تحریمهای حزب الله در مجلس سنای آمریکا-۲۰دقیقه

۲۰دقیقه-۱۷مهر۱۳۹۷


در آمریکا طرحی برای تحریم حزب الله لبنان و تمامی کسانی که با آن رابطه دارند و کمک می کنند به جریان افتاده است.

 تحریمهای حزب الله در مجلس سنای آمریکا

دولت آمریکا در لایحه ای در مجلس سنای این کشور تلاش می کند تا حزب الله لبنان را با تحریم های جدیدمالی از طریق بانکها محاصره کند.

بر اساس این تحریمها هر فردی که از این گروه حمایت مالی کند یا اینکه به او کمک کند نخواهد توانست وارد آمریکا شود

همچنین کسانی که در روابط خارجی این گروه و بخش مالی و امنیتی این گروه به آن کمک می کنند مورد تحریم قرار می گیرند.

این لایحه در سال گذشته ارائه شده است ولی به دلایلی اجرا نشد تا اینکه اصلاحاتی به آن اضافه کردند.

پاتریک کلاوسون از مؤسسه واشینگتن برای خاور نزدیک در این رابطه گفت: تحریم اقتصادی حزب الله بر روی ثبات سیاسی لبنان هم تاثیر می گذارند و این نگرانی باعث شد که دولتهای گذشته آمریکا اقدام نکنند.

معاون وزارت خارجه آمریکا در امور خلیج فارس از اجلاسی صحبت کرد که در آن کشورهای خلیج فارس و مصر و اردن در ژانویه سال آینده در آن شرکت خواهند داشت . این اجلاس برای تشکیل یک ائتلاف استراتژیکی در منطقه است.

دکتر نبیل خوری پژوهشگر بنیاد آتلانتیک گفت: فکر نمی کنم که تصویب این لایحه در کنگره سخت باشد . بعضی مخالفت ها با بعضی قسمتهای این لایحه وجود داشت ولی فکر می کنم که در نهایت این لایحه تصویب خواهد شد.

تحریم هایی که چندین سال است اعمال شده اند، باعث خواهند شد که کار برای بعضی بانکهای خارجی در لبنان سخت شود . بعضی از این بانکها در نتیجه این تحریم ها کارشان را متوقف کرده اند

هدف از این تحریم ها برخی افراد ثروتمند لبنانی در آمریکای لاتین

است که به حزب الله کمک مالی می کنند .با این قانون آنها هم تحت پیگرد قرار خواهند گرفت و نخواهند توانست وارد خاک آمریکا شوند.
لطفا به اشتراک بگذارید: