اعتصاب بازاریان در شهرهای مختلف ایران – تهدید اعتصاب کنندگان توسط رژیم

دومین روز اعتصاب بازاریان و کسبه


علیه رژیم غارتگر آخوندی


در شهرهای مختلف کشور


۱۷مهر۱۳۹۷


روز سه شنبه ۱۷ مهر ماه اعتصاب سراسری کسبه و بازاریان، وارد دومین روز خود شد.

در اصفهان، فردیس و شهریارکرج بازاریان برای دومین روز از باز کردن مغازه هایشان خودداری کردند. در شیراز کسبه خیابان پاسارگاد از صبح سه شنبه اعتصاب کردند.

اعتصاب بازاریان در شهرهای قزوین، کرج، بازار احمدآباد در اصفهان و همچنین بخشی از بازار موبایل در این شهر، شهرضا، اردبیل و سلماس نیز ادامه یافت. براساس گزارشهای دریافتی تا ظهرسه شنبه بازاریان در راسته چارسوق و مسجد شاه در تهران نیز در اعتصاب بودند.

روز دوشنبه اعتصاب بازاریان به پنجاه شهر در بیست استان کشور گسترش یافت‎. بازاریان در تهران و اکثر مراکز استانها در اعتراض به بالا رفتن قیمت ارز، موج گرانی، تورم، رکود بیسابقه بازار و فقر فزاینده اعتصاب کردند

رژیم درمانده آخوندی برای مقابله با اعتصاب دست به تشبثات مذبوحانه زد. در کرمانشاه فرماندار و معاون استاندار نزد بازاریان رفته و وعده داده و التماس کردند که مغازه ها را باز کنید اما کسی اعتنا نکرد.

در اردبیل رژیم آخوندی ماموران زیادی را در ورودی بازار مستقر کرد. ماموران رژیم اجازه عکسبرداری و فیلمبرداری به مردم نمی دادند.

در تهران در خیابان قیام به سمت خیابان ری خودروهای مزدوران سرکوبگر انتظامی برای اعمال فشار برای باز کردن مغازه های اعتصابی مستقر شدند.

روابط عمومی اتاق اصناف و اداره اماکن رژیم در سنندج، در وحشت از گسترش اعتصابات و اعتراضات مردم، با ارسال پیامک های تهدیدآمیز، بازاریان اعتصابی را تهدید کرد که به اعتصاب خود پایان دهند و با انتشار ابلاغیه‌ای خواست که سریعا نسبت به بازگشایی محل کسب اقدام نمایند. اداره اماکن همچنین بازاریان اعتصابی را به احکام سنگین قضایی و لغو پروانه کسب تهدیدکرد.
لطفا به اشتراک بگذارید: