جزئیات جدیدی ازارتباط رژیم ایران با انفجار هواپیمایی پان امریکن درلاکروبی-۲۰دقیقه

۱۳مهر۱۳۹۷


جزییات جدیدی از ارتباط رژیم ایران با انفجار هواپیمای پان‌آمریکن در لاکربی اسکاتلند برملا شده است. بمب گذار زنده است. گزارشی از العربیه:

گزارش

زیرنویس: جزییات جدیدی از ارتباط رژیم ایران با انفجار هواپیمای پان‌آمریکن در لاکربی

در دسامبر 1988 چند روز قبل از کریسمس ،پرواز شماره 103 پان‌امریکن، از فرودگاه هیترو لندن به سمت نیویورک به پرواز در آمد ولی بر فراز شهر لاکربی - اسکاتلند در آسمان منفجر شد.

در تحقیقات طولانی پس از انفجار اعلام شد که این جنایت بوسیله رئیس امنیت خط هوایی لیبی ” عبدالباسط المقراهی“ Abdelbaset al-Megrahi صورت گرفته است که در آن زمان به حبس ابد محکوم شد .

هم اکنون و بعد از 30 سال، بطور هیجان آوری اعلام میشود که عامل بمب گذار لاکربی زنده است و در واشنگتن دی سی زندگی میکند.

نویسنده داگلاس بورد (Douglas boards ) ،در کتابی که درباره حقیقت لاکربی نوشته است، اثبات میکند این حمله توسط یک مرد فلسطینی با نام مستعار ”ابو الیاس“ انجام شده است که از دستورات دولت ایران تبعیت میکرده است. خمینی، ولی فقیه وقت رژیم ایران، به دنبال انتقام از آمریکا در پی سرنگون شدن هواپیمای مسافربری ایرانی در ژوئیه 1988 بوده است .

به گفته مقامات آمریکایی، علی اکبر محتشمی‌پور (وزیر کشور وقت این رژیم)، اجازه این بمب گذاری و تامین مالی آن را داده است و احمد جبریل ،رئیس جبهه خلق برای آزادی فلسطین - مستقر در سوریه، آنرا به اجرا گذاشت.

مروان کریست)  MARWAN KHREESAT )، سازنده بمب، وسیله انفجاری را مهندسی کرد که بتواند بدون کشف شدن از سیستم اسکنرهای بار فرودگاه عبور کند و بصورتی منفجر شود که کمترین اثر را باقی بگذارد.

در این کتاب اعلام شده است ابو الیاس (مظنون اصلی) بمب را در میان بارها قرارداده است. بمب گذاری هواپیمای خطوط هوایی پان‌امریکن برفراز لاکربی بدترین تراژدی هواپیمایی شناخته شد که منجر به کشته شدن 269 نفر شدکه اکثر قربانیان آن را دانش آموزان تشکیل میدادند.

هواپیما سرنگون شد و این سئوال که چه کسی پشت اجرای این جنایت بوده است ، به فراموشی سپرده شد .
لطفا به اشتراک بگذارید: