اثار تحریمها بر رژیم ایران-۲۰دقیقه

بیست دقیقه -۱۴مهر۱۳۹۷


خامنه ای اعتراف می کند که تحریم های آمریکا بر اقتصاد ایران تاثیر گذاشته است.

آمریکا هم وعده تحریمهای بیشتر را می دهد. گزارشی از اسکای نیوز:

بعد از گذشت دو ماه که مقامهای رژیم ایران تلاش کردند تا تاثیرات تحریم های آمریکا بر روی اقتصاد را مسکوت بگذارند خامنه ای به آن اعتراف کرد

خامنه ای در سخنرانی اش گفت این رژیم به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم های آمریکا با یک دوره حساس روبروست .

این وضعیت از چشم کسانی که وضعیت بحران در ایران را دنبال می کنند پوشیده نیست .آمریکا در ماه اوت گذشته مرحله اول تحریم ها را اعمال کرد. مقامهای آمریکایی این تحریم ها را شدید ترین نوع تحریم ها در تاریخ توصیف کردند.

ولی رژیم آخوندی بر حسب عادت واقعیت را به مردم نمی گوید و تلاش می کند یا تهدید کند و یا از کشورهای اروپایی کمک بگیرد تا شاید این تحریم ها را دور بزند.

 اما می بینیم در حال حاضر بسیاری از شرکت های بزرگ از ایران خارج می شوند چرا که از تحریمهای آمریکا بیم دارند.

دکتر محمد زهول کارشناس امور ایران به اسکای نیوز گفت:

سران رژیم ایران می دانند با نزدیک شدن مرحله دوم تحریم های آمریکا در ماه نوامبر صادرات نفت ایران به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت و بطور واقعی بر درآمدهایشان تاثیر می گذارد. آنها به مردم می گویند برای سالهای بسیار سخت تری از سالهای ۲۰۱۵ آماده شوند.

اقتصاد ایران یک اقتصاد متعارف نیست . این اقتصاد ملغمه ای از اقتصاد آزاد ، اقتصاد دولتی و اقتصاد باندها و اقتصاد جنگی و آنطورکه خامنه ای می گوید اقتصاد مقاومتی است که در کادر علوم اقتصادی تعریف شده نیست. ما ملغمه عجیبی را در اقتصاد ایران می بینیم که با هم در تناقض هستند

 مشکلاتی که در داخل ایران متراکم شدند هزینه زیادی طلب می کند این رژیم تنها برای حل مشکلات تهران می بایست با شرکت های خارجی قرار دادهایی را به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد دلار امضا کند. عملیات بر روی میادین نفتی نیازمند۴۰۰ میلیارد دلار است. .

علاوه بر این رژیم ایران بحران مشروعیت دارد و بسیاری از مردم ایران می گویند که این رژیم قابل اصلاح نیست و به شکلی از اشکال باید کنار گذاشته شود . می دانیم که این گونه رژیم های استبدادی با روش های بیرحمانه حاکمیت می کنند . موضوع مردم ایران مانند مردم کشورهای غربی نیست که به پای صندوق های رای گیری بروند و خامنه ای را کنار بگذارند.
لطفا به اشتراک بگذارید: