کنفرانس بین المللی بروکسل-توطئه رژیم ایران علیه مجاهدین آلبانی-محمد محدثین

محمد محدثین در سخنرانی خود در کنفرانس بروکسل ضمن مرور اقدامات تروریستی و جاسوسی رژیم آخوندی در آلبانی، علیه گردهمایی پاریس و هم‌چنین در آمریکا گفت: بنا به اطلاعات (مقاومت ایران) از داخل رژیم آخوندی، تصمیم برای انجام حمله علیه گردهمایی پاریس، در ژانویه ۲۰۱۸در شورای عالی امنیت ملی رژیم به ریاست حسن روحانی صورت گرفته است. همة تصمیمات عمدة امنیتی این رژیم در این ارگان صورت می‌گیرد. اعضای دائم آن از جمله وزیر خارجه، رئیس‌جمهور، سرکرده سپاه و سرکرده نیروی قدس آن هستند.... این طرح توسط خامنه‌ای مورد تأیید قرار گرفت و در ماه مارس فرمان حمله به وزارت اطلاعات داده شد...

وی با اشاره به اهمیت اقدامات فرانسه و تأکید مقام‌های این کشور مبنی بر مسئولیت وزارت اطلاعات رژیم در تصمیم‌گیری و اجرای توطئة تروریستی علیه گردهمایی بزرگ مقاومت، افزود: اکنون دیگر نمی‌توان مدعی شد که ظریف و روحانی که خودشان پشت این بمب‌گذاری بوده‌اند، از نوع دیگری هستند و مسئولیتی نداشته یا اطلاعی از این تروریسم حکومتی نداشته‌اند... سرکوب و صدور تروریسم و جنگ‌افروزی، عامل بقای این رژیم است و بدون آن نمی‌توانند به (حکومت خود ادامه بدهند)... همة باندهای این رژیم نیز در سرکوب و تروریسم همدستند.

محمد محدثین از افزود، همة عوامل و جاسوسان رژیم باید از کشورهای اتحادیة اروپا و خاک اروپا اخراج شوند... اتحادیة اروپا و کشورهای عضو باید وزارت اطلاعات را در لیست سیاه قرار بدهند و همة حساب‌ها و دارایی‌های آن‌را مسدود کنند... هر نهاد یا شرکتی که با وزارت اطلاعات یا عوامل آن تجارت کند باید در لیست سیاه قرار گیرد؛ اتحادیة اروپا باید هرگونه روابط و تعامل با رژیم ایران را متوقف کند.

پروفسور اریک داوید سخنران بعدی این جلسه گفت، دستگیری دیپلمات‌ (رژیم) ایران و (موضوع) تسلیم او به بلژیک... بر اساس حکم جلب اروپایی...، نمونه‌هایی عالی از اعمال قانون بدون هیچ‌گونه تأثیر یا مداخلة سیاسی... است... بحث بر سر استرداد (این دیپلمات) نیست، بلکه بر سر تسلیم (او) است... (اکنون) برای اولین‌بار تروریسم حکومتی در سطح قضایی مورد بحث قرار گرفته است.... حکومت ایران می‌تواند در تصمیمات آتی که اتخاذ خواهد شد از سوی قضاییة بلژیک، یک حکومت تروریستی توصیف شود و این به‌لحاظ حقوقی واقعاً جدید است.

کلود مونیکه مدیر عامل مرکز استراتژیک اطلاعات و امنیت اروپا در سخنرانی خود گفت، فرد کلیدی در این توطئه اسدالله اسدی یک دیپلمات (رژیم) ایران در سفارت این رژیم در وین بوده است... این برای من تعجب‌آور نبود... به‌مدت ۴۰ سال من درگیر تروریسم حکومتی رژیم ایران در مقاطع مختلف بوده‌ام... از جمله در دهة ۱۹۸۰ وقتی آنها علیه منافع فرانسه دست به یک کارزار گسترده (تروریستی) زدند...

کلود مونیکه سپس شماری از اعمال تروریستی و سوءقصدهای رژیم در اروپا و آمریکای جنوبی را برشمرد، و افزود: تروریسم یکی از ابزار سیاست خارجی (این رژیم) به‌شمار می‌رود... آنها از ارتباطات خود (از جمله از) روابط دیپلماتیک و اقتصادی... استفاده می‌کنند... توطئه ویلپنت بسیار مهم است... چون نشان می‌دهد که تروریسم هم‌چنان یک ابزار جاری است که (این رژیم) برای حل مسائلش از آن استفاده می‌کند.

ژرژ هانری بوتیه از وکلای مقاومت ایران در سخنانش، روند تحقیقات قضایی پیرامون توطئة تروریستی رژیم علیه گردهمایی مقاومت را که در بلژیک جریان دارد توضیح داد؛ وی هم‌چنین گفت، این برای من یک افتخار است که به‌مدت بیش از 20 سال از شورای ملی مقاومت ایران دفاع می‌کنم... ما خواهان آن هستیم که بتوانیم به این پرونده مراجعه کنیم و... آن‌را مشاهده خواهیم کرد... مهم است که نشان داده شود روز ۳۰ ژوئن در ویلپنت چه اتفاقی رخ داد.

دکتر آلخو ویدال کوادراس در سخنان پایانی خود تأکید کرد، روشن است که این موج جدید تروریسم رژیم ایران...، کار یک فرد منزوی یا گروه منزوی نیست، بلکه کار یک نظام سیاسی است که تلاش دارد... ماشین کشتارش را به خارج از مرزهایش (صادر کند)... این مستلزم تأیید از سوی بالاترین سطح رژیم ایران است. این حملات بدون تأیید شورای عالی امنیت به ریاست روحانی و خود خامنه‌ای امکان‌پذیر نیست. اتحادیة اروپا باید این سیاست تعاملی را متوقف و یک سیاست قاطع اتخاذ کند... ما انتظار داریم که کشورهای اروپایی دیپلمات‌ها و مأموران رژیم ایران را از اروپا اخراج کنند؛ چون حضور آنها جان ما را در معرض خطر قرار می‌دهد...

وی اضافه کرد، مماشات با رژیم استبدادی (حاکم بر) ایران... کارایی ندارد؛ این قبلاً کارایی نداشته، الآن کارایی ندارد و در آینده هم نخواهد داشت. اتحادیة اروپا هر چه دیرتر این واقعیت را به رسمیت بشناسد، عواقب آن بیشتر خواهد بود... زمان آن است که رویکرد خودمان را عوض کنیم و از تغییر رژیم در ایران حمایت کنیم.

مشروح گزارش‌کنفرانس بین‌المللی بروکسل، متعاقباً از سیمای آزادی پخش خواهد شد.

 

منبع : کنفرانس کمیته در جستجوی عدالت در مورد تروریسم رژیم- بروکسل – ۴ اکتبر۲۰۱۸
لطفا به اشتراک بگذارید: