رژیم ایران فرمان بمب‌گذاری لاکربی را داد-۲۰دقیقه-۱۴مهر۱۳۹۷

بیست دقیقه -۱۴مهر۱۳۹۷


کتاب لاکربی ـ حقیقت، گوشه یی از پرونده انفجار هواپیمای پان آمریکن در سال 1988 را فاش می کند. گزارشی از العربیه:

سی سال از انفجار هواپیمای پان آمریکن بر فراز لاکربی در اسکاتلند می گذرد . انفجاری که اتهامات آن به ترابلس زده شد . یکی از شهروندانش مجازات شد و قذافی مجبور شد تا غرامت آنرا بپردازد ولی بعد از این همه سال سناریوی دیگری بر ملا می شود . مشخص می شود که جنایتکار دور نیست . مقر او در مرکز حاکمیت در تهران است

آیا لیبی بهای جنایتی که رژیم ایران مرتکب آن شده را پرداخته است ؟

یک کتاب جدید در مورد پرواز ۱۰۳ پان آمریکن فاش کرد:‌ رژیم ایران فرمان بمب‌گذاری لاکربی را داده و بمبگذار اصلی در واشنگتن زندگی می‌کند.

 

داگلاس بوید نویسنده "لاکربی، حقیقت" می‌نویسد بمبگذار واقعی در حال حاضر در یک مدرسه در آمریکا تحت نام باسل بوشناق (basel bushnaq) کار می‌کند.... انفجار هواپیمای پان آمریکن در آسمان لاکربی در بیست و یکم دسامبر سال۱۹۸۸ بدستور خمینی بوده است . این انفجار باعث شدید ترین فاجعه انسانی در تاریخ انگلستان شد و طی آن ۲۵۹ نفر کشته شدند . ۱۱ نفر نیز در اثر سقوط این هواپیما در روی زمین کشته شدند .

نویسنده مسؤلیت سرنگونی این هواپیما را به عهده رژیم ایران می گذارد .

طراحی سرنگون کردن این هواپیما در لیبی نبوده بلکه به عقیده نویسنده پنج ماه پیش از حادثه در ایران انجام شده است. او به اعترافات یک افسر اطلاعات سابق رژیم ایران استناد می کند که گفته است خمینی دستور انفجار این هواپیما را داده است.

این عمل در پاسخ به سرنگون کردن یک هواپیمای مسافربری ایر باس توسط ناو جنگی آمریکایی در سوم ژوئن سال ۱۹۸۸ انجام شد.

 دستور اجرای انفجار توسط وزیر کشور اسبق رژیم علی اکبر محتشمی پور داده شده و با احمد جبرئیل برای اجرای این عملیات هماهنگی شد.

او از یک کارشناس مواد منفجره اردنی بنام مروان خریساط برای ساخت بمب استفاده کرده است.

 این بمب می توانست از دستگاه بازرسی مسافرین عبور کند و انفجار آن باعث کشته شدن تمامی مسافران و انهدام هواپیما شد . در کتاب "لاکربی، حقیقت" آمده است بعد از انفجار بمب هیچ آثاری هم از آن باقی نماند.

داگلاس بوید می گوید تمامی شرکت کنندگان در این داستان بدون اینکه بدانند چه حادثه ای اتفاق افتاد مردند.

 فردی که متهم شد مدیر امنیت خطوط هوایی لیبی عبدالباسط المقراهی بود که در خانه اش درگذشت .

مروان خریساط کارشناس مواد منفجره اردنی در اکتبر ۲۰۱۶ در گذشت.

ابو الیاس هم که بمب را در هواپیمای پان امریکن گذاشت هنوز زنده است و بر اساس برنامه حفاظت از شاهدان در واشینگتن زندگی می کند.
لطفا به اشتراک بگذارید: