کشف سلاح در تهاجم پلیس فرانسه به یک مرکز بنیادگرایی وابسته به رژیم ایران-۲۰دقیقه-۱۱مهر۱۳۹۷

کشف سلاح در تهاجم پلیس فرانسه به یک مرکز بنیادگرایی وابسته به رژیم ایران-۲۰دقیقه-۱۱مهر۱۳۹۷


تلویزیون العربیه در گزارشی از کشف سلاح در تهاجم پلیس فرانسه به اعضای یک مرکز بنیادگرایی وابسته به رژیم ایران خبر داد. در جریان حمله به این مرکز 200 پلیس فرانسوی شرکت کردند

دولت فرانسه روز سه شنبه 2 اکتبراعلام کرد، دارایی سرویس‌های وزارت اطلاعات ایران در این کشور را به مدت 6 ماه مسدود کرده است.

به گزارش العربیه ، تمام سپرده‌ها و اموال وابسته به مرکز موسوم به «مرکز الزهرا» در فرانسه توقیف شده است .

فرانسه همچنین حساب‌های دو دیپلمات ایرانی متهم به ارتباط با طرح حمله به گرد‌همایی سازمان مجاهدین خلق ایران در پاریس را مسدود کرد.

اسدالله اسدی متولد 22 دسامبر 1971 در ایران و یکی از دیپلمات‌های ایرانی در طرح حمله به گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در فرانسه متهم و بازداشت شدند .

این دیپلمات در آلمان بازداشت شده بود و روز دوشنبه اول اکتبر، دادگاهی در آلمان حکم استرداد او به بلژیک را در ارتباط با پرونده طرح حمله به گردهمایی سازمان مجاهدین خلق ایران صادر کرد.

نیروهای ویژه پلیس فرانسه صبح روز سه شنبه 2 اکتبر همچنین به یک مرکز شیعی و چندین منزل مسکونی در منطقه گراندسانت، واقع در شمال فرانسه یورش برده ، یازده مظنون به همکاری با تروریسم را بازداشت کردند.

پلیس ویژه فرانسه گفته است، 200 نفر از نیروهای این پلیس طی یک روز 12 عملیات بازرسی از مراکز مشکوک اسلامی را انجام داده و در این عملیات 11 نفر بازداشت شدند.

پلیس فرانسه گفته است در خانه‌های برخی از این افراد اسلحه یافت شده است.

گفتنی است که «مرکز الزهراء » در فرانسه یکی از مهمترین مراکز شیعه مورد حمایت رژیم ایران در اروپا است که شامل چند انجمن، از جمله «حزب علیه صهیونیسم»، «اتحادیه شیعیان فرانسه» و « فرانسه ماریان تیلی» است . اکنون حساب‌های مالی همه این انجمن‌ها برای مدت 6 ماه مسدود شده است .

مقامات فرانسوی معتقدند که این انجمنها و نهادهای مورد حمایت ایران به «تروریسم» مشروعیت می دهند و از سازمان‌های متهم به تروریسم حمایت می‌کنند
لطفا به اشتراک بگذارید: