تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه-۱۵مهر۱۳۹۷ 


1-دونالد ترامپ:‌ رژیم ایران در هرشهری با شورش روبروست و برای بقای خودش تلاش می کند در هر شهر ایران شورش برپاست ـ  

2-دادگستری آمریکا:‌ حکم پرداخت 400 هزار دلار جریمه یک شرکت مستقر در امارات متحده عربی به جرم پولشویی برای رژیم ایران جریمه به خاطر پولشویی برای رژیم ایران ـ

 

3-افزایش قربانیان و خسارات سیل در شمال ایران افزایش قربانیان سیل در شمال ایران ـ فیلمها در مانیتورینگ

 

گزارش1 ـ تروریسم رژیم آخوندی روی میز اروپا


تروریسم رژیم ایران و موج تهاجمات جدید این رژیم روی میز اروپایی هاست

در بروکسل کنفرانسی بر گزار شد و تهاجمات تروریستی که رژیم حاکم بر ایران در پشت آن است مورد بحث و بررسی قرار گرفت. گزارشی از اسکای نیوز:

گزارش

 تروریسم رژیم آخوندی روی میز اروپا

عنوان کنفرانس بروکسل موج جدید تروریسم رژیم آخوندی در اروپا بود.

 این کنفرانس بعد از آن برگزار می شود که مقامات بلژیکی دو فرد را دستگیر کرد که انفجار گردهمایی اپوزیسیون ایران در نزدیکی پاریس در ژوئن گذشته را طراحی کرده بودند. در این رابطه بروکسل با برلین و پاریس همکاری می کنند .

«تروریسم رژیم ایران قاره اروپا را نیز تهدید می کند»

 تحت این عنوان کنفرانسی در بروکسل برگزار شد تا در مورد تهاجمات جدید تروریستی رژیم ایران در کشورهای اروپایی گفتگو شود .

پاریس رژیم ایران را متهم کرد که مسؤلیت طراحی این توطئه را بعهده دارد .

سناتور توریسلی گفت « تهاجم شکست خورده رژیم ایران در اروپا تنها تهاجم آنها نیست، بلکه این روشی است که رژیم ایران بکار می گیرد و بارها آنرا در آمریکا و اروپا بکار گرفته است»

 توریسلی افزود: «افشای این طرحها خوب است ولی کافی نیست بلکه ما می بایست سیاست های قاطعانه تری را نسبت به این رژیم داشته باشیم چرا که اگر آنها این درس را فهم نکنند ما با تهاجمات دیگری روبرو خواهیم شد» .

این رویداد، فرانسه و بلژیک و کل اروپا را در شوک فرو برد بویژه اینکه بخاطر سرکوب رژیم ایران هزاران تن از مخالفان ایرانی در این قاره زندگی می کنند

محمد محدثین به اسکای نیوز گفت از کشورهای اروپایی می خواهیم تا تمامی مزدوران و عوامل اطلاعات رژیم ایران را از کشورهای اروپایی اخراج کنند . از کشورهای اروپایی می خواهیم که وزارت اطلاعات رژیم ایران را بعنوان یک سازمان تروریستی لیست گذاری و کلیه شرکت ها و کسانی که با این وزارت همکاری می کنند را تحریم کنند .

خطر تروریسم رژیم ایران باعث شد که بسیاری از سازمانها در اروپا به تغییر برخورد با این رژیم دعوت کنند.

عده ای عقیده دارند که سیاست کنونی اروپا در متوقف کردن رژیم ایران نه تنها بی فایده بوده بلکه بر عکس باعث شده که این رژیم فعالیت های خبیثانه اش را ادامه دهد .

 آلخو ویدال کوادراس: روز گذشته ما بعنوان پارلمانتر در استراسبورگ و امروز در بروکسل در کنفرانس کارشناسان تشکیل جلسه دادیم تا در مورد موج جدید تروریسم رژیم ایران گفتگو کنیم.

نتیجه روشن است می بایست سیاست اتحادیه اروپا نسبت به رژیم ایران تغییر کند چرا که سیاست هایی که تا بحال وجود داشته شکست خود را اثبات کرده است .

بعد از کشف شبکه های تروریستی رژیم ایران که در خاک کشورهای اروپایی عمل می کنند مشخص شد که رژیم ایران عامل اصلی تهدید امنیت اروپاست .

شبکه هایی که باعث شده رژیم ایران به اولین رژیم حامی تروریسم فرا قاره ای تبدیل شود .

اسکای نیوز مصاحبه های در صحنه با سخنرانان کنفرانس بروکسل

 

گزارش2 ـ ‌انسداد داراییهای وزارت اطلاعات در پاریس


خلدون نبوانی استاد فلسفه سیاسی در پاریس طی گفتگویی با اسکای نیوز به پیامدهای انسداد دارایی های وزارت اطلاعات رژیم ایران در فرانسه پرداخت:

گزارش

انسداد داراییهای وزارت اطلاعات در پاریس

اسکای نیوز:

 فرانسه اعلام کرد دارایی های دو ایرانی و بخش امنیت داخلی اطلاعات رژیم ایران را مسدود کرده است.

وزارت خارجه فرانسه گفت تصمیم به انسداد این اموال بخاطر طراحی تهاجم به گردهمایی اپوزیسیون ایران بوده که در ژوئن گذشته در پاریس برگزار شده است

بدین ترتیب پاریس نسبت به روابطش با رژیم ایران بازنگری می کند

وزارت خارجه این کشور فاش ساخت یک تهاجم تروریستی به گردهمایی مقاومت ایران در پاریس را خنثی کرده و این نیازمند بازنگری روابط میان دو کشور است.

در آخرین رویداد در این مورد پاریس اعلام کرد اموال دو فرد ایرانی و شعبه داخلی اطلاعات رژیم ایران را مسدود کرده است.

 این اقدام در رسانه های رسمی دولت فرانسه نیز منتشر شده است.

یکی از این دو فرد اسد الله اسدی دیپلمات رژیم ایران و دبیر سوم سفارت ایران در وین بود که در آلمان دستگیر شد . او تلاش کرد گردهمایی اپوزیسیون ایران را بمب گذاری کند.

آلمان می گوید این فرد به یک زوج بمبی حاوی ۵۰۰ گرم ماده منفجره داده تا طرح انفجار را اجرا کنند.

آلمان موافقت کرد که او را به بلژیک تحویل دهد . او متهم شده که دست به جاسوسی زده و در توطئه تروریستی دست داشته است.

فرانسه همچنین یک گروه بنیاد گرا بنام الزهرا را در شمال این کشور هدف تهاجم قرار داد.

اپوزیسیون ایران رژیم آخوندی را متهم کرد گردهمایی سالانه اش را هدف تهاجم قرار داده است .

 فرانسه نیز از دیپلماتهایش در وزارت خارجه خواست تا سفرهای غیر ضروریشان به ایران را به تعویق بیاندازند

این اقدامات فرانسه در حالی صورت می گیرد که تلاش می کرد توافق اتمی رژیم ایران را نجات دهد

در رابطه با اینکه فرانسه بخاطر امنیت ملی خود دست به چنین اقدامی زده خلدون النبوانی استاد فلسفه سیاسی از پاریس به اسکای نیوز گفت

بی شک فرانسه گروه بنیاد گرای وابسته به رژیم ایران را که به او تهاجم کرد مدتها زیر نظر داشت و رژیم ایران هم مدتها بود که فعالیت های این گروه را دنبال می کرد و این جدید نیست.

من بارها به کانال شما گفته ام که روابط میان فرانسه و رژیم ایران خوب و آنطور که در ظاهر دیده می شود نیست .

 فرانسه نسبت به این موضوع آگاهی داشت ولی بعد از تلاش شکست خورده پاریس در سی ام ژوئن گذشته که در صورتیکه اتفاق می افتاد من دیگر نبودم که بتوانم با شما صحبت کنم چرا که من هم در آن گردهمایی بودم ،زمان آن رسید که فرانسه بگوید دیگر تحمل نمی کند.

 فکر می کنم که این گروه الزهرا برای همیشه تعطیل خواهد شد

 متاسفانه رژیم ایران از آن کشورهایی است که سفارت هایش در خارج را به پایگاههای امنیتی تبدیل می کند تا دست به عملیات تروریستی بزند ، ترور کند و در اینجا و آنجا تصفیه کند .

بر اساس گزارش های امنیتی اسد الله اسدی ، یک باصطلاح دیپلمات در وین و مغز متفکر و بازوی اجرایی تلاش تروریستی بخشی از این نمایندگی ها بود و به نظرم درست است که او مغز متفکری در وین بود ولی گروهی از ایرانی ها در آلمان و بلژیک هم بوده اند که در یک شبکه گسترده کار می کرده اند و در نتیجه بی شک شبکه های رژیم ایران هستند که در اروپا دست به عملیات اطلاعاتی و اجرایی می زنند .

-اسکای نیوز- گفتگو خلدون النبوانی پاریس و رژیم ایران - طراحی تروریستی گردهمایی

گزارش 3ـ مصاحبه با سنابرق زاهدی


روز پنجشنبه کنفرانس مقاومت ایران در مقر پارلمان اروپا، با حضور شخصیتهای اروپایی و آمریکایی و حقوقدانان برجسته برگزار شد. در این کنفرانس موج جدید تروریسم رژیم ایران در اروپا بررسی شد. دکتر سنابرق زاهدی مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت مصاحبه یی با تلویزیون الغد انجام داده است که توجهتان را به بخشهایی از آن جلب می کنیم:

گزارش

 ضرورت قاطعیت اتحادیه اروپا در قبال تروریسم رژیم ایران

دکتر سنا برق زاهدی مسؤل کمیته قضایی شورای ملی مقاومت ایران از بروکسل به تلویزیون الغد گفت :

شخصیتهای برجسته اروپایی در کنفرانس بروکسل شرکت کردند از جمله:

وزیر خارجه پیشین ایتالیا جولیو ترتزی ، لرد کارلایل کارشناس تروریسم و شخصی که دولت انگلستان او را موظف کرد تا در مورد تروریسم در انگلستان گزارشی تهیه کند، همچنین پروفسور اریک داوید استاد دانشگاه آزاد بروکسل در زمینه قانون جزایی بین المللی ، سناتور توریسلی که از آمریکا آمده بود، اریک مونیه کارشناس تروریسم و محمدمحدثین مسؤل کمیسون خارجه شورای ملی مقاومت ایران

دکتر سنابرق افزود:

کنفرانس بروکسل بعد از دو رویداد مهم برگزار شد.

یکی حکم دادگاه آلمان برای استرداد دیپلمات تروریست رژیم ایران اسد الله اسدی به بلژیک تا در بلژیک محاکمه شود و دومی تصمیم دولت فرانسه به بستن حسابهای مالی تروریست های رژیم ایران و تهاجم به مرکز اطلاعاتی این رژیم در شمال فرانسه و بیانیه سه وزیر فرانسه که اعلام کردند وزارت اطلاعات رژیم ایران بطور مستقیم در پشت طرح تروریستی بوده است . این حمله تروریستی بزرگترین گردهمایی اپوزیسیون ایران در فرانسه را درسی ام ژوئن هدف قرار داده بود.

 این دو رویداد که در آلمان و فرانسه اتفاق افتاد باعث شد که این کنفرانس اهمیت بسیاری داشته باشد چرا که این کنفرانس به اتحادیه اروپا این پیام را می دهد که می بایست علیه تروریسم رژیم ایران موضعی قاطعانه اتخاذ کرد چرا که این رژیم امنیت شما و همچنین حاکمیت کشورهای اروپایی را هدف قرار می دهد.

دکتر سنابرق زاهدی گفت:

 شرکت کنندگان در کنفرانس بروکسل خواهان تعطیلی تمامی سفارت خانه های رژیم ایران شدند چرا که این سفارت خانه ها پایگاههای جاسوسی و تروریسم در این کشورها هستند.

فردی که مغز متفکر طرح جنایتکارانه بود یک دیپلمات رسمی در سفارت ایران در وین بوده.

سفارت رژیم ایران در وین در حال حاضر مرکز اطلاعات رژیم ایران در اروپاست.

 شرکت کنندگان در کنفرانس بروکسل خواهان تعطیلی این سفارت ها شدند . همچنین خواهان آن شدند که عناصر اطلاعات رژیم ایران از کشورهای اروپایی اخراج شوند . آنها همچنین خواستند تا تمامی دارایی های اطلاعات رژیم ایران در سراسر اروپا توقیف شود.

 

الغد -انعکاس سازمان گفتگو سنابرق مقاومت ایران خواهان بستن سفارتهای رژیم ایران در اروپا

 

گزارش4 ـ طرح گورزاد اروپا برای تعامل تجاری با آخوندها


طرح اروپا برای تعامل تجاری با رژیم ایران هنوز متولد نشده گورزاد شده است. شرکتهای اروپایی بی اعتنا به سیاست دولتها این طرح را رد می کنند

گزارش

 طرح گورزاد اروپا برای تعامل تجاری با آخوندها

شرکت‌های نفتی بزرگ اروپا که پیش از این طرف قرارداد با رژیم ایران بوده‌اند، می‌گویند از بیم تحریم‌های آمریکا از پیوستن به ساز و کار جدید تعامل تجاری با ایران که توسط اتحادیه اروپا عنوان شده است خودداری خواهند کرد.

این سازوکار جدید که هفته گذشته توسط اتحادیه اروپا اعلام شد، به رژیم ایران اجازه می‌دهد با دور زدن تحریمها به صدور نفت خود پس از اعمال تحریم‌های نقتی آمریکا ادامه دهد.

یک سخنگوی شرکت نفتی «انی» ایتالیا که از واردکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران به شمار می‌رود به فایننشال تایمز انگلستان گفت: «ما دیگر حضوری در ایران نداریم و قراردادهای تجاری‌مان طبیعتا در ماه نوامبر منقضی خواهند شد. ما به طور کامل از همه تحریم‌ها و قوانین تصویب شده توسط جامعه جهانی تبعیت خواهیم کرد.»

یک مقام اجرایی پالایشگاه انی گفت: «همه شرکت‌ها اول به سهامداران‌شان فکر می‌کنند، فارغ از این که اتحادیه اروپا چه کار می‌کند. هیچ کس ریسک افتادن به دام تحریم‌های آمریکا را نخواهد پذیرفت.»

پاتریک پویانه مدیر اجرایی شرکت نفتی فرانسوی توتال این هفته در جریان کنفرانسی در روسیه نسبت به امکان فعالیت دوباره در ایران با وجود طرح جدید گفت: «ما نمی‌توانیم ریسک این کار را بپذیریم چرا که ممکن است از استفاده از سیستم مالی آمریکا محروم شویم.»

پالایشگاه سسپا اسپانیا نیز که نفت ایران حدود ۱۳ درصد وارداتش را در سال گذشته میلادی تشکیل می‌داده است در ماه جاری نسبت به خطرهایی که تحریم‌ها بر تجارتش میگذارد هشدار داد.

مسئولین این پالایشگاه می گویند در ماه اکتبر این پالایشگاه ۱ میلیون بشکه نفت ایران را از طریق نفتکش ایرانی «مونت ادالا» وارد خواهد کرد، که به گفته سخنگوی این نهاد آخرین محموله وارداتی سپسا از ایران خواهد بود.

وارد کنندگان عمده نفت رژیم ایران عبارتنداز: توتال فرانسه، انی و ساراس ایتالیا، سپسا و رپسول اسپانیا و هلنیک پترولیوم یونان 

گزارش5 ـ رژیم ایران سرچشمه تروریسم و بنیادگرایی


دبی آلدریچ ( Debbie Aldrich) خبرنگار آمریکایی مصاحبه یی با علی صفوی عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران انجام داده است . این مصاحبه، در حاشیه کنوانسیون جوامع ایرانیان در نیویورک، با عنوان « قیام ایران در مسیر آزادی» ، و پس از مصاحبه مطبوعاتی شهردار جولیانی انجام شده است.

گزارش

رژیم ایران سرچشمه تروریسم و بنیادگرایی

خبرنگار: من در تمام مدت عمرم نیرویی را مانند شورای ملی مقاومت ندیدم که ">به این میزان سازمانیافته باشد و الآن ، آنها در اینجا حضور دارند ...

علی صفوی: این جای امیدواری است که یک اپوزیسیون دمکراتیک، سازمانیافته و اصیل در برابر رژیم ایران وجود دارد که میتواند تغییر ( در ایران ) را محقق کند ،و نیازی به استفاده از نیروی نظامی وجود ندارد و مردم ایران میتوانند دمکراسی و آزادی را در ایران محقق کنند.

مردم ایران به دنبال یک تغییر اساسی هستند و میخواهند رژیم قرون وسطایی ایران برود و خوشبختانه با تلاش کسانی که در این کشور حضور دارند و مردمی که در ایران هستند می توانیم بزودی آزادی را به ایران برگردانیم.

علی صفوی در پاسخ به سؤال دیگری گفت: برای خشکاندن باتلاق افراط گرایی اسلامی ، شما باید به سمت سرچشمه آن بروید و سرچشمه بخش زیادی از تروریسم و افراطی گری در خاورمیانه ،رژیم حاکم بر تهران است، (بطور خاص) از زمانی که این رژیم بر سر کار آمده است.

( به همین دلیل است که ) ما میخواهیم این رژیم را سرنگون کنیم. فکر میکنم ان موقع شما، پایان همه این گروههای تروریستی را خواهید دید

من امیدوارم یک دنیای بسیار امن تر و بسیار متمدن تر را ( در آینده ) داشته باشیم و هیچ شکی ندارم، که این تغییر واقع خواهد شد.

 علی صفوی عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت افزود: آینده ایران تنها با معیارهای قانونی تضمین پیدا میکند و ایران یک مذهب رسمی نخواهد داشت و همه مذاهب در برابر قانون یکسان هستند وهمه مسلمانان شیعه و سنی و مسیحیان و یهودیان، بهائیان، از همه حفاظت هایی که در چهارچوب قانون ِ ایران جدید ذکر شده است برخوردار خواهند بود و همه در صلح و آزادی میتوانند آداب و رسوم مذاهب خودشان را به اجرا در بیاورند. پس اجازه دهید که همه ما با هم کار کنیم و به این نقطه برسیم و به این کابوس ملاها ، که در زمینه های مختلف همه چیز را در دنیا به نابودی کشیده است پایان دهیم .

 

وزیرخزانه داری آمریکا:‌ به اعمال فشار بر رژیم ایران ادامه می دهیم


استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا: استراتژی جدید دونالد ترامپ سیستم مالی آمریکا را علیه تهدیدات تروریستی سختگیرانه تر خواهد کرد و همکاری با متحدین برای مقابله با شبکه های بین المللی تأمین مالی تروریسم را ارتقاء خواهد داد. به اعمال فشار بر رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن ادامه خواهیم داد.“
لطفا به اشتراک بگذارید: