ـ بانک‌های آلمان معامله شرکت‌های متوسط با رژیم ایران را فلج کرده‌اند

 

۲۰دقیقه-۱۷مهر۱۳۹۷


بانک‌های آلمان معامله شرکت‌های متوسط با رژیم ایران را فلج کرده‌اند. این عنوان گزارشی از دویچه وله آلمان است.

 بانک‌های آلمان معامله شرکت‌های متوسط با رژیم ایران را فلج کرده‌اند

 شمار اندکی از بانک ها حاضر به انتقال پول به ایران هستند و شرکت های آلمانی هم به پول معامله خود با ایران نمی رسند. از جمله شرکتهایی که فعالیتشان در ایران را متوقف کرده اند شرکت تعاونی خدمات مالی و بانکداری "دی زد بانک" با ۹۰۰ شعبه بانکداری است که نقل و انتقال مالی مرتبط با ایران را متوقف کرده است.

روزنامه آلمانی هندلزبلاتhandelzblat روز دوشنبه ۹مهرماه گزارش داده بود که به خاطر نگرانی از عواقب نقض تحریم های آمریکا، از میان دست کم ۹۰۰ بانک آلمانی به علاوه شمار کثیری از بانک های اتریشی، فقط ۴۰ تا ۵۰ بانک حاضر به انتقال های مالی مرتبط با معاملات تجاری با ایران هستند.

به گزارش این روزنامه معتبر آلمانی پرداختهای مالی، از جمله در آلمان، مدتهاست که به خاطر تحریم های جدید آمریکا با مشکلات جدی مواجه شده اند. رئیس شعبه بانک ملی ایران در هامبورگ آلمان، گلایه کرده است که: «۸۰ تا ۸۵ درصد تمامی پرداخت ها به مؤسسات آلمانی بازگردانده می شوند.»

این موضوع را رئیس هیأت مدیره انجمن شرکت های آلمانی فعال در خاور نزدیک و خاورمیانه نیز تایید می کند و می گوید: «بانک های دارای مجوز آلمان پرداخت هایشان در رابطه با ایران را دیگر در داخل آلمان هم نمی پذیرند.»

ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در برلین، از امتناع بانک های آلمانی استقبال کرده و به هندلزبلات گفته است: «شرکتهای آلمانی هر چه بیشتر از تحریم های ایالات متحده علیه رژیم ایران پیروی می کنند .»

در این میان حتی برخی شرکت های متوسط آلمانی، به گفته خودشان، باخطر ورشکستگی روبرو هستند زیرا پرداخت ها و راه های نقل و انتقال پول مسدود شده اند. مشتریان این شرکت ها محموله های خود را در ایران دریافت و پول آن را پرداخت کرده اند، اما این پول به آلمان منتقل نشده و به حساب آنها ریخته نمی شود.
لطفا به اشتراک بگذارید: