گروه اقدام ایران:‌ یا با آمریکا تجارت کنید یا با رژیم ایران-۲۰دقیقه

 20دقیقه-۱۶مهر۱۳۹۷


گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا یک انتخاب جلو کشورها و شرکتها میگذارد:‌ یا با آمریکا تجارت کنید یا با رژیم ایران . اگر با رژیم ایران تجارت کنید با تحریم ها و محرومیت از نظام مالی آمریکا روبرو می شوید. گزارشی از خبرگزاری بلومبرگ آمریکا:

مرحله دوم تحریمها علیه رژیم ایران از روز ۱۳ آبان شروع میشود.

در حالی که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، و جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، سران رژیم ایران و اتحادیه اروپا را برای حفظ توافق هسته ای مورد اعتراض شدید قرار می دهند، شماری از مقامهای وزارت خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا پایتخت ها و مرکز شرکت های بزرگ جهان را زیر پا می گذارند تا دولت های خارجی و شرکت ها را به دست کشیدن از رابطه با رژیم ایران مجاب کنند. انتخابی که آن ها پیش رو می گذارند، ساده است: "با آمریکا تجارت کنید یا با ایران تجارت کرده و با تحریم ها و محرومیت از نظام مالی آمریکا روبرو شوید.

آنتونی راپا، وکیل موسسه «کرکلند و الیس»، می گوید میزان اثر گذاری تیم پمپئو در منزوی کردن رژیم ایران، او را تحت تاثیر قرار داده است، افرادی که این پرونده را در دست دارند، می دانند چه می کنند.

اعضای «گروه اقدام ایران» به بیش از ۳۰ کشور سفر کرده و با مقام های ارشد و نمایندگان شرکت ها ملاقات کرده اند. آن ها نگرش آمریکا نسبت به رفتار مخرب تهران در خاورمیانه و سراسر جهان را تشریح می کنند.

هدف اصلی آن ها انتقال این پیام است که تا چه حد در مجازات متخلفان از تحریم های ثانویه و شرکت های طرف تجارت با رژیم ایران جدیت وجود دارد.

تا کنون گروهی متشکل از ۸۰ شرکت بزرگ شامل «توتال»، «کی ال ام» و «مزدا موتور» طی چند ماه اخیر ایران را ترک کرده اند. صادرات نفتی ایران هم حدود ۴۰ درصد افت کرده است.

کارشناسان می گویند سقوط صادرات نفت ایران فراتر از آن است که انتظار می رفت.
لطفا به اشتراک بگذارید: