عملیات امنیتی فرانسه علیه تروریسم رژیم ایران-۲۰دقیقه-۱۱مهر۱۳۹۷

عملیات امنیتی فرانسه علیه تروریسم رژیم ایران-۲۰دقیقه-۱۱مهر۱۳۹۷


به گزارش رسانه های غربی و عربی فرانسه روز سه شنبه دارایی های اطلاعات رژیم ایران و دو مأمور ایران را توقیف کرد و اعلام کرد طرح تروریستی رژیم ایران که گردهمایی مجاهدین در حومه پاریس را هدف قرار داده بود نمی تواند بی پاسخ باقی بماند. به گزارش اسکای نیوز، یک مسؤل بلندپایه فرانسوی گفت شک ندارد که مسؤلین رژیم ایران در این طرح دست داشته اند .

یک منبع دیپلماتیک دیگر گفت اطلاعات فرانسه عقیده دارد یکی از مسئولین وزارت اطلاعات ایران بنام سعید هاشمی مقدم دستور به چنین تهاجمی را داده است .

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد دو ایرانی بنامهای اسداله اسدی وسعید هاشمی مقدم وابسته به اطلاعات ایران دستگیر شدند.

در پی این رویداد تحقیقات دقیق و مفصلی توسط دستگاههایمان انجام شد و توانستیم به چنین نتیجه ای دست پیدا کنیم و بی شک مسؤلیت توطئه تروریستی به عهده وزارت اطلاعات رژیم ایران است.

تیرگی روابط میان فرانسه و ایران بازتابهای بزرگی بر روی ایران خواهد داشت و این در حالی است که حسن روحانی از کشورهای اروپایی انتظار دارد توافق اتمی امضا شده در سال ۲۰۱۵ با کشورهای جهان و آمریکا را نجات دهند .

در بیانیه مشترک وزارت خارجه ، کشور و اقتصاد فرانسه آمده است « تلاش برای تهاجم به همایش ویلپنت در تاریخ ۳۰ ژوئن را خنثی کردیم و چنین رویدادی با این میزان خطر در خاک میهن ما نمی تواند بی پاسخ باقی بماند »

 طرح انفجار هدفش گردهمایی بود که شورای ملی مقاومت ایران در حومه پاریس برگزار کرده و در آن رودی جولیانی وکیل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و تعدادی از وزرای سابق اروپایی و عرب شرکت داشتند .

این تصمیم فرانسه بعد از آن گرفته شد که آلمان یک دیپلمات رژیم ایران را دستگیر کرد و روز دوشنبه با تحویل او به بلژیک موافقت کرد.

در بیانیه دولت فرانسه آمده است اموال اسد الله اسدی و سعید هاشمی مقدم و یک گروه وابسته به اطلاعات ایران توقیف شده است.

فرانسه به رژیم ایران هشدار داده می بایست انتظار پاسخی قدرتمند برای خنثی کردن تهاجم را داشته باشد امری که باعث تیرگی روابط دیپلماتیک میان رژیم ایران و دیگر کشورها شده است

 

 در ارتباط با پاسخ در مورد نقش رژیم ایران در این تهاجم امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و ژان ایو لودریان به همراه همتایان ایرانی شان در حاشیه مجمع عمومی ملل متحد گفتگو کردند.

رویترز فاش ساخت در ماه اوت گذشته وزارت خارجه فرانسه از دیپلماتها خواست تا به ایران مسافرت نکنند و یاد آور شد که دلایل آن طرح انفجار در ویلپنت و موضع شدید رژیم ایران علیه غرب بوده است .
لطفا به اشتراک بگذارید: