ولید فارس: یک همبستگی بین المللی علیه رژیم ایران وجود دارد-۲۰دقیقه-

 ۲۰دقیقه-۱۶مهر۱۳۹۷


دکتر ولید فارس مشاور دونالد ترامپ در زمان رقابتهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: بزرگترین ائتلاف علیه رژیم ایران در حال شکل گیری است

دکتر ولید فارس در پاسخ به سوال خبرنگار فاکس نیوز گفت: تحریمهای اعمال شده علیه رژیم ایران و فراخوان دونالد ترامپ در این رابطه اثر خود را گذاشته است.

کاری که ترامپ کرد همان کاری است که دولت اوباما نمیخواست (با رژیم ایران بکند و وارد رویارویی با آن بشود. اوباما بر عکس توافقی را امضا کرد و میلیارها دلار به رژیم ایران اعطا کرد.

اما در حال حاضر دولت ترامپ تلاش دارد یک اتحاد وسیعی را تشکیل دهد تا بطور واقعی رژیم ایران را منزوی کند .

دومین موضوعی که خیلی مهم است این است که این تحریمها در داخل ایران تأثیر گذاشته است. آثار آن بر گسترش دامنه اعتراضات می افزاید و تسهیل می کند. در هشت الی نه ماه گذشته شاهد تظاهراتهایی در مناطق مختلف و در شهرهای کوچک و بزرگ بودیم.

در آینده شاهد اعتراضات بیشتری خواهیم بود.

فاکس نیوز پرسید:‌ جواد ظریف میگوید این ایالات متحده است که منزوی شده است. نظرشما چیست؟

دکتر ولید فارس گفت:‌ من فکر میکنم ایالات متحده آمریکا در حال ساختن بزرگ ترین ائتلاف علیه رژیم ایران و برنامه موشکی آن است . فرانسه و آلمان در این رابطه همراهی می کنند. یک همبستگی بین المللی علیه این رژیم وجود دارد .

شاهد هستیم که کمپانی های اروپایی از ایران خارج می شوند. کمپانیهای بیشتری هم در حال خارج شدن هستند. مواضع کشورهای خلیج فارس و بسیاری از کشورهای عربی علیه رژیم ایران هم روشن است.

اگر شما به این ( صحنه ) بطور استراتژیکی نگاه کنید ،بسیاری از کشورها مانند ژاپن و بزودی برزیل از مواضع آمریکا حمایت می کنند

 بعد از انتخاباتش ، پشتیبانی بسیار بیشتری را از مواضع آمریکا ، نسبت به آنچه که ظریف تصورش را هم میکرد ، به عمل آورده اند .
لطفا به اشتراک بگذارید: