تحولات ایران وجهان در۲۰ دقیقه

۱۳ مهر۱۳۹۷ 

1-دونالد ترامپ: با خروج از توافق وحشتاک اتمی به ثروتهای بادآورده برای سپاه پاسداران و نیروهای نیابتی آن پایان دادم. پایان دادن به ثروتهای بادآورده برای سپاه پاسداران ـ منبع: سایت

2-جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا: صادرات نفت آن را به صفر می رسانیم و هیچگونه استثنایی در زمینه خرید نفت از ایران برای کشورهای دیگر قائل نمی شویم صادرات نفت ایران را به صفر می رسانیم

3-تایمز مالی انگلستان : شرکت‌های نفتی اروپا، ساز و کار جدید همکاری تجاری با رژیم ایران را رد کردند و گفتند از ترس تحریم‌های آمریکا به کانال مالی جایگزین اتحادیه اروپا نخواهند پیوستشرکتهای نفتی اروپا به کانال مالی جایگزین اتحادیه اروپا نمی پیوندند

گزارش1 ـ انهدام یکی از بزرگترین مراکز رژیم ایران درفرانسه


همزمان با مسدود کردن داراییهای وزارت اطلاعات رژیم ایران در فرانسه دویست تن از نیروهای پلیس این کشور به مرکز الزهرا بزرگترین مرکز فرهنگی وابسته به رژیم ایران و حزب الله لبنان حمله کردند. گزارشی از العربیه:

گزارش


انهدام یکی از بزرگترین مراکز رژیم ایران درفرانسه

مقامات فرانسه در یک اقدام پیشگیرانه مرکز موسوم به الزهرا در شهر گراند سنت در شمال این کشور  را بعنوان یکی از بزرگترین مراکز وابسته به رژیم ایران در اروپا هدف تهاجم قرار دادند.

 رسانه های فرانسه نوشتند این تهاجم بعنوان پیامی به رژیم ایران بود که نمی تواند در خاک فرانسه دست به هر کاری بزند. بویژه اینکه این مرکز در سایت رسمی خود اعلام کرده است که از حزب الله لبنان حمایت می کند.

بنیانگذار این مرکز یحیی القواسمی است. او در اتحاد شیعی در فرانسه بسیار فعال است .

 نشریه لیبراسیون نوشته است قواسمی در سال ۲۰۰۹ به تهران سفر کرده و با رئیس جمهور وقت رژیم، احمدی نژاد هم ملاقات کرده است.

لیبراسیون در مورد کاندیدای سابق ریاست حزب ضد صهیونیسم نیز نوشته است که حمایت مالی آنها توسط رژیم ایران تامین می شود

جمال طاهری که یکی از رهبران این مرکز است توسط حسن نصر الله رئیس شبه نظامیان حزب الله لبنان عمامه گذاری شده است.

 سایت رسمی مرکز الزهرا نوشته است مسؤلین آن از فارغ التحصیلان حوزه امام المنتظر در منطقه بعلبک لبنان هستند.

این حوزه ای است که مشغول فعالیتهای تبلیغاتی در منطقه بقاع در لبنان است.

این حوزه را عباس الموسوی رئیس سابق حزب الله لبنان تاسیس کرده است.

شبه نظامیان حزب الله در این حوزه آموزش دیده اند.

بدین ترتیب فرانسه یکی از بزرگترین پایگاههای رژیم ایران را در خاک خود منهدم می کند.

العربیه انهدام مرکز حزب الله در فرانسه فرنسا تفکک أکبر مرکز لإیران علی أرضها

گزارش2 ـ رودی جولیانی: تغییر رفتار رژیم ایران شبیه به معجزه است


شهردار رودی جولیانی می گوید تغییر رفتار رژیم ایران شبیه به معجزه است. بسیار بعید است این جنایتکاران بخواهند تغییر کنند. برای همین نیاز به تغییر رژیم است.این بخشی از اظهارات رودی جولیانی در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی تزاریسم در آمریکاست. این مصاحبه در حاشیه اجلاس سازمان جوامع ایرانیان در نیویورک صورت گرفته است:

گزارش


رودی جولیانی: تغییر رفتار رژیم ایران شبیه به معجزه است

شهردار رودی جولیانی در پاسخ به این سئوال که آیا شما فکر می کنید دولت ترامپ نهایتاً سیاست تغییر رژیم ایران را رسما بعنوان سیاست خود بپذیرد؟ گفت: «خوب من این را برای خود درنظر گرفته ام . من مدت ۱۰ سال است که به این جلسات ایرانیان می آیم. درخلال ۹ سال قبل از این که نماینده پرزیدنت ترامپ باشم و ۸ سال قبل از انتخابات، موضع من تغییر رژیم بوده است. به نظر می رسد که این نظر من همسو با موضع دولت است. برخی از افراد در دولت آنرابه شکل دیگری می بینند و خواستار تغییر رفتار رژیم ایران هستند. من به جان بولتون گوش می کردم او کاملاً روشن ساخت ولی من فکر می کنم این به معجزه شبیه باشد که این جنایتکاران بخواهند تغییر کنند! برای همین نیاز به تغییر رژیم است.

برای من فرقی نمی کند اگر به شیوه سیاسی بتوان به همان نتیجه رسید. آنچه که اکنون بسیار روشن است این است که رژیم ایران بسیار بسیار ترسیده است. اگر اینطور نبود برای کشتار در یک کشور دیگر طراحی نمی کرد. معلوم می شود بسیار ترسیده است

جولیانی در پاسخ به این سئوال که میگویند مجاهدین تاریخچه ای از خشونت علیه آمریکاییان دارند شما این تاریخچه را چگونه رفع و رجوع می کنید؟ گفت: «درمورد مجاهدین این اصلاً حقیقت ندارد، بارها رد شده است . شما به چیزی اشاره دارید که دهها سال پیش، قبل از سقوط شاه اتفاق افتاد، گروهی بودند که ربطی به مجاهدین نداشتند....فکر نمی کنم ژنرال جیمز جونز را باسازمانی ببینید که به آمریکاییان آسیب رسانده باشد. .... می توانید به ۴رئیس ستاد مشترک پیشین ارتش آمریکا مراجعه کنید می توانید از ژنرال مایرز سوال کنید یا از سرهنگ وسلی مارتین سوال کنید، احتمالاً دوسوم حامیان آنها از نظامیان قدیمی جنگ عراق می باشند که احساس سپاسگزاری بسیاری نسبت به این ایرانیان دارند که بشیوه مسالمت آمیز تسلیحاتشان را تحویل دادند  

گزارش 3ـ قدرتنمایی های پوشالی رژیم در صحنه نظامی


موشکهایی که به سوریه شلیک شدند در داخل ایران سقوط کردند. این تصویری است که اسکای نیوز از قدرنمایی موشکی سپاه پاسداران ارائه داده است:

گزارش


زیرنویس: قدرتنمایی های پوشالی رژیم در صحنه نظامی

رژیم ایران شش موشک بالستیکی را به سوی اهدافی که مدعی بود مربوط به سران گروه مهاجم در اهواز است شلیک کرد.

در مقابل فعالان ایرانی گفتند بعضی از این موشک ها که سپاه پاسداران رژیم شلیک کرده اند در داخل خاک ایران سقوط کرده اند .

بعد از این شلیک ها پهلوان پنبه بازیهای رژیم ایران مفتضح می شود چرا که فعالان در سایت های اجتماعی عکس هایی را منتشر کردند که نشان می دهد یکی از این موشک ها به حومه کرمانشاه اصابت کرده است.

ولی رسانه های رژیم بلافاصله مدعی شدند که شیء اصابت کرده مخزن سوخت موشک شلیک شده به سوی شهر آلبوکمال بوده است .ولی این توضیحات قدرتنمایی موشکی رژیم را که با هزینه کردن میلیاردها دلار بدست سپاه پاسداران افتاده زیر سؤال می برد.

در بسیاری از موارد فاش شده که نمایش هایی که رژیم براه می اندازد نه تنها دروغین بلکه خنده آور است.

 در ماه اوت گذشته آمریکا فیلمی که رژیم ایران در مورد تجربه نسل جدید موشک فاتح مبین منتشر کرد را بر ملا کرد. کارشناسان آمریکایی گفتند این موشک به سوی هدف نرفته است بلکه یک انفجار موضعی بوده که رژیم آنرا فیلم برداری کرده است.

پیش از این هم رژیم ایران مدعی شد که هواپیمایی ساخته که مشابه فانتوم آمریکایی ست ولی بعدها مشخص شد که این هواپیما ماکتی است که در اتاق جنگ از آن فیلم برداری شده است .

بطور خلاصه ادعاهای رژیم از نظر کارشناسان برای نمایش قدرت در داخل ایران است که بگوید قدرتمند است

کارشناسان همچنین عقیده دارند شلیک موشک به سوریه هم دادن این پیام به واشینگتن و تل آویو است که منافع آنها در هر زمانی زیر تهدید است .

در این رابطه عباس ناجی کارشناس امور ایران به اسکای نیوز گفت بطور کلی رژیم ایران می خواهد بگوید قدرتی را دارد که در صورت هر گونه عمل نظامی علیه این رژیم هزینه آن را می تواند بالا ببرد .ولی از نظر من در حال حاضر این گونه اعمال صرفا نمایش است چرا که در صورت هر گونه رویارویی نظامی از مذاکره و مکانیزم های دیگر استقبال خواهد کرد تا مانع درگیری مستقیم آمریکا بشود.

اسکای نیوز-گفتگو محمد عباس ناجی -سپاه پاسداران رژیم ایران و اصابت موشکها به داخل ایران

گزارش4 ـ تحریمهای شدیدتر علیه رژیم ایران اعمال می شود


اریکا شوسانو سخنگوی منطقه یی وزارت خارجه آمریکا می گوید تحریمهای شدیدتر علیه رژیم ایران اعمال می کنیم. تلاش برای دور زدن این تحریمها بی فایده است:

گزارش


زیرنویس:‌ تحریمهای شدیدتر علیه رژیم ایران اعمال می شود

دونالد ترامپ درمقابل رهبران جهان به دیکتاتوری فاسد رژیم ایران شدیدا تهاجم کرد و این رژیم را متهم کرد در خاورمیانه و سایر مناطق جهان آشوب بپا می کند.

ترامپ همچنین دستگاههای خونریز این رژیم را بویژه در سوریه و یمن محکوم کرد.

رئیس جمهور آمریکا متعهد شد منزوی کردن رژیم ایران را با تحریم های شدیدتر ادامه دهد

اظهارات ترامپ بعد از آن بود که او در توییت خود نوشت با حسن روحانی در حاشیه مجمع عمومی ملاقات نمی کند.

خانم اریکا شوسانو shosanoسخنگوی منطقه ای وزارت خارجه آمریکا به الحره گفت

بعد از سخنرانی قدرتمند و مهم دونالد ترامپ پرونده های رژیم ایران را در جلسات سازمان ملل متحد مطرح خواهیم کرد.

 تحریم های اقتصادی علیه این رژیم و تحریم های جدید را نیز در ماه نوامبر اعمال خواهیم کرد.

در پرونده سوریه وارد خواهیم شد تا از روند صلح و بیانیه ژنو حمایت کنیم .

 در پرونده کره شمالی چندین ملاقات خواهیم داشت تا کره شمالی را خلع سلاح اتمی کنیم

 در ارتباط با مواضع فرانسه نسبت به پرونده اتمی رژیم ایران خانم اریکا شوسانو به الحره گفت روابط ما با فرانسه عمیق و سازنده است و در چندین زمینه با آن همکاری داریم. روز چهارشنبه ترامپ با همتای فرانسوی اش دیدار کرد وبر سر چندین پرونده از جمله ایران، سوریه و تجارت آزاد گفتگو کرد.

در ارتباط با تحریم های اقتصادی علیه رژیم ایران سخنگوی منطقه ای وزارت خارجه آمریکا گفت : وزیر پمپئو در جلسه ای که در مورد ایران بود سخنرانی کرد. دور زدن تحریم های اقتصادی علیه رژیم ایران به نتیجه نخواهد رسید. آمریکا می خواهد تا این تحریم ها بطور کامل بر رژیم ایران اعمال شود و قطعا این تحریم ها در مشورت با کشورهای اروپایی خواهد بود.

الحره مصاحبه با اریکا شوسانو علیه رژیم ایران

گزارش5 ـ نامگذاری تروریستی شبه نظامیان حوثی یمن


شبه نظامیان حوثی هدف وزارتت خارجه آمریکا هستند تا به عنوان یک گروه تروریستی نامگذاری شوند. گزارشی از اسکای نیوز

گزارش


نامگذاری تروریستی شبه نظامیان حوثی یمن

یک مقام آمریکایی در وزارت خارجه این کشور فاش ساخت واشینگتن بدنبال گنجاندن نام شبه نظامیان حوثی یمن در لیست گروههای تروریستی است

لیندر کینگ معاون وزارت خارجه آمریکا گفت «رژیم ایران توسط سرانگشتانش در منطقه مانند حوثی ها و حزب الله تلاش می کند تا جنگ در کشورهای خاورمیانه بویژه در یمن را طولانی تر کند »

این شبه نظامیان توسط رژیم ایران حمایت مالی و تسلیحاتی می شوند تا اهداف آنها را به پیش ببرند و شیوه عملشان نیز با هم مشابه است

شبه نظامیان حزب الله اهرم اجرایی رژیم ایران در کشورهای منطقه از لبنان گرفته تا سوریه و عراق و یمن هستند

شبه نظامیان حوثی نیز که توسط حزب الله آموزش می گیرند آلت دست همین رژیم اند

طی سالهای جنگ یمن نیروهای ائتلاف عربی بسیاری از عناصر شبه نظامیان حزب الله را در خاک یمن به اسارت خود در آورده اند.

ائتلاف و ارتش ملی یمن تعدادی از اعضای هسته های جاسوسی حزب الله را نیز دستگیر کرده است

لیست گذاری حوثی ها توسط واشینگتن بعنوان یک گروه تروریستی به شناخت از ماهیت آنهاست امری که باعث خواهد شد تا یکی از عوامل تهدید دریانوردی در آبهای بین المللی متوقف شود

اسکای نیوز-واشینگتن بررسی لیست گذاری میلیشیا حوثی

گزارش۶ـ جزییات جدیدی از ارتباط رژیم ایران با انفجار هواپیمای پان‌آمریکن در لاکربی


جزییات جدیدی از ارتباط رژیم ایران با انفجار هواپیمای پان‌آمریکن در لاکربی اسکاتلند برملا شده است. بمب گذار زنده است. گزارشی از العربیه:

گزارش


زیرنویس: جزییات جدیدی از ارتباط رژیم ایران با انفجار هواپیمای پان‌آمریکن در لاکربی

در دسامبر 1988 چند روز قبل از کریسمس ،پرواز شماره 103 پان‌امریکن، از فرودگاه هیترو لندن به سمت نیویورک به پرواز در آمد ولی بر فراز شهر لاکربی - اسکاتلند در آسمان منفجر شد.

در تحقیقات طولانی پس از انفجار اعلام شد که این جنایت بوسیله رئیس امنیت خط هوایی لیبی ” عبدالباسط المقراهی“ Abdelbaset al-Megrahi صورت گرفته است که در آن زمان به حبس ابد محکوم شد .

هم اکنون و بعد از 30 سال، بطور هیجان آوری اعلام میشود که عامل بمب گذار لاکربی زنده است و در واشنگتن دی سی زندگی میکند.

نویسنده داگلاس بورد (Douglas boards ) ،در کتابی که درباره حقیقت لاکربی نوشته است، اثبات میکند این حمله توسط یک مرد فلسطینی با نام مستعار ”ابو الیاس“ انجام شده است که از دستورات دولت ایران تبعیت میکرده است. خمینی، ولی فقیه وقت رژیم ایران، به دنبال انتقام از آمریکا در پی سرنگون شدن هواپیمای مسافربری ایرانی در ژوئیه 1988 بوده است .

به گفته مقامات آمریکایی، علی اکبر محتشمی‌پور (وزیر کشور وقت این رژیم)، اجازه این بمب گذاری و تامین مالی آن را داده است و احمد جبریل ،رئیس جبهه خلق برای آزادی فلسطین - مستقر در سوریه، آنرا به اجرا گذاشت.

مروان کریست)  MARWAN KHREESAT )، سازنده بمب، وسیله انفجاری را مهندسی کرد که بتواند بدون کشف شدن از سیستم اسکنرهای بار فرودگاه عبور کند و بصورتی منفجر شود که کمترین اثر را باقی بگذارد.

در این کتاب اعلام شده است ابو الیاس (مظنون اصلی) بمب را در میان بارها قرارداده است. بمب گذاری هواپیمای خطوط هوایی پان‌امریکن برفراز لاکربی بدترین تراژدی هواپیمایی شناخته شد که منجر به کشته شدن 269 نفر شدکه اکثر قربانیان آن را دانش آموزان تشکیل میدادند.

هواپیما سرنگون شد و این سئوال که چه کسی پشت اجرای این جنایت بوده است ، به فراموشی سپرده شد .

گزارش۷ ـ موگرینی برای دور زدن تحریم‌های ایران موفق نخواهد شد


خبرگزاری بلومبرگ آمریکا به نقل از کارشناسان حقوقی تحریم‌ها و معامله‌ گران نفت گفتند ایجاد یک راه کار پیشنهادی خاص و کانال پرداخت پول حاصل از فروش نفت برای معاملات با رژیم ایران موفق نخواهد بود. این طرح موگرینی سرنوشتی جز شکست ندارد

گزارش


موگرینی برای دور زدن تحریم‌های ایران موفق نخواهد شد

معامله گران نفتی معتقد هستند طرح پیشنهادی توسط اتحادیه اروپا، روسیه و چین برای دور زدن تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران بوسیله استفاده از یک سیستم گزینه دیگر پرداخت به خریداران نفت دست بازی در رابطه با خرید نفت خام ایران نخواهد داد.

دانیل مارتین کارشناس تحریم ها در رابطه با طرح اعلام شده گفت « نفت عرصه‌ئی نیست که در این طرح مورد آزمایش یا اولویت قرار گیرد.. حتی اگر مشتریان از یک سیستم گزینه دیگر پیشنهادی اتحادیه اروپا، روسیه و چین برای پرداخت استفاده کنند هر مشتری و خریداری کماکان در رابطه با تحریم‌های ثانویه ضربه پذیر خواهد بود.

غولهای نفتی مانند گروه وتول Vitol Group که در اروپا مستقر هستند عمدتا داد و ستد خود را با دلار آمریکا انجام میدهند و در ایالات متحده دارای فعالیتهای تجاری هستند و از قبول چنین ریسک و خطری دوری خواهند کرد.

منابع آگاه با برنامه و طرحهای معاملاتی گفتند این گروهها برنامه یی برای استفاده از کانال پرداخت پیشنهادی مطرح شده توسط موگرینی ندارند.

کمپانی نفتی گانور Gunvor که روزانه دو میلیون و هفتصد هزار بشکه نفت خام و محصولات نفتی معامله میکند و در آمریکا در هوستون تگزاس دفتر باز کرده است گفت به این زودیها وارد معاملات نفتی با ایران نخواهد شد.

سخنگوی این کمپانی گفت: ما دقیقا از تمامی تحریمات بین‌المللی مربوطه تبعیت میکنیم و با هیچ کشوری از جمله ایران که معامله با آنها به معنی نقض تحریمات باشد معامله نفتی یا هر محصولات دیگری نخواهیم داشت».  

قدردانی جیمز متیس از اقدام فرانسه برای خنثی کردن توطئه تروریستی پاریس


جمیز متیس وزیر دفاع آمریکا در مقر مرکزی ناتو در بروکسل:‌ من فرانسه را به خاطر اتخاذ تدابیر مالی هدفمند علیه عاملان حمله تروریستی در پاریس و حمایت بلژیک و آلمان از تحقیقات درباره فعالیت شرورانه رژیم ایران ستایش می کنم.

سایت وزارت دفاع آمریکا 4 اکتبر 2018 /

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: