ـ اهمیت کنفرانس بروکسل علیه تروریسم رژیم ایران

 

۲۰دقیقه-۱۷مهر۱۳۹۷


دکتر محمد عباس ناجی سردبیر مجله مختارات به اسکای نیوز گفت کنفرانس بروکسل علیه تروریسم رژیم ایران دارای اهمیت ویژه است . الان رژیم ایران از طرف جامعه جهانی بطور خاص از طرف ایالات متحده زیر فشارهای زیادی است و متهم است که اولین حامی تروریسم است . الان دلیل جدیدی وجود دارد که در عمل اثبات می کند این رژیم اولین حامی تروریسم است

 اهمیت کنفرانس بروکسل علیه تروریسم رژیم ایران

دکتر محمد عباس ناجی به اسکای نیوز گفت:‌

 دلایل اثباتی بیشتری وجود دارد که رژیم ایران تنها در خاورمیانه تروریسم را گسترش نمی دهد بلکه در گوشه و کنار جهان هم دست به اعمال تروریستی می زند.

 اگر توجه کنیم می بینیم مقامات آلمانی یک دیپلمات این رژیم را به مقامات بلژیکی استرداد می کند تا محاکمه شود. وی در توطئه تهاجم به گردهمایی اپوزیسیون ایران که در ژوئن گذشته در پاریس برگزار شد دست داشت.

مقامات فرانسه نیز اداره اطلاعات رژیم ایران را تحریم کردند.

تمامی اینها نشان می دهد رژیم ایران با فشارهای جدید بین المللی روبروست و چه بسا پرونده تروریسم به سایر پرونده های این رژیم اضافه شود .مشکل تنها میان امریکا و رژیم نیست بلکه در آینده نزدیک میان اروپا و این رژیم هم مشکل حادتر خواهد بود

دکتر محمد عباس ناجی می گوید:‌

کشورهای اروپایی هنوز بر روی ادامه توافق اتمی با رژیم ایران تکیه می کنند و با این برخورد منافع رژیم ایران را حمایت می کنند و این یک پیام اشتباه به رژیم ایران است .این رژیم را تشویق می کند که از گروههای تروریستی حمایت کند و برنامه های موشکی و اتمی اش را ادامه دهد و در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت هایش را ادامه دهد و امنیت و ثبات آنها را تهدید کند. ولی به نظر من دلایل بیشتر و اقداماتی که کشورهای اروپایی در مراحل آینده انجام می دهند معنی اش این خواهد بود که کشورهای اروپایی مواضعشان را نسبت به رژیم ایران بتدریج تغییر می دهند .

در دهه های گذشته بسیاری از اعضای اپوزیسیون ایران هدف تهاجم اطلاعات رژیم ایران قرار گرفته اند و توسط رژیم ایران ترور شده اند.

 به نظرم باید اقدامات بیشتری انجام شود شاید اولین گام کاری بود که فرانسه انجام داد و دو نفر از عوامل رژیم ایران و یکی از مراکز وابسته به اطلاعات رژیم ایران را بعنوان مرکزی که در انفجار گردهمایی اپوزیسیون دست داشته را مورد تحریم قرار داد.

یک اقدام ضروری دیگر این است که در عمل پرونده حمایت از تروریسم رژیم ایران را به شورای امنیت برد و تحریم ها را تشدید کرد نه تنها توسط آمریکا و اروپا بلکه در سطح بین المللی تا رژیم ایران دست از تروریسم بر دارد

اسکای نیوز گفتگو محمد عباس ناجی تروریسم رژیم ایران خارج ازمرزها
لطفا به اشتراک بگذارید: