امضای ترامپ بر استراتژی جدید ضدتروریسم و معرفی کردن رژیم ایران به بانکدار اصلی تروریسم جهان

دولت آمریکا با اعلام استراتژی جدید ضد تروریسم خود که پس از تأیید و امضای رئیس جمهور این کشور منتشر شد، دیکتاتوری آخوندی را بانکدار مرکزی تروریسم بین‌المللی معرفی کرد و بر مقابله با اعمال آن تأکید کرد؛ در این سند تأکید شده است که رژیم آخوندی از تروریسم، به‌عنوان یک ابزار علنی سیاست خارجی خود استفاده می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در مقدمة این سند می‌نویسد: «ما تروریست‌های افراطی اسلامی هم‌چون داعش و القاعده را شکست خواهیم داد و شبکة بین‌المللی تروریستی (رژیم) ایران را پس خواهیم زد».

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم‌چنین در بیانیه‌ای تأکید کرد: «من به مشارکت ایالات متحده در توافق وحشتناک با (رژیم) ایران پایان دادم؛ (توافقی) که برای سپاه پاسداران و عوامل آن ثروت بادآورده‌یی را فراهم کرده بود تا فعالیت‌های شرورانة (رژیم) ایران را در سراسر جهان تأمین مالی کنند».

در سند استراتژی ضد تروریسم آمریکا، آمده است: «(رژیم) ایران از گروه‌های شبه نظامی و تروریستی در سراسر خاورمیانه و شبکه‌یی از عوامل خود حمایت می کند و همچنان اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم درجهان باقی می‌ماند. این گروه‌ها و به‌طور خاص حزب‌الله لبنان در همکاری با (رژیم) ایران، از تروریسم برای توسعة نفوذ خود به عراق، لبنان، سرزمین فلسطین، سوریه و یمن استفاده می‌کنند».

 

سند استراتژی ضد تروریسم آمریکا می‌افزاید: «حکومت ایران از طریق نیروی قدس سپاه پاسداران که بازوی اصلی حمایت از تروریسم است، به فراهم‌کردن پشتیبانی مالی، آموزش و هدایت گروه‌های شبه نظامی می‌پردازد ».

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید طی یک کنفرانس خبری گفت: «(رژیم ایران) اصلی‌ترین حامی تروریسم و به‌طور واقع از سال ۱۹۷۹ بانکدار مرکزی تروریسم بین‌المللی بوده است».

وی تأکید کرد: «پیام من به (رژیم) ایران و سایرین این است که اکنون در دوران دولت اوباما نیستیم».

بولتون افزود: «هدف ما این است که هیچ‌گونه معافیت از تحریم‌ها پیرامون صادرات نفت و گاز (رژیم) ایران وجود نداشته باشد و میزان آن به صفر برسد».

منبع: سایت کاخ سفید: پولیتیکو: ۹۷۰۷۱۳
لطفا به اشتراک بگذارید: