فرانسه دارایی‌های مرتبط با رژیم ایران را بدلیل طرح بمبگذاری منجمد کرد-وال استریت ژورنال

وال استریت ژورنال:



فرانسه دارایی‌های مربوط به رژیم ایران را


به‌خاطر طرح بمب‌گذاری که حکومت تهران را به آن متهم کرد


منجمد کرد



بگفتة یک مقام فرانسوی، مقدم یک مقام ارشد وزارت اطلاعات


دستورات عملیات تروریستی علیه گردهمایی پاریس را صادر کرد



وال‌استریت ژورنال ۱۰ مهر ۹۷: فرانسه برای مجازات (حکومت) تهران بخاطر طراحی فعالیت تروریستی در اروپا بواسطة اتهام یک طرح تروریستی در خاک فرانسه، دارایی‌های سرویس اطلاعاتی (رژیم) ایران و ۲ مأمور آن‌را در عین اینکه دولت فرانسه تلاش دارد توافق اتمی ایران را نجات دهد، منجمد کرد.

این انجماد حداقل برای ۶ ماه روی این دو مقام یعنی اسدالله اسدی و سعید هاشمی‌مقدم که مقامات اروپایی آنها را متهم به دست‌داشتن در حملة شکست خورده می‌کنند، بعلاوه ادارة امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران، اعمال خواهد شد.

این اقدامات نشانة تلاش دولت فرانسه برای مجازات (رژیم) ایران بخاطر طرحی است که مستقیماً آن‌را با مقامات حکومت ایران مرتبط دانسته‌اند

ژان-ایو لودریان، وزیرخارجه فرانسه روز سه‌شنبه گفت که عملیات (رژیم) ایران «ضرورت رویکردی قوی در روابط ما با (رژیم) ایران را مورد تأیید قرار می‌دهد».

هدف طرح مذکور، جلسة سالانه شورای ملی مقاومت ایران، بود. این جلسه بطور معمول فهرستی از سیاستمداران آمریکایی را که دیدگاهی مهاجم نسبت به (رژیم) ایران دارند شامل می‌شود. اما امسال سخنران اصلی رودی جولیانی بود که یکی از وکلای شخصی ترامپ و یک مشاور نزدیک اوست...

این هفته یک دادگاه آلمان اجازة استرداد اسدی به بلژیک را صادر کرد و این استدلال که وی بخاطر مصونیت دیپلماتیک باید اجازة بازگشت به ایران را پیدا کند رد کرد.

بگفتة یک مقام فرانسوی، مقدم یک مقام ارشد اطلاعات در تهران است که دستورات این عملیات را صادر کرده است.

منبع: وال استریت ژورنال: ۹۷۰۷۱۰
لطفا به اشتراک بگذارید: