آلگماینر: تاکید استراتژی ضد تروریسم آمریکا، رژیم ایران تهدید اصلی

آلگماینر: تاکید استراتژی ضد تروریسم آمریکا، رژیم ایران تهدید اصلی


تارنمای آلگماینر در مطلبی پیرامون استراتژی جدید ضد تروریسم آمریکا که اخیرا اعلام شد از جمله نوشت، آمریکا رژیم ایران را بعنوان حامی اصلی تروریسم دولتی و شبه نظامیان بنیادگرا را بعنوان تهدید اصلی امنیت جهانی ارزیابی میکند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، استراتژی امنیت ملی ”اول آمریکا “ خود را منتشر کرد ، و رژیم ایران و سازمان های تروریستی اسلام گرای سنی مانند داعش را به عنوان تهدید اصلی امنیت ایالات متحده و جهان برجسته کرد.

رژیم ایران برجسته ترین حامی تروریسم دولتی و با شبه نظامیان تروریست خارجی


آلگماینر ۱۳مهر ۹۷ ادامه داد، سند استراتژی ملی آمریکا، رژیم ایران را به عنوان ”برجسته ترین حامی تروریسم دولتی ، حمایت کننده از شبه نظامیان و گروههای تروریستی در سراسر خاورمیانه ، و ایجاد کننده شبکه ای از عواملی که برای ایالات متحده و جهان تهدید محسوب میشوند، معرفی میکند.

رژیم ایران از یک شبکه تروریستی گسترده شامل افرادی در آمریکا حمایت میکند


این سند به این نکته اشاره میکند که ”این گروه ها، به ویژه حزب الله لبنان از تروریسم و ​​سایر ابزار های نامتقارن در مشارکت با رژیم ایران برای گسترش نفوذ خود در عراق، لبنان، سرزمین های فلسطین، سوریه و یمن ، برای بی ثبات کردن رقبای خود استفاده می کنند.

این استراتژی به این تاکید دارد که ، شبه نظامیان حزب الله لبنان که تحت الحمایه رژیم ایران است، به روسیه و رژیم ایران، برای دفاع از رژیم بشار اسد در سوریه ملحق شده است، شبه نظامیان حزب الله در سوریه، نیروی نظامی، عناصر اطلاعاتی و حجم عظیمی از سلاحهای پیشرفته را به میدان آورده اند. رژیم ایران یک شبکه گسترده از عوامل و هواداران فرا مرزی ،شامل افرادی در داخل ایالات متحده آمریکا را حمایت میکند... .

یادآوری میشود که رویترز، ۱۲مهر، در مورد اعمال تروریستی رژیم ایران و استراتژی ضدتروریسم آمریکا نوشته بود، دولت ترامپ اولویت بیشتری به ایران و گروه‌های تندرویی که رژیم ایران از آنها حمایت می‌کند می‌دهد و از یک استراتژی ضدتروریسم حمایت می‌کند که اسنادش روز پنجشنبه منتشر شده و فشار واشنگتن بر تهران را بیش‌ از‌ پیش افزایش می‌دهد.

چرخش تمرکز سیاست ضدتروریسم آمریکا به روی رژیم ایران


در این استراتژی که توسط جان بولتون مشاور امنیت ملی منتشر شد برای اولین بار است که به روی ایران می‌چرخد. از زمان دولت اوباما ( ۲۰۱۱) سیاست ضدتروریسم آمریکا تنها روی القاعده متمرکز بود.

این‌که در دولت پرزیدنت ترامپ اولویت به رژیم ایران داده می‌شود با این هدف است که نفوذ این رژیم در خاورمیانه و برنامه موشک بالستیک آن و حمایت از گروه‌های افراطگرا مهار گردد و وادار شود پای میز مذاکره بیاید...

اگرچه رژیم ایران از ۲۰۱۲ به‌عنوان دولت حامی تروریسم نامگذاری شده بود اما اسناد اخیر نشان می‌دهد چگونه دولت ترامپ، رژیم ایران را در کانون نگرانیهای آمریکا قرار داده است...

همچنین پنجشنبه ۱۲مهر مریم رجوی در پیام ویدئویی خود به سمینار«موج جدید‌ تروریسم رژیم ایران، واکنشهای اتحادیه و آمریکا»‌، خطاب به شخصیتهای سیاسی و حضار شرکت‌ کننده گفت: سکوت در برابر تروریسم ملاها زیان‌بارترین نوع مماشات با استبداد دینی است.

این کنفرانس مقاومت ایران در مقر پارلمان اروپا برگزار شد.

بیشتر بخوانید:



· بیانیه استیون منوچین در مورد استراتژی ملی جدید آمریکا برای مبارزه با تروریسم


· رژیم ایران و حزب‌الله با تاریخچه طولانی از ترور در فرانسه و اروپا


· کنفرانس مطبوعاتی بروکسل، موج جدید‌ تروریسم رژیم ایران


· گروه اقدام ایران و تشریح رفتار مخرب رژیم ایران در خاورمیانه و سراسر جهان



 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: