تحولات ایران وجهان در۲۰ دقیقه

بیست دقیقه -شامل کلیه گزارشات -۱۴مهر۱۳۹۷


1-کاهش ۴۰دصدی صادرات نفت ایران و خروج بیش از ۸۰شرکت بزرگ از ایران

2-عربستان سعودی: در مقابل کاهش هر بشکه نفت ایران، ۲ بشکه نفت صادر کردیم

3-هزاران تن از مردم سوریه به تظاهرات خود علیه رژیم اسد ادامه دادند.

تظاهر کنندگان پلاکاردهایی حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود «جنبش انقلابی علیه رژیم اسد تا دست یابی به خواسته های مردم ادامه خواهد داشت».

 

گزارش 1ـ کنفرانس بروکسل در مورد موج جدید تروریسم رژیم ایران در اروپا

گزارش2 – چرخش استراتژی ضدتروریستی آمریکا روی رژیم ایران

گزارش3 ـ بانک سرمایه گذاری اروپا:‌ به خاطر رژیم ایران ریسک نمی کنیم

گزارش4 ـ انتقال محموله‌های مشکوک از یک کشتی ایرانی در سواحل یمن

گزارش 5ـ قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا علیه رژیم ایران

گزارش6 ـ اثار تحریمها بر رژیم ایران

گزارش7 ـ رژیم ایران فرمان بمب‌گذاری لاکربی را داد

سفر گروه اقدام ایران به 30 کشور برای افشای رفتار مخرب رژیم آخوندی

 

گزارش 1ـ کنفرانس بروکسل در مورد موج جدید تروریسم رژیم ایران در اروپا


تلویزیون اسکای نیوز گزارشی از  کنفرانس مطبوعاتی در مقر پارلمان اروپا در بروکسل باعنوان «موج جدید تروریسم رژیم ایران، واکنشهای اتحادیه و آمریکا»‌ منتشر کرد که بخشهایی از آن را می بینیم:

در کنفرانس بروکسل که توسط شورای ملی مقاومت ایران برگزار شد شخصیتهای پارلمانی از چندین پارلمان اروپایی و کارشناسان قانون بین المللی شرکت داشتند.

 در این کنفرانس اسناد جدیدی فاش شد که دست داشتن رژیم ایران در طرح انفجار در خاک فرانسه علیه گردهمایی سالانه مقاومت ایران را اثبات می کند.

 در ابتدای ماه ژوئیه گذشته در ارتباط با این طرح، بلژیک یک زوج را دستگیر کرد. یک دیپلمات رژیم ایران نیز که در این طرح دست داشت توسط آلمان بازداشت شد چرا که او به این زوج دستور حمل بمب و رفتن به فرانسه را داده بود. این دیپلمات رژیم ایران عامل اصلی طرح بود و در سفارت ایران در وین کار می کرد

چندین کشور اروپایی در این موضوع همکاری می کنند . در اینجا در بلژیک در زمینه قانونی پرونده کار می شود و این بازتابهای سیاسی گسترده ای در فرانسه دارد.

در فرانسه ما شاهد انتقادات جدی سه وزیر فرانسوی و انسداد دارایی های دو مأمور اطلاعاتی رژیم ایران و یک مرکز وابسته به اطلاعات این رژیم بودیم.

از نظر قانونی در این کنفرانس دلایلی ارائه شد که اثبات می کند اطلاعات ایران در این موضوع دست دارد و که مقامات عالیرتبه رژیم در پشت این طرح درخاک فرانسه بوده اند.

دولت های اروپایی نمی توانند گوشهایشان را به خواسته های بر حق گروهها و سازمانها و پارلمانترها ببندند. آنها می گویند این رژیم آزادی ها را سرکوب می کند و سکوت در قبال آن مغایر با اصول عدالت و آزادی و دمکراسی است که کشورهای اروپایی خود را ملتزم به آن می دانند.

 رژیم ایران تلاش می کرده در خاک اروپا دست به انفجار و تروریسم بزند و باید آن را متوقف کرد. اقدامی که فرانسه در روزهای گذشته انجام داد در این رابطه بود.

گزارش2 – چرخش استراتژی ضدتروریستی آمریکا روی رژیم ایران


استراتژی ضدتروریستی دولت آمریکا از سال 2011 در محور و کانون خود القاعده را به عنوان اصلی ترین تهدید این کشور معرفی می کرد، اما روز پنجشنبه ۱۲مهر این استراتژی از القاعده روی رژیم ایران چرخید. گزارشی از خبرگزاری رویتر :

دولت ترامپ اولویت بیشتری به ایران و گروههای تندرویی که رژیم ایران از آنها حمایت می کند می دهد و از یک استراتژی ضدتروریسم حمایت می کند که اسنادش روز پنجشنبه منتشر شد و فشار واشینگتن بر تهران را بیش از پیش افزایش می دهد.

 استراتژی که توسط جان بولتون مشاور امنیت ملی منتشر شد برای اولین بار است که روی ایران می چرخد...از سال 2011 سیاست ضدتروریسم دولت اوباما تنها روی القاعده متمرکز بود

اینکه در دولت ترامپ اولویت به رژیم ایران داده می شود با این هدف است که نفوذ این رژیم در خاورمیانه و برنامه موشک بالستیک آن و حمایت از گروههای افراطگرا مهار شود

رژیم ایران در سال 2012 بعنوان یک دولت حامی تروریسم نامگذاری شده بود اما اسناد اخیر نشان می دهد چگونه دولت ترامپ، رژیم ایران را در کانون نگرانیهای آمریکا قرار داده است...

گروههای تروریستی تحت حمایت رژیم ایران همچون حزب الله و حماس و جهاد اسلامی برای آمریکا و منافع آن تهدید هستند...

آمریکا در نظر دارد از 4نوامبر بخش نفتی ایران را مورد تحریم قرار بدهد. جان بولتون گفت دولت در نظر دارد تمامی وارد کنندگان نفت ایران، خرید نفت از رژیم ایران را به صفر برسانند.

بولتون افزود موتور محرک استراتژی جدید، تعقیب افراط گرایان در مرکز فعالیت شان و قطع آنها از مرکز پشتیبانی کننده شان می باشد.

گزارش3 ـ بانک سرمایه گذاری اروپا:‌ به خاطر رژیم ایران ریسک نمی کنیم


روز چهارشنبه باردیگر آخوند روحانی خواستار تضمینهایی از سوی اروپا برای ادامه برجام و مقابله با تحریمهای آمریکا شد. موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روی اقدام ویژه اروپا برای کمک به رژیم تأکید کرده بود. اما مشخص می شود نه این اقدامات و نه درخواستهای روحانی مشکلی از رژیم حل نمی کند.

ورنر هویر، رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا که متعلق به دولتهای اروپایی است گفت: به‌رغم حمایت اتحادیه اروپا نمی‌توانیم به‌خاطر رژیم ایران ریسک کنیم.

هویر در مصاحبه با وبسایت Devex گفت: «من فشار بعضی از دولتهای کمیسیون اروپا و دیگران را می‌فهمم که به ما می‌گویند مطمئن باشید که ما حمایت لازم را انجام می‌دهیم. حمایت از صنایع اروپایی و غربی برای رفتن به ایران و سرمایه‌گذاری در آنجا چیزی است که ارزش فکر کردن دارد [منتها] آنچه بعضی از همکاران سیاستمدار ما در فهمش با مشکل مواجه هستند این است که بانک سرمایه‌گذاری اروپا احتمالاً بدترین ابزار برای چنین کاری است چرا که تغذیه کننده انحصاری ما بازارهای مالی بین‌المللی است»

رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا در ادامه گفت: «دولت‌های عضو [اتحادیه] اروپا اگر می‌خواهند از شرکتهای تجاری که به ایران می‌روند حمایت کنند، باید ابزارهای دیگری را برگزینند که به آسانی توسط آمریکا قابل هدف‌گیری نباشند. من کاملا از هدف این دولتها پشتیبانی می‌کنم اما این ابزار اشتباه است و این دلیلی است که چرا ما این کار را نخواهیم کرد.»

بانک سرمایه‌گذاری اروپا که مرکز آن در لوکزامبورگ قرار دارد بانک اتحادیه اروپا است و مالکان آن ۲۸کشور عضو این اتحادیه هستند. این بانک بزرگترین نهاد عمومی اعطا کننده وام در جهان به‌شمار می‌رود.

پس از خروج آمریکا از برجام و وضع تحریم‌ها، اتحادیه اروپا تلاش می‌کند با ارائه راه‌حل‌هایی نظیر استفاده از این بانک در اعطای وام و تسهیلات بانکی در این توافقنامه برجا بماند.

رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا درباره ریسک موجود در کار با رژیم ایران و دسترسی پیدا نکردن به سوئیفت گفت: «خطر این است که اگر نتوانیم به سیستم مالی سوئیفت دسترسی داشته باشیم، چیزی که آمریکا می‌تواند آن را مسدود کند، قادر نخواهیم بود سود اوراق قرضه را که بابت آنها بالغ بر ۵۰۰میلیارد دلار تعهد داریم به صاحبان بپردازیم. اگر آمریکا دسترسی ما به سوئیفت را قطع کند آنگاه این مسأله ما را در مواجهه مستقیم با سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد

گزارش4 ـ انتقال محموله‌های مشکوک از یک کشتی ایرانی در سواحل یمن


تلویزیون «العربیه» صحنه هایی از تحرکات مشکوک یک کشتی متعلق به رژیم ایران در نزدیکی سواحل یمن را ثبت کرده است. این کشتی محموله‌هایی را در اختیار یک قایق‌ تند رو دیگر به نام زرین قرار داده است.

کشتی رژیم ایران موسوم به «ساویز» از 3 سال پیش در آب‌های بین المللی دریای سرخ در نزدیکی سواحل یمن لنگر انداخته است. توقف این کشتی که هیچگونه ماموریت علمی یا پژوهشی نداشته از چند سال پیش مورد شک و تردید بسیاری از سازمان‌های کشتیرانی در منطقه شده است.

به نظر می رسد که ایران طی سه سال گذشته کشتی مذکور را به صورت زاغه‌ای برای نقل و انتقال اسلحه برای حوثی‌ها بکار گرفته است.

العربیه اعلام کرد : این کشتی از زمان آغاز جنگ در یمن تحت پوشش فعالیت‌های تجاری برای شبه نظامیان حوثی‌ اسلحه انتقال می داد. پیشتر برخی کارشناسان نظامی ایرانی توسط این کشتی و با کمک قایق‌های حوثی‌ها از ایران وارد یمن شدند.

کشتی «ساویز» ایران به عنوان یک کشتی تجاری در «سازمان بین المللی دریایی» وابسته به سازمان ملل متحد (IMO) ثبت شده است. این کشتی طی سه سال گذشته در آبهای دریای سرخ در فاصله 87 مایلی از یمن لنگر انداخته است.

این نوع کشتی ها که طولشان 150 متر است در امور تجاری مورد استفاده قرار می گیرند ولی رژیم ایران با انبار کردن تسلیحات سلاح برای شبه نظامیان حوثی تأمین می کند

بر اساس فیلم هایی که دوربین العربیه آن را ارائه داده ، این کشتی دارای دو قایق نظامی و بیش از 16 جنگ افزار نظامی مانند رادارهای شناسایی سطحی و هوایی، دستگاه‌های استراق سمع و همچنین یک سیستم پیشرفته نظامی و فضایی است که ماهیت آن را با کشتی‎های تجاری متفاوت می کند .

العربیه در ادامه گزارش خود می نویسد « پس از مشاهده عملیات انتقال محموله‌های مشکوک از این کشتی به قایق سریع السیر دیگری به نام «ارزین» با استفاده از هلیکوپتر‌های ائتلاف عربی بر فراز این کشتی رفته و عملیات قاچاق تسلیحات را با دوربین فیلم برداری کرده است.

به گفته سازمان کشتیرانی وابسته به سازمان ملل، لنگر انداختن یک کشتی به مدت سه سال در دریا آنهم بدون داشتن ماموریت تحقیقات علمی ثبت شده امری «غیر طبیعی و مشکوک» است.

گزارش 5ـ قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا علیه رژیم ایران


مجلس نمایندگان آمریکا علیه رژیم ایران به دلیل همکاری با شبه نظامیان مراکش در صحرای غربی قطعنامه یی صادر کرد. این قطعنامه از قطع رابطه مراکش با رژیم استقبال کرد:

به نوشته رسانه های خبری مجلس نمایندگان آمریکا با صدور یک قطعنامه دو حزبی همکاری رژیم ایران در صحرای غربی با نیروهای حزب الله لبنان و رژیم ایران برای بی ثبات کردن شمال آفریقا را محکوم کرد.

این قطعنامه که توسط «جو ویلسون»، «کارلوس کوربلو»korbeloo و «گری کانلی» garee kanlleتدوین و ارائه شده است می گوید که مراکش یک متحد قوی و شریک آمریکا برای صلح وثبات در شمال آفریقا و خاورمیانه باقی خواهد ماند. این قطعنامه همچنین از تلاشهای سازمان ملل برای دستیابی به یک قطعنامه صلح در صحرای غربی حمایت کرده است.

در این قطعنامه با اشاره به قطعنامه 1441 شورای امنیت سازمان ملل، که مورد حمایت واشنگتن است، از اقدامات مخرب و غیرسازنده شبه نظامیان مراکش در منطقه صحرا انتقاد شده و خواستار خروج فوری انان از مناطق صحرا است

این گزارش حاکی است که این قطعنامه همچنین از قطع روابط دیپلماتیک مراکش با رژیم ایران به خاطر حمایت این کشور و همچنین نیروهای حزب الله از شبه نظامیان حمایت کرده است.

وزیر خارجه مراکش «ناصر بوریطه» در آن زمان گفته بود کشورش، روابط خود را با رژیم ایران به دلیل حمایت این رژیم و حزب الله لبنان از شبه نظامیان مراکش قطع خواهد کرد.

گزارش6 ـ اثار تحریمها بر رژیم ایران


خامنه ای اعتراف می کند که تحریم های آمریکا بر اقتصاد ایران تاثیر گذاشته است.

آمریکا هم وعده تحریمهای بیشتر را می دهد. گزارشی از اسکای نیوز:

بعد از گذشت دو ماه که مقامهای رژیم ایران تلاش کردند تا تاثیرات تحریم های آمریکا بر روی اقتصاد را مسکوت بگذارند خامنه ای به آن اعتراف کرد

خامنه ای در سخنرانی اش گفت این رژیم به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم های آمریکا با یک دوره حساس روبروست .

این وضعیت از چشم کسانی که وضعیت بحران در ایران را دنبال می کنند پوشیده نیست .آمریکا در ماه اوت گذشته مرحله اول تحریم ها را اعمال کرد. مقامهای آمریکایی این تحریم ها را شدید ترین نوع تحریم ها در تاریخ توصیف کردند.

ولی رژیم آخوندی بر حسب عادت واقعیت را به مردم نمی گوید و تلاش می کند یا تهدید کند و یا از کشورهای اروپایی کمک بگیرد تا شاید این تحریم ها را دور بزند.

 اما می بینیم در حال حاضر بسیاری از شرکت های بزرگ از ایران خارج می شوند چرا که از تحریمهای آمریکا بیم دارند.

دکتر محمد زهول کارشناس امور ایران به اسکای نیوز گفت:

سران رژیم ایران می دانند با نزدیک شدن مرحله دوم تحریم های آمریکا در ماه نوامبر صادرات نفت ایران به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت و بطور واقعی بر درآمدهایشان تاثیر می گذارد. آنها به مردم می گویند برای سالهای بسیار سخت تری از سالهای ۲۰۱۵ آماده شوند.

اقتصاد ایران یک اقتصاد متعارف نیست . این اقتصاد ملغمه ای از اقتصاد آزاد ، اقتصاد دولتی و اقتصاد باندها و اقتصاد جنگی و آنطورکه خامنه ای می گوید اقتصاد مقاومتی است که در کادر علوم اقتصادی تعریف شده نیست. ما ملغمه عجیبی را در اقتصاد ایران می بینیم که با هم در تناقض هستند

 مشکلاتی که در داخل ایران متراکم شدند هزینه زیادی طلب می کند این رژیم تنها برای حل مشکلات تهران می بایست با شرکت های خارجی قرار دادهایی را به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد دلار امضا کند. عملیات بر روی میادین نفتی نیازمند۴۰۰ میلیارد دلار است. .

علاوه بر این رژیم ایران بحران مشروعیت دارد و بسیاری از مردم ایران می گویند که این رژیم قابل اصلاح نیست و به شکلی از اشکال باید کنار گذاشته شود . می دانیم که این گونه رژیم های استبدادی با روش های بیرحمانه حاکمیت می کنند . موضوع مردم ایران مانند مردم کشورهای غربی نیست که به پای صندوق های رای گیری بروند و خامنه ای را کنار بگذارند.

گزارش7 ـ رژیم ایران فرمان بمب‌گذاری لاکربی را داد


کتاب لاکربی ـ حقیقت، گوشه یی از پرونده انفجار هواپیمای پان آمریکن در سال 1988 را فاش می کند. گزارشی از العربیه:

سی سال از انفجار هواپیمای پان آمریکن بر فراز لاکربی در اسکاتلند می گذرد . انفجاری که اتهامات آن به ترابلس زده شد . یکی از شهروندانش مجازات شد و قذافی مجبور شد تا غرامت آنرا بپردازد ولی بعد از این همه سال سناریوی دیگری بر ملا می شود . مشخص می شود که جنایتکار دور نیست . مقر او در مرکز حاکمیت در تهران است

آیا لیبی بهای جنایتی که رژیم ایران مرتکب آن شده را پرداخته است ؟

یک کتاب جدید در مورد پرواز ۱۰۳ پان آمریکن فاش کرد:‌ رژیم ایران فرمان بمب‌گذاری لاکربی را داده و بمبگذار اصلی در واشنگتن زندگی می‌کند.

 

داگلاس بوید نویسنده "لاکربی، حقیقت" می‌نویسد بمبگذار واقعی در حال حاضر در یک مدرسه در آمریکا تحت نام باسل بوشناق (basel bushnaq) کار می‌کند.... انفجار هواپیمای پان آمریکن در آسمان لاکربی در بیست و یکم دسامبر سال۱۹۸۸ بدستور خمینی بوده است . این انفجار باعث شدید ترین فاجعه انسانی در تاریخ انگلستان شد و طی آن ۲۵۹ نفر کشته شدند . ۱۱ نفر نیز در اثر سقوط این هواپیما در روی زمین کشته شدند .

نویسنده مسؤلیت سرنگونی این هواپیما را به عهده رژیم ایران می گذارد .

طراحی سرنگون کردن این هواپیما در لیبی نبوده بلکه به عقیده نویسنده پنج ماه پیش از حادثه در ایران انجام شده است. او به اعترافات یک افسر اطلاعات سابق رژیم ایران استناد می کند که گفته است خمینی دستور انفجار این هواپیما را داده است.

این عمل در پاسخ به سرنگون کردن یک هواپیمای مسافربری ایر باس توسط ناو جنگی آمریکایی در سوم ژوئن سال ۱۹۸۸ انجام شد.

 دستور اجرای انفجار توسط وزیر کشور اسبق رژیم علی اکبر محتشمی پور داده شده و با احمد جبرئیل برای اجرای این عملیات هماهنگی شد.

او از یک کارشناس مواد منفجره اردنی بنام مروان خریساط برای ساخت بمب استفاده کرده است.

 این بمب می توانست از دستگاه بازرسی مسافرین عبور کند و انفجار آن باعث کشته شدن تمامی مسافران و انهدام هواپیما شد . در کتاب "لاکربی، حقیقت" آمده است بعد از انفجار بمب هیچ آثاری هم از آن باقی نماند.

داگلاس بوید می گوید تمامی شرکت کنندگان در این داستان بدون اینکه بدانند چه حادثه ای اتفاق افتاد مردند.

 فردی که متهم شد مدیر امنیت خطوط هوایی لیبی عبدالباسط المقراهی بود که در خانه اش درگذشت .

مروان خریساط کارشناس مواد منفجره اردنی در اکتبر ۲۰۱۶ در گذشت.

ابو الیاس هم که بمب را در هواپیمای پان امریکن گذاشت هنوز زنده است و بر اساس برنامه حفاظت از شاهدان در واشینگتن زندگی می کند.

 

سفر گروه اقدام ایران به 30 کشور برای افشای رفتار مخرب رژیم آخوندی


خبرگزاری بلومبرگ آمریکا: ‌ اعضای گروه اقدام ایران به ریاست برایان هوک به 30 کشور سفر کرده اند، تا دولتهای خارجی و شرکتها را به دست کشیدن از بازار ایران راضی کنند. تا کنون ۸۰ شرکت بزرگ ایران را ترک کرده اند.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: