بوق پیروزی درحضیض ضعف وانزوا

گزارش خبری-۱۵مهر۱۳۹۷


در جریان سفر آخوند روحانی به نیویورک، رسانه های باندش یک صدا دم گرفته بودند که آمریکا در انزوا قرار گرفت و روحانی برنده بود.

این تبلیغ همچنان ادامه داره. از آنجا که رژیم میدونه به رغم همة سانسورها و جعل خبرهایش مردم از واقعیت موضوع اطلاع دارند و به خوبی میدونند روز به روز بر انزوای جهانی رژیم افزوده میشه، جای این سوال هست که رژیم با این تبلیغات دروغین چه مشکلی را می خواد حل کنه؟ و نیاز رژیم برای این جعل و ادعا از کجا ناشی میشه؟ گزارش کوتاهی داریم از دامنة انزوای رژیم در روزهای اخیر:

تیترهای برخی روزنامه های هشتم مهر، حکایت از نیاز رژیم به هیاهوی پیروزی دارد:

جمهوری اسلامی:‌«دفاع تمام قد آلمان،چین و روسیه از اجرایی شدن برجام».

اطلاعات: ظریف:« سیاست آمریکا در مقابله با ایران یقینا شکست می خورد».

آرمان: «یورو و این بار لیر برای مقابله با دلار»


اما این ادعاها بلافاصله با اعترافات رسانه های خود رژیم رنگ می بازند.

روزنامة حکومتی وطن امروز با اشاره به جلسة اعلام نشده ملاقات روحانی با «25تن از نخبگان سیاست خارجی آمریکا» نوشته است« روحانی بیشتر از عمل کردن، سخنرانی می‌کند، چون منتظر معجزه است، آن هم معجزه‌ای که نه از آسمان هر جایی، که قرار است مشخصا از آسمان کاخ سفید، کنگره و سنای آمریکا نازل شود». این روزنامة حکومتی سپس ناخواسته به نیاز روحانی و کل رژیم برای دمیدن در این ادعا اذعان کرده و نوشته است:« اگر هم، چنان معجزه‌ای رخ ندهد، باز سخنرانی می‌کنیم و می‌گوییم: «ما آمریکا را منزوی کرده‌ایم».

منابع همسو با باند روحانی اما روی هدف های مهم تری دست می گذارند که باند روحانی در پشت ادعای منزوی کردن آمریکا آنرا دنبال می کند:

روزنامة آرمان هشتم مهر به نقل از الشرق الاوسط به مذاکرات رژیم با طرف حسابهای برجامی اش اشاره کرده و به نقل از یک مقام فرانسوی افزوده است«خلاصه پیام اروپایی‌ها به مقامات ایران این است: پایبندی شما به توافق هسته‌ای هدیه‌ای نیست که به ما می‌دهید بلکه این به نفع شماست. توافق به تنهایی برای حفظ همکاری بین‌المللی با شما کافی نیست.

زیرا جهان تغییر کرده است. شما باید برای تکمیل آن (توافق)، با ورود به مذاکرات بر اساس بند‌های چهارگانه موافقت کنید». آرمان در ادامه افزوده است«پیشنهاد فرانسوی-اروپایی مزبور، تنها پیشنهاد ممکن برای جلوگیری از تقابل با آمریکا است».

به این ترتیب از نوشتة این روزنامة باند روحانی چنین بر می آید که ادعای منزوی کردن آمریکا، پوششی برای هموار کردن مسیر زهر خوران و فریب دلواپسان نظام، برای حفظ موجودیت کل نظام است.

چون حتی کارگزاران روحانی هم به صراحت به موضع پایین رژیم در تعادل قوای جهانی اذعان می کنند:

تلویزیون رژیم - 7مهر- واعظی رئیس دفتر روحانی


ما یک واقعیتی را باید قبول بکنیم و آن این هستش که آمریکا از تمام امکانات خودش یعنی امکانات سیاسی اش و تبلیغاتی اش و نفوذش توی برخی از کشورهای منطقه مثل عربستان سعودی مثل امارات مثل رژیم صهیونیستی داره بهره میبره برای اینکه این فشار اقتصادی را بر ما بیاره این یک واقعیت است به دلیل اینکه یک اقتصاد برتر هم هست در دنیا بالاخره فشارهایی را هم داره بر ما می آره

جالب است که سایت حکومتی بهار از باند روحانی هم در ضرورت یافتن مسیر بقای رژیم زیر سقف آمریکا به رژیم خاطر نشان می کند« اتفاق جالب که در حال رخ دادن است صف کشیدن مقامات کشورهایی که «دوست ایران» تصور می‌شوند برای ملاقات و مذاکره با ‌ترامپ است. از نیکولاس مادورو، رییس‌جمهور ونزوئلا تا کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، از اردوغان، رییس‌جمهور «کشور دوست و برادر» ایران یعنی‌ترکیه تا پوتین، رییس‌جمهور کشوری که «متحد استراتژیک» ایران خوانده می‌شود».
لطفا به اشتراک بگذارید: