رژیم ایران با عواملش عراق را منهدم کرده است-۲۰دقیقه

۲۰دقیقه-۱۶مهر۱۳۹۷


 

دخالت های رژیم ایران در عراق در زمینه های امنیتی ، سیاسی و اقتصادی ادامه دارد. اما ،مردم این کشور با این دخالت ها مخالفت می کنند. آنها می گویند که این دخالت ها دلیل اعتراضاتی است که عراق شاهد آن است. گزارشی از تلویزیون الاخباریه عربستان سعودی:

گزارش

رژیم ایران با عواملش عراق را منهدم کرده است


ناظران می گویند رژیم ایران توسط احزاب طرفدارش بیشترین خسارات را بر عراق وارد کرده است.

 عده ای نیز می گویند رژیم ایران بازار عراق را به کنترل خود در آورده و مانع پیشرفت های صنعتی در عراق شده و بدین گونه کالاهای خود را در این کشور بفروش می رساند .

یک شهروند عراقی می گوید : اقتصاد عراق ضعیف شده ، بیکاری به این دلیل است . درآمدهای نفتی عراق از طریق عوامل رژیم ایران به آنجا می رود بطور مشخص این درآمدها بدست احزاب مزدور ایران می رسد.

یک شهروند دیگر می گوید انفجار ها ، وضعیت اقتصادی ، وخامت ، فروپاشی و چند دستگی در جامعه همه اینها دلیلش دخالت رژیم ایران است .

به عقیده ناظران، رژیم ایران تلاش می کند با برنامه های امنیتی و سیاسی اهداف سیاسی و اقتصادی و امنیتی خود را در منطقه خاورمیانه از طریق عراق پیش ببرد

رژیم ایران با استفاده از بازار عراق می خواهد با تحریم های بین المللی و تحریمهای آمریکایی برخورد کند . علاوه بر این بعد از سال ۲۰۰۳ عراق به میدانی برای تامین نیازهای مالی رژیم ایران تبدیل شده است .

 خبرنگار الاخباریه: ناظران عقیده دارند رژیم ایران از سال ۲۰۰۳ بر تمامی اهرمهای قدرت سیاسی ، امنیتی و اقتصادی عراق کنترل دارد.امری که باعث شده مردم عراق دست به تظاهرات بزنند و خواهان توقف دخالت های این رژیم در امور داخلی کشورشان شوند.

الاخباریه -حکومة الإیرانیة تدمر العراق عبر أیادیها العراقیة
لطفا به اشتراک بگذارید: