقتصاد فرانسه آمده است « تلاش برای تهاجم به همایش ویلپنت در تاریخ ۳۰ ژوئن را خنثی کردیم و چنین رویدادی با این میزان خطر در خاک میهن ما نمی تواند بی پاسخ باقی بماند »

 طرح انفجار هدفش گردهمایی بود که شورای ملی مقاومت ایران در حومه پاریس برگزار کرده و در آن رودی جولیانی وکیل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و تعدادی از وزرای سابق اروپایی و عرب شرکت داشتند .

این تصمیم فرانسه بعد از آن گرفته شد که آلمان یک دیپلمات رژیم ایران را دستگیر کرد و روز دوشنبه با تحویل او به بلژیک موافقت کرد.

در بیانیه دولت فرانسه آمده است اموال اسد الله اسدی و سعید هاشمی مقدم و یک گروه وابسته به اطلاعات ایران توقیف شده است.

فرانسه به رژیم ایران هشدار داده می بایست انتظار پاسخی قدرتمند برای خنثی کردن تهاجم را داشته باشد امری که باعث تیرگی روابط دیپلماتیک میان رژیم ایران و دیگر کشورها شده است

 

 در ارتباط با پاسخ در مورد نقش رژیم ایران در این تهاجم امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و ژان ایو لودریان به همراه همتایان ایرانی شان در حاشیه مجمع عمومی ملل متحد گفتگو کردند.

رویترز فاش ساخت در ماه اوت گذشته وزارت خارجه فرانسه از دیپلماتها خواست تا به ایران مسافرت نکنند و یاد آور شد که دلایل آن طرح انفجار در ویلپنت و موضع شدید رژیم ایران علیه غرب بوده است .

 

گزارش3 ـ برآورد اطلاعاتی آمریکا، احتمال حمله گروه‌های نیابتی رژیم ایران


شبکه سی‌ان‌ان، به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد ارزیابی‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد گروههای نیابتی تحت حمایت رژیم ایران در فکر حمله یا حملاتی به منافع آمریکا هستند.

سه مقام وزارت دفاع آمریکا که گزارشگر سی ان ان گزارش خود را بر اساس اظهارات آنها تهیه کرده است گفته اند این گروه‌های نیابتی در سوریه و کشورهای خاورمیانه مستقر هستند و به دلیل ارسال سلاح از ایران به سوریه، دسترسی این گروه‌ها به موشک‌های بالستیک و سایر تسلیحات پیشرفته افزایش یافته است.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز سوم مهر ۹۷ در کنفرانس «اتحاد علیه ایران اتمی» به مقامات رژیم ایران هشدار داد: «اگر علیه ما و هم‌پیمانانمان قدمی بردارید و به شهروندان‌مان آسیبی برسانید ... به طور قطع با عواقب بسیار بدی مواجه خواهید شد».

عصر جمعه ۶مهر ۹۷ ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ، اعلام کرد مایک پومپئو، وزیر خارجه این کشور، دستور داده است که کنسولگری آمریکا در عراق به طور موقت بسته شود.

ساعاتی قبل از آن مایک پومپئو در بیانیه ای به مقامات رژیم ایران هشدار داده بود که در صورت وارد آمدن هر گونه صدمه ای به آمریکایی ها و اماکن آمریکایی در عراق یا هر جای دیگری پاسخگو خواهند بود، خواه این عمل را نیروهای ایرانی مستقیم مرتکب شوند و خواه از طریق گروه های نیابتی.

این بیانیه عنوان می کند: «تهدیداتی که حکومت ایران، نیروی قدس سپاه پاسداران و شبه نظامیان تحت حمایت قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، متوجه کارکنان و اماکن آمریکایی در عراق کرده اند، در هفته های اخیر افزایش یافته است. چندین مورد شلیک غیرمستقیم نیز به کنسولگری و سفارت ما در بصره و عراق شده است از جمله در همین بیست و چهار ساعت اخیر، که این عناصر شبه نظامی مسئول آن بوده اند.»

پومپئو سپس اضافه می کند که قبل از این به صراحت گفته بوده که رژیم ایران باید بفهمد آمریکا به چنین حملاتی بلافاصله پاسخ مناسبی خواهد داد.

 

گزارش4 ـ گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران: نقض حقوق بشر در ایران ادامه دارد


جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران که در تیر ماه امسال در این مقام برگزیده شد، در نخستین گزارش خود، از نقض فاحش و مستمر حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرد. وی از رژیم آخوندی خواست ممنوعیت سفر گزارشگر ویژه ملل متحد به ایران را لغو کند

در گزارش جاوید رحمان که در سایت سازمان ملل متحد درج شده آمده است:

جاوید رحمان با اشاره به گزارشهای قبلی سازمان ملل متحد در مورد نقض مستمر حقوق بشر در ایران به این موارد اشاره کرده است: نقض حق حیات (اعدام‌ها)، به‌طور مشخص اعدام نوجوانان، شکنجه، نقض حق آزادی تجمع، آزادی بیان و عقیده، نقض حقوق زنان و اقلیتهای مذهبی

گزارشگر ویژه ملل متحد در امور ایران همچنین از وضعیت مدافعان حقوق بشر و وضعیت زندانیان دوتابعیتی ابراز نگرانی کرده است

در گزارش جاوید رحمان همچنین به اعدام‌های جمعی در دهه ۱۳۶۰ اشاره شده است.

جاوید رحمان با اشاره به درخواست‌های دبیرکل سازمان ملل خواهان آن شده است که حبس افرادی که در جریان تظاهرات اخیر ایران بازداشت شده‌اند، از جمله راهپیمایان و معترضان ماه‌های اخیر، پایان داده شود. وی خواستار انجام تحقیقات مستقل در مورد مرگ بازداشت‌شدگان در زمان حبس شده است که رژیم مدعی است انها خودکشی کرده اند.

جاوید رحمان از اعدام نوجوانان در ایران «عمیقا ابراز نگرانی» کرده‌است و از مقام‌های رژیم آخوندی خواسته فورا اجرای حکم اعدام تمام کسانی که زیر ۱۸ سالگی مرتکب جرم شده‌اند را متوقف کنند.

گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران، خواستار توقف موارد شکنجه و دیگر آزارهای غیرانسانی در طول بازداشت و زندان، پایان دادن به تمامی موارد نقض حقوق زنان و احترام به حقوق اقوام و اقلیت‌ها گردیده است.

 

گزارش5 ـ هشدار ملک عبدالله پادشاه اردن در مورد دخالتهای شرورانه رژیم ایران


ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در مصاحبه با فاکس نیوز گفت‌: به هر کجایی که شما نگاه کنید اثر انگشت رژیم ایران را چه در عراق و چه در سوریه و لبنان می بینید . در یمن هم همینطور. رژیم ایران دنبال این است هر چه بتواند به مدیترانه نزدیک شود. این شرارتی است که این رژیم دارد انجام می دهد. بخشهایی از این مصاحبه را می بینیم:

فاکس نیوز:‌ رژیم ایران بطور مشخص در یمن فعال است و شبه نظامیان را تأمین مالی می کند

پادشاه اردن: و در بسیار از نقاط دیگر منطقه فعالیت دارند .

فاکس نیوز:‌ شما ایران را چگونه میبینید؟

ملک عبدالله: در هر کجایی که شما نگاه کنید اثر انگشت رژیم ایران را می بینید چه در عراق، چه در سوریه و لبنان و چه در یمن و همینطور در شاخ آفریقا

فاکس نیوز: آیا برای سوریه یک راه حل سیاسی وجود دارد؟

ملک عبدالله دوم:‌ ما داریم روی موضوعات آن کار میکنیم.

منظور من این است که بعضی وقتها سیاست ها، بوسیله افراد مشخصی تغییر میکنند...

که با توجه به گفته های آنها ، آمریکاییان و روسها قرار است یک مرکز فرماندهی مشترک در اردن داشته باشند و به این تصمیم گیری کمک کنند.

ما یک استراتژی داریم که از چند هفته قبل دو باره از سر گرفته شده است. ما همه، روی این موضوع کار میکنیم اما رژیم ایران در رابطه با هیچ کس کمک کار نیست. آنها می خوهند هر چه بتوانند به مدیترانه نزدیک شوند و همه تلاششان را برای این موضوع بکار میگیرند که حضورشان را در این منطقه ادامه دهند واین شرارتی است که آنها دارند انجام میدهند .

گزارش6 ـ کاهش صادرات نفت ایران به پائین ترین حد خود در دوسال و نیم گذشته


بیش از یک ماه به شروع تحریمهای نفتی رژیم آخوندی باقی است اما صادرات نفت ایران مستمر در حال کاهش است.

خبرگزاری بلومبرگ آمریکا  اعلام کرد: صادرات نفت ایران به پائین‌ترین حد خود در دو نیم سال گذشته رسیده است، این درحالیست که هنور تحریم‌های قریب‌الوقوع نفتی ایالات متحده اعمال نشده‌است .

براساس مانیتور آمار کشتی های نفتکش توسط خبرگزاری بلومبرگ صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه سپتامبر به یک میلیون و هفتصد و بیست هزار در روز رسیده است که نسبت به ماه قبل 260 هزار بشکه در روز کمتر است. جریان صادرات نفت و میعانات گازی ایران در پائین ترین حد خود از فوریه 2016 تاکنون بوده است

گفته میشود هند در نظر دارد در ماه نوامبر هیچ نفتی از ایران خریداری نکند و بدینوسیله به کره‌جنوبی و فرانسه میپیوندد که خرید نفت ایران را متوقف کرده اند.

فرانسه،‌ هلند و کره‌جنوبی سه کشور خریدار نفت ایران در ماه گذشته هیچ نفتی از ایران بارگیری و خریداری نکرده اند... نفت صادراتی ایران به ایتالیا و امارات متحده نیز کاهش داشته است...

آمریکا تلاش می کند تا صادرات نفت ایران را به صفر برساند . در این رابطه برایان هوک هماهنگ کننده اقدام علیه رژیم ایران در وزارت خارجه آمریکا گفت: « هدف ما در رابطه با تحریمهای نفتی این است که فشار را بر روی رژیم ایران افزایش دهیم تا درآمدهای نفتی این رژیم را به صفر برسانیم. ما در تلاشیم تا با اقداماتمان اختلال در بازار جهانی را به حداقل برسانیم . معتقد هستیم ظرفیت کافی برای تولید نفت ذخیره جهانی وجود دارد .

 

گزارش۷ ـ گوشه یی از جنایات رژیم آخوندی


دکتر سنا برق زاهدی مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت طی مصاحبه یی با اسکای نیوز گوشه یی از جنایات رژیم آخوندی را تشریح کرد.

هدرنائرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد رژیم ایران درجهان تروریسم وبنیادگرایی را گسترش می دهد . او از جامعه جهانی خواست برای مقابله با تجاوزگریها وقانون شکنی های این رژیم به مردم ایران کمک کنند.

 هدرنائرت افزود مردم ایران بزرگترین قربانی رژیم ایران هستند چرا که آنها برای مقابله با فساد و نقض حقوق خود علیه این رژیم نیاز مند جامعه جهانی اند.

 

دکترسنابرق زاهدی در باره این اظهارات گفت: موضوع حقوق بشر درواقع پاشنه آشیل این رژیم است چرا که رژیم ولایت فقیه اساسا در درجه اول بر سرکوب وثانیا بر صدور تروریسم وجنگ افروزی به کشورهای دیگر بنا شده است ..بنابراین شکی نیست که پرونده این رژیم از روز اول تا بحال کاملا روشن است .

اعتصاب عمومی رانندگان کامیونها چندین روز است ادامه دارد. تا بحال بیش از صد نفر از این رانندگان دستگیر شده اند وحتی جعفر منتظری دادستان کل کشور که توسط خود خامنه ای به این سمت منصوب شده سازماندهندگان این اعتصابها را به اعدام تهدید کرده وگفته است که اینها امنیت ملی را تهدید می کنند.

همچنانکه در سخنان سخنگوی وزارت خارجه هم آمده در قیام سراسری ، رژیم هزاران نفر را دستگیر کرده وتعدادی از مردم را زیر شکنجه به قتل رسانده واعلام کرده که آنها در زندان خودکشی کرده اند . اما اگر از من سؤال کنید که بهترین کار برای یک اقدام مشخص ومتمرکز روی این موضوع چیست ، باید بگویم می بایست روی یک قضیه بزرگ ودر واقع بالاترین جنایاتی که این رژیم مرتکب شده متمرکز شد وآن قتل عام 30هزار زندانی سیاسی دقیقا در ۳۰ سال پیش یعنی در سال 1988 است

امسال سی امین سالگرد این جنایت بزرگ است وباید بدانیم که این جنایت جنایت علیه بشریت است وشاید هم بتوان گفت که یک نسل کشی است وبا گذشت زمان کمرنگ نخواهد شد نه از نظر حقوقی ونه از نظر قانونی و قضائی .

بیش از یک میلیون نفر در زندانهای این رژیم شکنجه شده وبیش از 120هزارنفرآنها بدست این رژیم کشته شده اند. بنابراین زنده کردن این پرونده بزرگترین اقدام برای محاکمه این رژیم است .

کلیپ آن را سایت اسکای نگذاشته است

آیا می توانید با کلیپهای آرشیوی سنا برق بدون بالابردن افکت تولید کنید

 

حمایت کاخ سفیداز اقدام فرانسه علیه تروریسم رژیم ایران


 شورای امنیت ملی کاخ سفید طی بیانیه یی از توقیف دارایی‌های وزارت اطلاعات و دو مأمور رژیم ایران در پاریس استقبال کرد. در این بیانیه آمده است: «فرانسه دست به اقدامی قوی علیه توطئه ناموفق تروریستی رژیم ایران در پاریس زده است. تهران باید بداند که با این رفتارهای شرم‌آورش مدارا نخواهد شد»

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: