ـ فراخوان به اقدام قدرتمند اروپا علیه تروریسم رژیم ایران-۲۰دقیقه

۲۰دقیقه-۱۶مهر۱۳۹۷


در پی مسدود شدن حسابهای وزارت اطلاعات ایران به‌دلیل دست داشتن تهران در تلاش برای انفجار گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس در اواخر ژوئن گذشته، چند تن از سیاستمداران و کارشناسان اروپایی به افزایش اقدامات اروپا علیه تروریسم رژیم ایران فراخوان دادند. گزارشی از تلویزیون العربیه:

روز پنجشنبه کنفرانسی در بروکسل تحت عنوان «موج جدید تروریسم رژیم ایران ـ واکنش اروپا و آمریکا» برگزار شد. خاطرنشان می‌شود که این کنفرانس را کمیته بینالمللی در جستجوی عدالت ترتیب داده بود.

شرکت‌ کنندگان جامعه جهانی را به پایان دادن به سکوت در برابر تروریسم رژیم ایران در غرب و حمایت از اعتراضات مردمی علیه رژیم دیکتاتوری ایران فراخواندند.

آلخوویدال کوادراس رئیس کمیته بینالمللی در جستجوی عدالت و نایب‌رئیس پارلمان اروپا در سالهای (1999ـ 2014) گفت: طرح تروریستی بمب‌گذاری در همایش اپوزیسیون ایران توسط وزرات اطلاعات رژیم ایران طراحی شده بود.

سناتور رابرت توریسلی گفت: فعالیتهای تروریستی رژیم ایران در غرب، واکنش رژیم در قبال فشارهای بینالمللی و همچنین ناتوانی آن در مقابل اعتراضات مردمی در داخل کشور است.

مریم رجوی در یک پیام ویدئویی به این کنفرانس گفت: آخوندهای حاکم بر ایران با تروریسم می‌خواهند جهان را به‌سکوت و تسلیم بکشانند ولی پاسخ آنها قاطعیت است.

او خاطرنشان کرد قیام و جنبش اعتراضی در ایران ادامه دارد. اقتصاد رژیم فروپاشیده و پول رسمی کشور چهار پنجم ارزش خود را از دست داده است. در سطح بین‌المللی نیز دو تحول مهم رژیم ولایت فقیه را در بن بست قرار داده است یکی پایان سیاست مماشات با استبداد دینی و دیگری تشدید تحریم‌ها.

محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران در سخنرانی خود گفت:‌ مواد منفجره بکار گرفته شده توسط دیپلمات رژیم ایران برای انجام انفجار در گردهمایی اپوزیسیون، همان موادی است که داعش طی سالهای گذشته در حملات پاریس مورد استفاده قرار داد.

لرد کارلایل از انگلستان ، نویسنده کتاب «جلوگیری از تروریسم و بنیادگرایی خشن» خاطرنشان کرد: «تروریسم دولتی رژیم ایران» اساساً بر روی بسیج شیطانسازی علیه اپوزیسیون متکی است. شکبه تروریستی مورد حمایت رژیم ایران از 11سپتامبر 2001 نقشی جدی در عملیات تروریستی در انگلستان داشته است.

از سویی جولیو ترتزی وزیر خارجه سابق ایتالیا گفت: تروریسم دولتی رژیم ایران موضوعی علیه وحدت و کیان اتحادیه اروپاست و این رژیم خطری بزرگتر از داعش را ایجاد می‌کند.

کلود مونیکه رئیس اجرایی مرکز اروپایی اطلاعات و امنیت گفت: دلایلی واقعی در مورد دست داشتن رژیم ایران در عملیاتهای تروریستی در اروپا وجود دارد و تروریسم یکی از ابزارهای سیاست خارجی ایران است .

العربیه -انعکاس سازمان جلسه بروکسل و روابط فرانسه و رژیم ایران ترورها و گردهمایی
لطفا به اشتراک بگذارید: