طنز موشکاف

موشکاف - ۱۵ مهر ۱۳۹۷


موشکاف: سلام و صد سلام خدمت دوستان موشکاف و موشکافی! خوبین؟ خوش و سلامتین؟ با بالا پایینی های ارز چطورین؟ هاهاهاها. داستانشو دارین دیگه، هر کدوم از باندای نظام دارن از این آب گل آلود واسه خودشون ماهی میگیرن. اما بالاخره این بازیا زیر سر کی بود، دشمن خارجی؟ یا خود نظام؟

خبرگزاری حکومتی ایلنا – ۱۳ مهر


بخشی از این کاهش مربوط به هشدار اقتصاددانان است که به صراحت به سران سه قوه اعلام کردند که تحولات اخیر از مرحله بحران عبور کرده و وارد مرحله فاجعه شده است و پیامدهای آن متوجه خود آنها خواهد شد. بخش دیگر آن مربوط به رو شدن دست آقایان در این بازی است که متهم به ایجاد آن هستند.

«وقتی مشخص شد که این بازی خود دولت و مجلس است، آنها سعی کردند با منحرف کردن افکار عمومی این افزایش را به عوامل خارجی مانند سایت‌های خارجی حواله دهند».

حتی نرخ دلار ده هزار تومانی را نیز نمی‌توان کاهش نرخ تلقی کرد، چرا که در این صورت نرخ دلار نسبت به سال گذشته تقریبا سه برابر شده است و استفاده از عبارت کاهش نرخ دلار در جهت فریب افکار عمومی است و بهتر است از افزایش سه برابری نرخ دلار استفاده کرد.... حتی با دلار پنج هزار تومانی هم تولید نابود می‌شود».

موشکاف: هاهاهاها. مختصر و مفید. اولا میگه کار اوباش دولت و مجلسه. بعد میگه، فک نکنین دلار کشیده پایین، دلار سه تومن بوده، حتی اگه از ۲۰ تومن به ده تومن هم برسه یعنی سه برابر شده. هاهاهاها. از همه جالبتر که میگه به ۵ تومن هم برسه کل تولید نداشتة نظام نابوده. هاهاهاها.

روزنامة‌ حکومتی جهان صنعت -۱۴ مهر


«چرا دولت به تماشا نشسته بود»

«دولت نقش اساسی در نوسانات ارز داشته و از آنجایی که منفعت قابل توجهی را به دلیل جابه‌جایی قیمت‌ها به دست آورده است، نمی‌توان نقش آن را منکر شد... نفع نهایی به دلیل تسویه‌حساب بدهی‌ها به دلیل جابه‌جایی نرخ ارز متوجه دولت شد».

موشکاف: هاهاهاها. اینم دست شیخ فریو رو میکنه.  اما دولت شیخ فری چطوری منفعت برده؟ الان واستون میگم. همین کارشناسای نظام خودشون می گن تو همین وانفسا دولت با همین کلاه برداری کل بدهی ۲۸۳ میلیارد تومنیش رو به بانک مرکزی صاف کرد. دلارای دولتی رو با نرخ آزاد که چن برابر بود میفروختن و پول پارو می کردن. اما دستشون رو شد. هاهاهاها.

سایت حکومتی بهار – ۱۳ مهر


«مسئولان اقتصادی دولت، معاون اول رئیس‌جمهور و آقای روحانی به دلیل جایگاه نهاد دولت در کشور می‌بایست پذیرای سیاست‌گذاری نادرست خود توسط وزیران، بانک مرکزی و سیاست‌های پولی بانک‌ها و خصوصا عزل و نصب‌های مدیران اشتباهی در دولت دوازدهم طی ماه‌های گذشته باشند،

در این میان اعضای دولت روحانی که چنین فاجعه‌یی را بر سر اقتصاد کشور و مردم ایران آورده‌اند، می‌کوشند از آن به عنوان یک دستاورد تبلیغاتی به نفع خود بهره‌برداری کنند.

موشکاف:نظام ولایت و ازجمله دولت شیخ فری با بازی با نرخ دلار تا تونستن از اندک پول ته جیب مردم رو هم بیرون کشیدن. فک می کنن زرنگن اما... اما حواسشون نیست که ریختن تو جیب فقر عمومی و نارضایتی انفجاری مردم همین روزاست که عبا و عمامه شونو به باد بده. هاهاهاهاها. اون روز دیدن داره. فعلا خدانگهدار.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: