گزارش خبری-درجستجوی سراب

کشمکشهای باندهای حاکم بر سر برجام و ادامة مذاکره با آمریکا این روزها دوباره اوج گرفته. هدف هر دو باند حاکم تضمین بقای نظام و عبور از حلقه های تو در توی بحرانهایی اقتصادی - اجتماعی از یک سو و منطقه یی و جهانی از سوی دیگر است. باندهای حاکم به رغم راه حلهای متنفاوتی که میدهند هر دو در پی راه حل کم هزینه و یا بی هزینه هستند. همانطور که با مفت خوری در دهة 70 بر جنگ کویت سوار شدند و برای نظام چند سالی فرجة بقا خریدند و با سوار شدن بر جنگ با عراق که اوباما آن را احمقانه نامید، اما به قول معروف آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت؛ الان زمان آن رسیده که مردم ایران با قیام خود آن‌چه را که آخوندهای حاکم بناحق طی این مدت بلعیده‌اند از گلویشان بیرون بکشند. گزارش کوتاهی را از وضعیت رژیم در این شرایط از دید باندهای حاکم ببینیم:

مقامات و مهره های باند روحانی، در تبلیغات رسانه یی خود حضور روحانی در ملل متحد را پیروزی جلوه می‌دهند و از آن پیروزی برجام و ضرورت ادامة همین مسیر تبلیغ می کنند.

از جمله رامین مهمانپرست سخنگوی پیشین وزارت خارجه رژیم گفت«روحانی به‌صورت شفاف عنوان کرد که حل مناقشات بین‌المللی تنها باید از مسیر دیپلماسی و مذاکره صورت بگیرد». و نظام«به خوبی رویکرد مسالمت‌جویانه خود را در توافق برجام نشان داد». مهمان پرست افزود«مقابله با جنگ روانی اتفاقا مذاکره است».

روزنامة جمهوری اسلامی هم در روز ۷مهر با حمله به دلواپسان خامنه ای حضور روحانی در نیویورک را موفقیت دانسته و آنرا «مرهون سندبرجام» دانسته و با تقبیح «کج فهمی و در زمین ترامپ بازی کردن برخی افراد و نهادها» مدعی شده است که از نطر«همه متولیان نظام راه برون رفت از مسائل عدیده داخلی» همان برجام است.

دلواپسان باند خامنه ای همزمان به هرگونه نظریه برای مذاکره و ادامة برجام حمله کردند.

کیهان خامنه‌ای در روز ۷مهر نوشت«مذاکره زمانی که معنایش «مذاکره باشد» عالی است و باید هم وارد آن شد. به شرطی که فوت و فن مذاکره را هم بدانیم. مذاکره زمانی «بد» و «خطرناک» است که مثلا در میانه جنگ باشیم و موضوع مذاکره سلاح و توانایی نظامی‌مان باشد». کیهان خامنه ای افزود«وضعیتی که امروز در آنیم، نتیجه همین شکل مذاکره کردن است».

هیچکدام راه حل مشخصی نمی دهند. انگار همه منتظر چیزی هستند. اینکه منتظر چه چیزی هستند از میان حرفهایشان به وضوع مشخص است:

علی بیگدلی از کارشناسان همسو با باند روحانی


برای حفظ کانال مراودات با اتحادیه اروپا گفت نظام« باید ارسال سلاح به حزب الله و انصارالله را متوقف کند» وی ضمن ابراز ناامیدی از هرگونه گشایشی برای نظام از طریق اروپا گفت« اگر ما به انتظار این نشسته‌ایم که دموکرات‌ها پیروز انتخابات آمریکا شوند معلوم نیست این اکثریت دموکرات در کنگره به نفع ما باشد» وی سپس به کارگزاران حکومتی توصیه کرد«نباید فقط منتظر پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا باشیم/ کانال گفت‌وگو میان نخبگان تهران و واشنگتن باز شود».

چشم به گشایش از سوی آمریکا را پیش از این هم منابع حکومتی اذعان کرده بودند:

کیهان خامنه ای در اول مهر نوشت« ترامپ در اولین واکنش‌های خود توئیت کرد که«جان کری ظریف را راهنمایی کرده تا پایان دوره دولت کنونی آمریکا صبر کند و از برجام خارج نشود»!

آیا رژیمی که برای برون رفت خود از بحرانها عادت به مفت خوری کرده، الان هم از فرط ناچاری به رؤیای شکست جمهوریخواهان دل خوش کرده است، این مثل به دنبال سراب گشتن کسی است که از فرط تشنگی سایة‌مرگ را به چشم می‌بیند و به هذیان گویی افتاده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: