در خاطره روزها

۱۴ مهر ۱۳۹۷-۶ اکتبر


[caption id="attachment_166347" align="alignleft" width="250"]جایزهٌ صلح به رهبر مقاومت ایران جایزهٌ صلح به رهبر مقاومت ایران[/caption]

۱۴ مهر۱۳۶۲- ۶ اکتبر جایزهٌ صلح به رهبر مقاومت ایران


«مجمع ائتلاف ملی هندوستان» جایزة صلح خود را به مسؤل شورای ملی مقاومت «مسعود رجوی» به‌خاطر تلاشهای وقفه ناپذیر برای برقراری صلح بین دو کشور ایران و عراق، اهدا کرد. «مجمع ائتلاف ملی هندوستان» هرسال به یکی از شخصیت‌های جهانی جوایزی اهدا میکند.





[caption id="attachment_166348" align="alignleft" width="250"]آغاز جنگ رمضان آغاز جنگ رمضان[/caption]

۱۴ مهر - ۶ اکتبر « ۱۹۷۳ میلادی» آغاز جنگ رمضان


در این روز نیروهای مصر و سوریه با استفاده از تعطیل «یوم کیپور» اسرائیلیها به مواضع آنان در شرق آبراه «سوئز» و «بلندیهای جولان» حمله بردند و خط دفاعی بتونی «بارلو» را که اسراییلیها در طول آبراه سوئز به وجود آورده بودند تصرف کردند.





[caption id="attachment_166349" align="alignleft" width="250"]ترور انور سادات ترور انور سادات[/caption]

۱۴ مهر - ۶ اکتبر « ۱۹۸۱ میلادی»ترور انور سادات


«انور سادات» رئیس جمهوری مصر در مراسم روز ارتش این کشور در جایگاه ویژه، رژة سربازان را نگاه می‌کرد، یک سرگرد، یک ستوان، 2 درجه دار و 2 سرباز از صف رژه روندگان خارج شدند و با نارنجک و سلاحهای خودکار به سوی وی حمله بردند.





[caption id="attachment_166350" align="alignleft" width="250"]الحاق بوسنی هرزگوین به اتریش الحاق بوسنی هرزگوین به اتریش[/caption]

۱۴ مهر - ۶ اکتبر « ۱۹۰۸ میلادی»الحاق بوسنی هرزگوین به اتریش


امپراتوری «اتریش» سرزمین «بوسنی هرزگوین» را تصرف کرد. 2 روز بعد «صربستان» اعلام کرد که برای دفاع از صرب‌های «بوسنی» با «اتریش» وارد جنگ میشود. ادامه این وضعیت به ایجاد اتحادیه‌های سه جانبه در اروپا و «جنگ جهانی اول» منجر شد.





[caption id="attachment_166351" align="alignleft" width="250"]زاد روز ریکاردو جیاکونی زاد روز ریکاردو جیاکونی[/caption]

۱۴ مهر - ۶ اکتبر « ۱۹۳۱ میلادی»زاد روز ریکاردو جیاکونی


فیزیکدان ایتالیایی-آمریکایی و برنده جایزه نوبل فیزیک است. در ۲۰۰۲برای کمک‌های پیشگام به فیزیک نجومی، که منجر به کشف منابع اشعه کیهانی شد موفق به دریافت جایزه نوبل شد. او اولین مدیر مؤسسه علوم تلسکوپ فضایی، مرکز عملیات برای تلسکوپ فضایی هابل است. اکنون محقق اصلی تلسکوپ فضایی چاندرا در ناسا است.





لطفا به اشتراک بگذارید: