موگرینی برای دورزدن تحریمها ی ایران موفق نخواهد شد-۲۰دقیقه

۱۳مهر۱۳۹۷


خبرگزاری بلومبرگ آمریکا به نقل از کارشناسان حقوقی تحریم‌ها و معامله‌ گران نفت گفتند ایجاد یک راه کار پیشنهادی خاص و کانال پرداخت پول حاصل از فروش نفت برای معاملات با رژیم ایران موفق نخواهد بود. این طرح موگرینی سرنوشتی جز شکست ندارد

گزارش

موگرینی برای دور زدن تحریم‌های ایران موفق نخواهد شد

معامله گران نفتی معتقد هستند طرح پیشنهادی توسط اتحادیه اروپا، روسیه و چین برای دور زدن تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران بوسیله استفاده از یک سیستم گزینه دیگر پرداخت به خریداران نفت دست بازی در رابطه با خرید نفت خام ایران نخواهد داد.

دانیل مارتین کارشناس تحریم ها در رابطه با طرح اعلام شده گفت « نفت عرصه‌ئی نیست که در این طرح مورد آزمایش یا اولویت قرار گیرد.. حتی اگر مشتریان از یک سیستم گزینه دیگر پیشنهادی اتحادیه اروپا، روسیه و چین برای پرداخت استفاده کنند هر مشتری و خریداری کماکان در رابطه با تحریم‌های ثانویه ضربه پذیر خواهد بود.

غولهای نفتی مانند گروه وتول Vitol Group که در اروپا مستقر هستند عمدتا داد و ستد خود را با دلار آمریکا انجام میدهند و در ایالات متحده دارای فعالیتهای تجاری هستند و از قبول چنین ریسک و خطری دوری خواهند کرد.

منابع آگاه با برنامه و طرحهای معاملاتی گفتند این گروهها برنامه یی برای استفاده از کانال پرداخت پیشنهادی مطرح شده توسط موگرینی ندارند.

کمپانی نفتی گانور Gunvor که روزانه دو میلیون و هفتصد هزار بشکه نفت خام و محصولات نفتی معامله میکند و در آمریکا در هوستون تگزاس دفتر باز کرده است گفت به این زودیها وارد معاملات نفتی با ایران نخواهد شد.

سخنگوی این کمپانی گفت: ما دقیقا از تمامی تحریمات بین‌المللی مربوطه تبعیت میکنیم و با هیچ کشوری از جمله ایران که معامله با آنها به معنی نقض تحریمات باشد معامله نفتی یا هر محصولات دیگری نخواهیم داشت».
لطفا به اشتراک بگذارید: