قدرت نمایی پوشالی رژیم درصحنه نظامی -۲۰دقیقه

۱۳مهر۱۳۹۷


موشکهایی که به سوریه شلیک شدند در داخل ایران سقوط کردند. این تصویری است که اسکای نیوز از قدرنمایی موشکی سپاه پاسداران ارائه داده است:

گزارش


زیرنویس: قدرتنمایی های پوشالی رژیم در صحنه نظامی

رژیم ایران شش موشک بالستیکی را به سوی اهدافی که مدعی بود مربوط به سران گروه مهاجم در اهواز است شلیک کرد.

در مقابل فعالان ایرانی گفتند بعضی از این موشک ها که سپاه پاسداران رژیم شلیک کرده اند در داخل خاک ایران سقوط کرده اند .

بعد از این شلیک ها پهلوان پنبه بازیهای رژیم ایران مفتضح می شود چرا که فعالان در سایت های اجتماعی عکس هایی را منتشر کردند که نشان می دهد یکی از این موشک ها به حومه کرمانشاه اصابت کرده است.

ولی رسانه های رژیم بلافاصله مدعی شدند که شیء اصابت کرده مخزن سوخت موشک شلیک شده به سوی شهر آلبوکمال بوده است .ولی این توضیحات قدرتنمایی موشکی رژیم را که با هزینه کردن میلیاردها دلار بدست سپاه پاسداران افتاده زیر سؤال می برد.

در بسیاری از موارد فاش شده که نمایش هایی که رژیم براه می اندازد نه تنها دروغین بلکه خنده آور است.

 در ماه اوت گذشته آمریکا فیلمی که رژیم ایران در مورد تجربه نسل جدید موشک فاتح مبین منتشر کرد را بر ملا کرد. کارشناسان آمریکایی گفتند این موشک به سوی هدف نرفته است بلکه یک انفجار موضعی بوده که رژیم آنرا فیلم برداری کرده است.

پیش از این هم رژیم ایران مدعی شد که هواپیمایی ساخته که مشابه فانتوم آمریکایی ست ولی بعدها مشخص شد که این هواپیما ماکتی است که در اتاق جنگ از آن فیلم برداری شده است .

بطور خلاصه ادعاهای رژیم از نظر کارشناسان برای نمایش قدرت در داخل ایران است که بگوید قدرتمند است

کارشناسان همچنین عقیده دارند شلیک موشک به سوریه هم دادن این پیام به واشینگتن و تل آویو است که منافع آنها در هر زمانی زیر تهدید است .

در این رابطه عباس ناجی کارشناس امور ایران به اسکای نیوز گفت بطور کلی رژیم ایران می خواهد بگوید قدرتی را دارد که در صورت هر گونه عمل نظامی علیه این رژیم هزینه آن را می تواند بالا ببرد .ولی از نظر من در حال حاضر این گونه اعمال صرفا نمایش است چرا که در صورت هر گونه رویارویی نظامی از مذاکره و مکانیزم های دیگر استقبال خواهد کرد تا مانع درگیری مستقیم آمریکا بشود.

 

اسکای نیوز-گفتگو محمد عباس ناجی -سپاه پاسداران رژیم ایران و اصابت موشکها به داخل ایران
لطفا به اشتراک بگذارید: